  • 41. Data: 2011-02-01 00:31:37
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ii7j24$ihv$1@news.onet.pl...

    > IBAN to 26 cyfr.
    >
    > Natomiast jeśli jest to bank z żółtą kropką, to pierwsze 10 cyfr (czyli
    > suma kontrolna + numer oddziału) mogą być wygenerowane z pozostałych 16.
    > Ale... w tych pozostałych 16 cyfrach numeru rachunku też są sumy
    > kontrolne. Dlatego to wszystko jakoś mi się nie podoba.

    W pozostałych cyfrach? Wiesz coś konkretnego na ten temat? Wiem o dwóch
    pierwszych oraz dziesiątej cyfrze kontrolnej. Gdzieś jeszcze są jakieś?

  • 42. Data: 2011-02-01 00:32:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ii7j57$ihv$2@news.onet.pl...

    > Dlaczego głupoty? Widząc numer rachunku z 50 na początku masz 99%
    > prawdopodobieństwa, że to Inteligo :-)

    Ale na 100% odczytam to z kolejnych 7 cyfr.

  • 43. Data: 2011-02-01 00:39:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2011 5:58 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > dwie w te czy we wte już większej różnicy nie zrobią. Co więcej, to
    > chyba lepiej wpisywać wszystkie cyfry, niż wybrane.

    niepotrzebnie zakladasz, ze postepowanie banku jest z sensem

  • 44. Data: 2011-02-01 00:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2011 6:12 PM, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Dlaczego głupoty? Widząc numer rachunku z 50 na początku masz 99%
    > prawdopodobieństwa, że to Inteligo :-)

    ale jak masz kontrahenta z inteligo, ktory w ramach inteligo zmienił
    sobie numer konta, to masz 100% pewnosci, ze na pewno na zmiane numeru
    nie zwrocisz uwagi.
    Ja zwykle zerkam na ostatnie 4 cyfry.

  • 45. Data: 2011-02-01 00:43:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > niepotrzebnie zakladasz, ze postepowanie banku jest z sensem

    Nie zgodzę się z Tobą. Oczywiście, bank jak każda duża korporacja rządzi
    się dość pokrętną logiką, ale moim zdaniem nie będzie sobie sam gola
    strzelał. Kilku niezadowolonych klientów, którzy zaczną dym robić w sieci
    moze im więcej strat przynieść, niż strata ułamków sekund na wpisanie dwóch
    dodatkowych cyferek.

  • 46. Data: 2011-02-01 00:47:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale jak masz kontrahenta z inteligo, ktory w ramach inteligo zmienił
    > sobie numer konta, to masz 100% pewnosci, ze na pewno na zmiane numeru
    > nie zwrocisz uwagi.
    > Ja zwykle zerkam na ostatnie 4 cyfry.

    Też zacznę. Nie wiedziałem o tym po prostu.

  • 47. Data: 2011-02-01 02:02:34
    Temat: [OT] Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Dość trudno wstrzelić się z takim błędem.

    Gdy moje dzieci miały około 10 lat (czyli 13 lat temu około nomen omen)
    miałem komputer zabezpieczony hasłem na BIOS.
    Dzieciaki weszły jednak. Wydobyłem z nich (bez tortur) jakie wpisywały
    hasło.
    To było ZUPEŁNIE INNE HASŁO NIŻ MOJE.
    BIOS trzyma jedynie symę kontrolną haseł, zatem wiele haseł
    prowadzi do BIOSU.

    Być może taki przypadek zaistniał i w tym przypadku.
    Gdybym był paranoikiem, nie odważyłbym się korzystać z haseł, PINów
    i innych darmowych pieprzot...

    Feromon

  • 48. Data: 2011-02-01 02:08:45
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > faktura nie jest istotna, masz natomiast kopię dyspozycji, na której
    > podpisałeś inne konto. Bank jest czysty, każdy może się pomylić, Ty
    > powinieneś tą pomyłkę wykryć. Bank nie może Ci tej kasy oddać bo nie ma do
    > tego podstaw. Gdyby to co piszesz miało zadziałać to bank jutro by
    > splajtował wypłacając w ten sposób kasę naciągaczom.

    A Pomyłkowy Odbiorca powinien wystosować do Darczyńcy podziękownie
    za bezinteresowne wsparcie i odprowadzić podatek od darowizny.
    Może donosik do Urzędu Skarbowego?

    Feromon

  • 49. Data: 2011-02-01 04:42:06
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 01:07:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak nasza zainteresowana zwróci
    > bankowi uwagę na fakt, że tego konta używa w działaności od lat, to bank
    > znajdzie podstawę do przeliczenia prowizji na pewnie trzy lata wstecz z
    > odsetkami

    Podstawa prawna?

    AK

  • 50. Data: 2011-02-01 05:12:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2011 8:08 PM, Feromon wrote:

    > A Pomyłkowy Odbiorca powinien wystosować do Darczyńcy podziękownie
    > za bezinteresowne wsparcie i odprowadzić podatek od darowizny.

    nie powinien.
    bo darowizn do oswiadczeneie dwoch stron o darowaniu i przyjeciu darowizny.
    A tu ani jedna ani druga strona czegos takiego oswiadczyc raczej nie
    maja ochoty.