  • 41. Data: 2008-01-23 12:46:20
    Temat: Re: Nieistniejaca umowa z allegro !
    Od: <s...@a...pl>

    > Akurat bzdura, ponieważ dane osobowe osób prowadzących działalność
    > gospodarczą nie są chronione w takim stopniu jak "zwykłego szaraka".

    No właśnie: Czy "Tarnawski Mieczyslaw" to są dane osobowe, jesli założyć, że
    mówimy o firmie tego przedsiebiorcy? Art. 43 KC mówi, że przedsiebiorca
    działa pod firmą. Firma nie jest chyba daną osobową, prawda? A że
    ustawodawca zapisał, że firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko - to
    już inna bajka.

  • 42. Data: 2008-01-23 12:47:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Ba.
    Nie było też "buhahahahaha"! ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 43. Data: 2008-01-23 12:52:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 13:46:20 +0100, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

> [...]
    > przedsiebiorca działa pod firmą. Firma nie jest chyba daną osobową,
    > prawda? A że ustawodawca zapisał, że firmą osoby fizycznej jest jej

    "Jeżeli przedsiębiorca objął zakresem danych indywidualnych dotyczących
    firmy swoje dane osobowe, w sytuacji gdy dane te pokrywają się, nie może
    on jako osoba fizyczna domagać się ochrony swoich danych osobowych, które
    są wykorzystywane nie jako dane osobowe, lecz jako dane firmy. Decydując
    się na utożsamianie tych danych godzi się tym samym na szersze ich
    ujawnianie i słabszą ochronę." - wyrok NSA z 28 listopada 2002 r., II SA
    3389/01.
    Do tego jest krytyczna glosa K. Jackowskiego, który stwierdził, iż "Daną
    osobową jest każda informacja dotycząca każdej osoby fizycznej - także
    informacja o osobie prowadzącej działalność gospodarczą, w zakresie
    dotyczącym tej działalności".

    Natomiast co ciekawe, niedawno czytałem, że już niedługo utajniona
    zostanie ewidencja DG (sic!), co przy wycofaniu się z obowiązku
    dopisywania się do KRS osób prowadzących DG jest dość dziwne.

  • 44. Data: 2008-01-23 13:08:53
    Od: <s...@a...pl>

> [...]

    > są wykorzystywane nie jako dane osobowe, lecz jako dane firmy. Decydując
    > się na utożsamianie tych danych godzi się tym samym na szersze ich

    Ale firmą OF prowdzącej DG jest zawsze imię i nazwisko, z możliwym jakimś
    dodatkowym okresleniem. Wiec to nie przedsiebiorca "objął" a ustawa tak
    każe. Nawet jeśli nie chciałbym, by moje imię i nazwisko było firmą, to i
    tak musi być.
    Tak czytajac te zdanie z przytoczonego wyroku ma wrażenie, że NSA twierdzi,
    że imię i nazwisko nie musi być zawsze firmą OF prowadzącej DG. Tylko ja to
    tak odbieram, czy ktoś jeszcze?

> [...]
    > osobową jest każda informacja dotycząca każdej osoby fizycznej - także
    > informacja o osobie prowadzącej działalność gospodarczą, w zakresie

    Mówiąc "Jan Kowalski" jako o osobie prowadzącej działalnosć - zgoda. Te dane
    powinne podlegać ochronie. Ale mowiąc "Jan Kowalski" jako o firmie, to wg
    mnie zdecydowanie nie powinne te dane podlegać ochronie.

    > Natomiast co ciekawe, niedawno czytałem, że już niedługo utajniona
    > zostanie ewidencja DG (sic!), co przy wycofaniu się z obowiązku
    > dopisywania się do KRS osób prowadzących DG jest dość dziwne.

    Ciekawe, kiedy numery NIP zostaną utajnione i wprowdzą zakaz ich ujawniania
    :)

  • 45. Data: 2008-01-23 13:26:35
    Temat: [OT] Re: Nieistniejaca umowa z allegro !
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 14:08:53 +0100, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

> [...]
    > twierdzi, że imię i nazwisko nie musi być zawsze firmą OF prowadzącej
    > DG. Tylko ja to tak odbieram, czy ktoś jeszcze?

    Ja się zgadzam!
    Tuta się wpisujom miasta, kture się zgadzajom!

  • 46. Data: 2008-01-23 13:53:08
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 14:08:53 +0100, s...@a...pl
    napisał(a):

> [...]
    > że imię i nazwisko nie musi być zawsze firmą OF prowadzącej DG. Tylko ja to

    Nie, NSA twierdzi, że imię i nazwisko nie musi być zawsze nazwą firmy :)
    Nie ma tam mowy tylko i wyłącznie o DG. Czyli np. może być firma "Jan
    Kowalski i Spółka" i dane Jana Kowalskiego nie nie będą do końca chronione
    ustawą mimo tego, że to nie jest DG a spółka.
    Tak ja to rozumiem.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 47. Data: 2008-01-23 16:14:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 styczeń 2008 21:19
    (autor ZnowuOn
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <47964fe2$1@news.home.net.pl>):

    > tak sie sklada ze z dzielnicowym pije wode

    Może ja prostak ze wsi jestem, ale wyobraziłem sobie właśnie poidło dla
    krów. Pierwszy raz widzę, jak ktoś się chwali piciem wody. Tylko zmartwię
    cię, pewnie nie ty jeden ani nie wy dwaj jedyni pijacie wodę. Mój pies też
    pije.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 48. Data: 2008-01-23 16:16:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 styczeń 2008 14:08
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fn7e8r$jim$1@news.onet.pl>):

    > Ale firmą OF prowdzącej DG jest zawsze imię i nazwisko, z możliwym jakimś
    > dodatkowym okresleniem.

    BTW: Z czego to wynika? Bo większość społeczeństwa oponuje przeciwko temu i
    jak im mówić, to się burzą... A ja zawsze się opieram na psp ale w sumie
    podstawa prawna by się przydała.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 49. Data: 2008-01-23 16:21:30
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

> [...]
    > cię, pewnie nie ty jeden ani nie wy dwaj jedyni pijacie wodę. Mój pies też

    masz szczęście, że nie jesteś znajomym tego osobnika, bo mógłby Cię kiedyś
    odwiedzić z dzielnicowym i by Twojemu psu z miski wodę spijali;)

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 50. Data: 2008-01-23 18:45:15
    Od: <s...@a...pl>

    > BTW: Z czego to wynika? Bo większość społeczeństwa oponuje przeciwko
    > temu i jak im mówić, to się burzą... A ja zawsze się opieram na psp ale
    > w sumie podstawa prawna by się przydała.

    Miałes w poprzednim wątku :)

    Kodeks Cywilny
    art. 43(2).1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    art. 43(4). Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie obranych.