  • 11. Data: 2004-10-25 20:11:33
    Temat: Re: niewinne oskarżenie - sprawa;adwokat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cljl93$rj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > z linia obrony mam klopot; cale zdarzenie mialo miejsce przeszlo rok temu;
    > nie mam telefonu komorkowego na abonament; z bilngu tepsy tez nic
    niewynika;
    > historia plikow gg i emaili zostala sformatowana ...
    > Prawie na pewno bylem wtedy w szkole ale ciezko bedzie mi to udowodnic -
    > moze byc ze poprostu spalem w domu w ostatnim dniu wakacji :D

    A może trzeba było nad tym pomyśleć rok temu, jak sprawa wyszła. Łatwiej
    było by ustalić, co robiłeś.

    > Jutro chcialem isc sadu; moze dowiem sie co i jak mam dalej robic;
    > wersja policji/prokuratora nietrzyma sie kupy; no bo poprostu mnie tam
    > niebylo;

    No cóż, odnoszę wrażenie, że prokuratura dysponuje jakimiś odmiennymi
    dowodami. A w sądzie nic wiele się nie dowiesz.

    > zastanawiam sie czy moglbym poprosic w sadzie o test na wykrywaczu
    klamstw;
    > ewentualnie o hipnoze zeby potwierdzic moja niewinnosc

    Żaden dowód.

    Jeśli jedynym dowodem Twojego sprawstwa jest zeznanie tej kobiety, która Cię
    podobno rozpoznała - bo tak wnoszę z Twoich postów - to wydaje mi się, że
    sprawa jest do wygrania. Albo jest jeszcze coś, o czym nie piszesz (nie
    wiesz, ukrywasz). Zdziwił bym się, gdyby opierano całe oskarżenie na takim
    dowodzie, tym bardziej, że babka raz się machnęła.

  • 12. Data: 2004-10-25 20:18:54
    Od: "Michał" <l...@i...pl>

    hmm.........sorki ale dla mnie to nie zarty;
    ktos jest prawnikiem a ktos informatykiem;
    moim zdaniem po to sa grupy zeby sobie pomagac a nie wysmiewac;

    wiadomości news:cljmhv$1rt9$1@news2.ipartners.pl...

  • 13. Data: 2004-10-25 20:28:17
    Od: "Michał" <l...@i...pl>

    kiedy policja skonczyla dochodzenie zostalem powiadomiony o zakonczeniu
    śledztwa i mozliwoscia zaznajomienia sie z aktami; to bylo kilka dziesiat
    stron; w aktach niedoczytalem sie dlaczego zostalem zatrzymany policjant
    ktory prowadzil sledztwo powiedzial mi ze wszystko co maja to zeznanie tej
    kobiety; a on niemoze mi powiedziec dlaczego to ja zostalem wytypowany bo to
    zagrozi bezpieczenstwu policji - doslownie
    moze byc ze czegos niewiem bo z nimi to chyba nigdy nic niewiadomo; gdzie
    moge o to zapytac ewentualnie sie dowiedziec ??
    o co mam jutro zapytac w sadzie do kogo najlepiej sie z tym zwrocic ??

  • 14. Data: 2004-10-25 20:37:21
    Temat: [OT]niewinne oskarżenie - sprawa;adwokat
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    > jedynym dowodem w calej sprawie jest zeznanie poszkodowanej kobiety;
    > policjanci niepotrafia powiedziec na jakiej podst zostalem zatrzymany
    > zaslaniajac sie dobrem policji (smiechu warte);
    >
    > dostalem zawiadomienie o tym ze w danym dniu mam sie stawic na rozprawe
    > charakterze oskrzonego;(pismo z sadu)
    >

    > na policji mialem wglad do akt oskarzenia niema tam ani slowa o tym jak
    > zostalem wytypowany i dlaczego wlasnie to ja;
    >

    > osoba oskarzajaca mnie ropoznala juz wczesniej kogos ale rozmyslila sie
    tzn
    > po kilku dniach poszla na policje i powiedziala ze to nie on

    Coś a'la "symetria". Szczerze nie wierzyłem, że coś takiego może się w
    Polsce zdarzyć.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

  • 15. Data: 2004-10-25 20:56:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał wrote:
    > hmm.........sorki ale dla mnie to nie zarty;
    > ktos jest prawnikiem a ktos informatykiem;

    Czyli jesteś prawnikiem i nie umiesz sobie ze sprawą poradzić?

