  • 1. Data: 2008-03-26 10:03:36
    Temat: Obowiązki komornika przy spłacie zobowiązania
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Jak powinno wyglądać działanie komornika w sytuacji gdy wierzyciel
    dokonuje spłaty zobowiązania ? Co komornik powinien zrobić, w jakim
    terminie etc. ? Przysłać jakieś pismo że wszystko jest OK tudzież nie
    jest OK ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2008-03-26 10:19:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:
> [...]
    > dokonuje spłaty zobowiązania ? Co komornik powinien zrobić, w jakim
    > terminie etc. ? Przysłać jakieś pismo że wszystko jest OK tudzież nie

    Wierzyciel spłaca, czy dłużnik?

    Spłaca do komornika, czy do "wierzyciela"?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-26 10:50:59
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Liwiusz pisze:

    > Wierzyciel spłaca, czy dłużnik?

    Głupstwo napisałem - oczywiście dłużnik spłaca zobowiązanie na konto
    komornika. Co następnie komornik ma obowiązek zrobić i w jakich terminach ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2008-03-26 10:56:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:

    > Głupstwo napisałem - oczywiście dłużnik spłaca zobowiązanie na konto
    > komornika. Co następnie komornik ma obowiązek zrobić i w jakich terminach ?

    Jeśli spłacił całość, to komornik kończy egzekucję, wysyłając
    odpowiednie pismo do stron (dłużnika i wierzyciela). Terminu na to chyba
    nie ma, w praktyce, biorąc pod uwagę inercję działania kancelarii
    komornika i poczty polskiej, to do miesiąca czekania nie jest niczym
    nienormalnym.

  • 5. Data: 2008-03-26 16:11:52
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    Sebcio pisze:

    > Głupstwo napisałem - oczywiście dłużnik spłaca zobowiązanie na konto
    > komornika. Co następnie komornik ma obowiązek zrobić i w jakich terminach ?

    Komornik ma obowiązek przekazać wyegzekwowane należności wierzycielowi (
    oczywiście po potrąceniu kosztów egzekucyjnych ) w terminie 4 dni od
    daty wpływu środków na rachunek. Później pisze postanowienie o kosztach
    itp. na co o ile się nie mylę terminów nie ma, proponuję spojrzeć w k.p.c

    Krzysztof Mackiewicz
    gg: 1781586

  • 6. Data: 2008-03-27 12:02:27
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    K. Mackiewicz pisze:

> [...]
    > daty wpływu środków na rachunek. Później pisze postanowienie o kosztach
    > itp. na co o ile się nie mylę terminów nie ma, proponuję spojrzeć w k.p.c

    Ok, a w sytuacji gdy w ramach egzekucji komornik wysłał do Urzędu
    Skarbowego postanowienie o zajęciu przyszłych należności z tytułu
    nadpłaty podatku etc. ? Czy wycofanie tego zajęcia też może zrobić sobie
    kiedy mu się zachce ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio