  • 31. Data: 2011-08-06 05:49:15
    Temat: [OT] Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > raz do reklamacji butów dołączyłem cztery bilety za przejazd.
    > odpowiedz była odmowa, w odpowiedzi dostali artykuł plus koszt czterech
    > biletów i znaczka na list i pytanie czy do natepnego listu mam dorzucic
    > koszty prawnika.
    > Oddali.

    a co w przypadku, jeżeli mieszkasz powiedzmy 30-50km od sklepu
    i towar dowozisz prywatnym samochodem?
    Jaki rachunek wtedy dorzucisz? Jakie koszty będą zobowiązani zwrócić?
    Może lepiej wynająć taksówkę... i wziąć rachunek. Czy w takich
    przypadkach jakakolwiek ustawa coś mówi, że np. koszty mogą być
    tylko zwrócone do kosztów np. publicznego transportu?

    Pozdrawiam
    Selektor

  • 32. Data: 2011-08-06 05:58:15
    Temat: Re: [OT] Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/6/2011 12:49 AM, Selektor wrote:

> [...]
    > przypadkach jakakolwiek ustawa coś mówi, że np. koszty mogą być
    > tylko zwrócone do kosztów np. publicznego transportu?

    nic ustawa nie mowi, ale jak sie oprze o sąd to pewnie skonczy sie na
    wyroku, ze koszty maja byc rozsadne.

  • 33. Data: 2011-08-06 06:05:16
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Selektor" napisał w wiadomości grup
    > ok, który art. wspomnianej ustawy obliguje mnie do poniesienia
    > kosztów przelewu/anulowania płatności kartą? Ustawa nie wspomina
    > (przynajmniej ja tego nie wiedzę) o sposobie zwrotu pieniędzy.

    Skoro kupujący odbiera towar w sklepie i płaci kartą to ustawa nie powinna
    działać. Dlaczego? Bo od razu widzi towar który zamawia i może od razu
    zrezygnować (a nie płaci, a potem rezygnuje).

  • 34. Data: 2011-08-06 06:05:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/6/2011 1:05 AM, qwerty wrote:
> [...]
    > powinna działać. Dlaczego? Bo od razu widzi towar który zamawia i może
    > od razu zrezygnować (a nie płaci, a potem rezygnuje).

    i tak wlasnie jest.

    zamowienie przez internet i odbior i platnosc w sklepie nie jest zakupem
    przez internet.
    to jest tylko i wylacznie zlecenie dostarczenia towaru do sklepu. w
    zaden sposob nie obliguje do zakupu. zreszta przy tego typu "zakupach"
    wyraznie w wiekszosci przypadkow jest napisane, ze towar czeka xx dni, a
    potem mozna sie isc bujac.

  • 35. Data: 2011-08-06 06:39:16
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > Skoro kupujący odbiera towar w sklepie i płaci kartą to ustawa nie powinna
    > działać. Dlaczego? Bo od razu widzi towar który zamawia i może od razu
    > zrezygnować (a nie płaci, a potem rezygnuje).

    moje pytanie dotyczy zakupów w sklepie internetowym...

  • 36. Data: 2011-08-06 10:38:03
    Od: <s...@a...pl>

    > ale to o co pytałem raczej nie podpada pod tą ustawę, ponieważ nie ma cech
    > odstępnego. Pytałem się o zwrot pieniędzy, już po odstopięniu od umowy.
    > Koszt o którym ja pisałem nie wiąże się bezpośrednio z faktem odstapienia
    > od umowy ale z zwrotem pieniędzy już po odstapieniu.

    Po skutecznym odstąpieniu od umowy już nic was nie łączy. Po prostu nie było
    takiej umowy. Chciałbyś coś wyłudzić? :) Przynajmniej ja tak rozumiem art. 7
    ust. 3 ustawy.

    > tz. z czego wynika Twoim zdaniem, że ma to być zwrot wykonany drogą
    > przelewu? Anulowania płatności kartą?
    > Czy w świetle ustawy zwrot w siedzibie firmy, nie jest zwrotem?

    Jest, jak najbardziej jest. Ale rozmawiamy o handlu internetowym. Szanse, że
    klient się pojawi w miejscu twojego zamieszkania (DG) lub siedzibie firmy
    (SA, z o. o. itd.) są raczej marne. Wiec kasy w firmie raczej nie zwrócisz.
    Pozostaje więc ci przelew, przekaz, zwrot na kartę, osobiste zawiezienie
    pieniędzy konsumentowi :) Pojawia się jednak jeszcze jedna wątpliwość. Co
    jeśli konsument zażyczy konkretnej formy zwrotu (o ile sprzedawca taką formę
    jest w stanie zrealizować i nie wiaże się z nadmiernymi kosztami)? Powiedzmy
    powie, że chce odebrać osobiście :) Czy wybór formy zwrotu należy do
    konsumenta czy sprzedawcy? Wydaje mi sie, że sąd mógłby przyjąć zasadę, że
    zwrot ma być formie, w jakiej płatność została przyjęta. Ale to tylko moje
    gdybanie.

  • 37. Data: 2011-08-06 10:43:12
    Od: <s...@a...pl>

> [...]

    > sposob nie obliguje do zakupu. zreszta przy tego typu "zakupach" wyraznie
    > w wiekszosci przypadkow jest napisane, ze towar czeka xx dni, a potem

    Dyskutowałbym. Moim zdaniem to zależy od tego, jaki jest regulamin sklepu
    internetowego. Jeśli wrzucenie towaru o konkretnej cenie do wirtualnego
    koszyka i zatwierdzenie zakupu powoduje zawarcie umowy, to moim zdaniem
    będzie to już właśnie umową sprzedaży.

    W którym momencie wg Ciebie zawierana jest umowa sprzedaży podczas zakupów w
    markecie? Moim zdaniem w chwili włożenia towaru do koszyka. Forma płatności
    i czas płatności za zakupy ma tu już znaczenie drugrzędne.

  • 38. Data: 2011-08-06 11:38:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/6/2011 5:38 AM, s...@a...pl wrote:
    > Wydaje mi sie, że sąd mógłby przyjąć zasadę, że
    > zwrot ma być formie, w jakiej płatność została przyjęta. Ale to tylko moje
    > gdybanie.

    czy analoginczie do tego odbiorca jest zobowiazany zwrocic towar ta sama
    firma kurierska, ktora towar dostal?
    Nie. To do kupujacego nalezy wybor metody zwrotu towaru, tak do
    sprzedawcy nalezy wybor metody zwrotu pieniedzy.
    dlaczego ma robic przelew jest woli przekaz pocztowy.

  • 39. Data: 2011-08-06 11:43:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/6/2011 5:43 AM, s...@a...pl wrote:

> [...]
    > markecie? Moim zdaniem w chwili włożenia towaru do koszyka. Forma płatności
    > i czas płatności za zakupy ma tu już znaczenie drugrzędne.

    zdecko sie te dwie sytuacje roznia.

    a mianowicie tym

    Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności są
    rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności
    potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy.

  • 40. Data: 2011-08-06 17:27:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-05 23:34, Selektor pisze:

    > tylko różnica jest taka, że to klient rezygnuje a nie ja.

    Ale ma do tego prawo, a jak Ty się z tego obowiązku wywiążesz to już
    Twoja sprawa.

    To że Ty masz koszty (choćby ogromne) związane z koniecznością oddania
    pieniędzy, to są Twoje koszty i Twój interes, a nie klienta.

    Idąc za ciosem mógłbyś klientowi odliczyć również koszty zatrudnienia
    pracownika ds. obsługi zwrotów, koszt paliwa dojazdu do banku itp. itd.

    Kolejna sprawa - koszty obsługi bankowej sobie zapewne odliczasz od
    dochodu. Jak to widzisz że Ty sobie raz odliczasz opłaty bankowe od
    dochodu, a jednak klient za to płaci?

    > To klient odstępuje od umowy, nie ja. W przypadku reklamacji,
    > jeżeli jest zasadna, nie mam wątpliwości, że pokrycie kosztów jest moim
    > obowiązkiem jako sprzedającego.

    > ok, który art. wspomnianej ustawy obliguje mnie do poniesienia
    > kosztów przelewu/anulowania płatności kartą?

    Żaden - masz po prostu oddać pieniądze.
    Możesz zanieść je gotówką do rąk własnych, lub użyć jakiegoś innego
    sposobu który uznasz za odpowiedni.

    > Na wyraźne życzenie klienta zwrot dokonany będzie w sposób
    > jaki sobie zażyczy, przy założeniu, że sam pokryje koszty swojego
    > życzenia.

    To oczywiste. Jeżeli klient sobie zażyczy żeby przykładowo jego 1000zł
    odwiózł mu zaprzęg świętego mikołaja, to Ty mu tym zaprzęgiem wysyłasz
    co do grosza 1000zł plus kolejna faktura za zaprzęg.

    Jak sobie koszt zaprzęgu "potrącisz" z oddawanych pieniędzy a fakturę
    anulujesz, to nagle się okaże że za zaprzęg nie zapłacono podatków.

    > Oczywiście proszę się nie czepiać, nie mówię tu o naliczaniu
    > jakiś wygórowanych i wyimaginowanych kosztów a o realnym koszcie przelewu,

    Ale ten może być dowolnie duży - zależy jaką masz umowę z bankiem.
    Ale to jest Twoja umowa, Twój bank i Twój problem.
    Zwłaszcza że klient wie że przelew w banku jest za darmo, bo sam ma
    konto i przelewy kosztują go - jak to mówi reklama - zerrrroo.

    I od czasu do czasu na forach pojawiają się posty z dokładnymi danymi
    przedsiębiorcy, którzy sobie takiego potrącenia dokonali wraz z całym
    szeregiem stosownych i niestosownych epitetów - uwierz, nie warto.

    > I tak w takiej sytuacji przez kaprys klienta

    To nie jest jego kaprys - jest to jego prawo wynikające z ustawy.
    Ma prawo tak robić każdy, dowolnie wiele razy i dowolnie często.
    Jeżeli tego nie akceptujesz, to nie sprzedawaj na odległość.