    Bo informatykiem raczej nie jesteś - nie umiesz poprawnie cytować.

    Poza tym informatyk, jako techniczny, powinien zdawać sobie sprawę, ile
    warte są wszelkie hipnozy i poligrafy.

  • 16. Data: 2004-10-25 21:17:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > moze byc ze czegos niewiem bo z nimi to chyba nigdy nic niewiadomo; gdzie
    > moge o to zapytac ewentualnie sie dowiedziec ??

    Nikt Ci nie powie. Ale chwilowo to nie istotne. Ważne jest to, co jest w
    aktach. czyli tam są tylko zeznania tej kobiety, że Cię rozpoznała? A w
    jakich to było warunkach (ciemno/jasno, blisko/daleko)

    > o co mam jutro zapytac w sadzie do kogo najlepiej sie z tym zwrocic ??

    Boję się, ze w sądzie się nic nie dowiesz. Możesz złożyć wniosek o adwokata
    z urzędu, podnosząc, ze nie pracujesz, jesteś uczniem i nie masz skąd
    czerpać środków do obrony. Powinno chwycić.

  • 17. Data: 2004-10-25 21:31:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cljp9g$1t87$2@news2.ipartners.pl...

    > Poza tym informatyk, jako techniczny, powinien zdawać sobie sprawę, ile
    > warte są wszelkie hipnozy i poligrafy.

    To raczej jakiś psychiatra albo psycholog, może neurolog by się na tym znał.
    Co ma do tego technika? Z punktu widzenia techniki to kilka kabelków
    mierzących kilka wielkości - głownie opór przepływu prądu, ciśnienie i
    tętno. Coś takiego można zmajstrować w domu bez większego problemu.

  • 18. Data: 2004-10-25 22:07:11
    Od: "Michał" <l...@i...pl>

    z akt doczytalem sie ze kobieta widziala sprawce w momencie kiedy ten
    wybijal jej szybe w samochodzie
    bylo poludnie; wszystko trwalo pare chwill;
    kobieta rozpoznala mnie za lustrem weneckim na policji wsrod grupy
    nastolatkow z zawodowki
    (sam mam 24lata; bylem wyszy od nich i wygladalem calkiem innaczej)
    jak dowiem sie cos wiecej napisze na grupe; mam jeszcze 3 tyg do tej sprawy;
    prosze o wszystkie sugestie;

    wiem ze na US sa darmowe porady prawne wiec pojde tam jeszcze moze bede
    wiedzial wiecej;

    Dzieki Robert T.; pozdrowienia

  • 19. Data: 2004-10-25 22:20:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał wrote:

    > (sam mam 24lata; bylem wyszy od nich i wygladalem calkiem innaczej)
    > jak dowiem sie cos wiecej napisze na grupe; mam jeszcze 3 tyg do tej sprawy;
    > prosze o wszystkie sugestie;

    No to już samo to IMHO podważa całe rozpoznanie - żeby było wiarygodne
    osoby muszą być w miarę podobne.

    ATSD to identyczny wątek plątał się tutaj jakiś rok-dwa lata temu...
    Budzi to moją lekką podejrzliwość...

  • 20. Data: 2004-10-25 22:31:25
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Michał' wyklawiaturzył/a w niusie
    clipuc$sba$...@a...news.tpi.pl taką oto treść:

    [ciach]

    Niefrasobliwie sie zachowujesz. Zaniedbales sprawe i na ostatnia chwile
    oczekujesz pomocy. Nikt w tak powaznej sprawie nie bedzie Tobie doradzal
    przez internet. Idz poszukaj tanszego adwokata. Mysle, ze za 1k-2kzl
    powinien przyjac sprawe. Ta stawka o ktorej napisales jest kosmiczna. Jak
    nie znajdziesz, to zloz wniosek o obronce z urzedu. I modl sie, bo za 279 §
    1 kk przy takiej wartosci skradzionego mienia jaka podales, to mozna
    spokojnie pudlo dostac, nawet biorac pod uwage Twoja dotychczasowa
    niekaralnosc.

    ->piotr