  • 1. Data: 2007-01-15 12:43:27
    Temat: Obraźliwy komentaz na Allegro
    Od: "maciek" <p...@i...pl>

    Witam.
    Sprzedawalem na allegro aparat cyfrowy. Osoba ktora wygrala aukcje
    najwidoczniej zrezygnowala z zakupu. Ale zdenerwowalo mnie to iz
    wystawila mi komentaz negatywny sugerujacy ze sprzet ktory sprzedaje
    jest z podjerzanego zródla. Czy moge takiej osobie wytoczyc proces o
    obrazę? Czy mam szanse na wygrana? Ewentualnie jakie odszkodowanie
    moglbym otrzymać.

    pozdr. Maciek

  • 2. Data: 2007-01-15 17:25:48
    Temat: Re: Obraźliwy komentaz na Allegro
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl>

    Mozesz dochodzic swoich roszczen jezeli udowodnisz, ze ten komentarz nie
    tylko zszargal Twoja dobra reputacje, ale takze narazil Cie na straty
    finansowe, poniewaz straciles potencjalnych klientow na Allegro.
    Nie wiem jednak, czy nie bedzie to "skorka za wyprawke". Skladajac pozew
    cywilny jestes obowiazany wplacic czesc kwoty odszkodowania jakiego zadasz.
    Mysle, ze dobry adwokat takze bedzie Ci przy tym niezbedny, nie wiem zatem -
    czy warto? Olej gnoja - on sie nie wzbogaci a ty nie zbiedniejesz.

    Pzdr
    Edel

  • 3. Data: 2007-01-16 12:42:15
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Edel <e...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > nie tylko zszargal Twoja dobra reputacje, ale takze narazil Cie na
    > straty finansowe, poniewaz straciles potencjalnych klientow na

    No właśnie nie tylko.
    To co piszesz to dochodzenie odszkodowania, a pytający nie musi dochdzić
    odszkodowania, zresztą raczej, jak słusznie zauważasz nie wykaże szkody.
    Natomiast może ( jeśli rzeczywiście komentarz był obraźliwy) żądać ochrony
    naruszonych dóbr osobistych, choćby przez publikację przeprosin i jakieś
    zadosćuczynienie dla siebie ew. na cel społeczny.

    Jeżeli będzie chciał tylko przeprosin to opłata od pozwu będzie nieduża

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide