  • 1. Data: 2002-02-07 00:53:46
    Temat: Obowiązek naprawienia szkody
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

    Mam pytanie - jak w praktyce wyglada egzekucja srodka karnego "obowiazek
    naprawienia szkody". Czy i po jakim czasie ulega on przedawnieniu i jakie sa
    konsekwencje niestosowania sie do niego?

    ---
    99 zl tylko tyle zaplacisz za 4 linijki tekstu w Biuletynie reklamowym
    http://www.promocja.cc.pl/biuletyn
    ---

  • 2. Data: 2002-02-07 08:42:41
    Temat: Re: Obowiązek naprawienia szkody
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 7 Feb 2002, Daddies wrote:

    > Mam pytanie - jak w praktyce wyglada egzekucja srodka karnego "obowiazek
    > naprawienia szkody". Czy i po jakim czasie ulega on przedawnieniu i jakie sa
    > konsekwencje niestosowania sie do niego?

    Egzekucja świadczeń zasądzonych celem naprawienia szkody odbywa się w
    normalnym trybie cywilnoprawnym. Poszkodowany otrzymuje razem z odpisem
    wyroku tytuł egzekucyjny. Suma uzyskana pozostaje do podziału według
    kategorii wierzytelności wymienionych w KPC.

    Z tego wniosek że roszczenie przedawnia się po 10 latach - oczywiście od
    momentu zakończenia/zawieszenia egzekucji, jako że jej bieg tamuje bieg
    przedawnienia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-07 14:10:43
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    >
    > Z tego wniosek że roszczenie przedawnia się po 10 latach - oczywiście od
    > momentu zakończenia/zawieszenia egzekucji, jako że jej bieg tamuje bieg

    Niestety mylisz się w tej kwestii. Przedawnienie wykonania kary
    unormowane jest w KK. Zgodnie z artykułem 103 par. 1 i 2 kk w zw. z art.39
    pkt.5 kk środka karnego w postaci obowiązku naprawienia szkody nie wykonuje
    się dopiero po upływie 15 lat od uprawomocnienia się wyroku skazującego.
    Poza tym termin 10 letni, o którym wspominasz ustanowiony jest w art. 118
    KC, do którego odesłania nie ma ani w KK ani KKW.

  • 4. Data: 2002-02-08 11:22:12
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

> [...]
    > Poza tym termin 10 letni, o którym wspominasz ustanowiony jest w art. 118
    > KC, do którego odesłania nie ma ani w KK ani KKW.

    Hmm - a co dzieje sie w przypadku, gdy przed uplywem 15 lat nastapi
    zatarcie skazania?. Tekst 107 par. 6 w zw. z 76 par. 2 wskazuje ze nie
    wykonanie tego srodka karnego nie stoi na przeszkodzie zatarciu skazania.

    ---

  • 5. Data: 2002-02-08 13:17:56
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Daddies" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]

    Ciekawy problem. Choć w praktyce mało prawdopodobne jest by przez 6
    miesięcy (tyle wynosi najkrótszy okres zatarcia) nie wszczęto egzekucji.
    Postaram się coś więcej na ten temat poczytać...