  • 11. Data: 2010-08-05 09:36:58
    Temat: Re: DHL czy maja prawo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, RadoslawF wrote:

    > pracował wyjdzie afera z zaginięciem drogiej paczki
    > która w papierach jest dostarczona to w przypadku
    > papieru z prawidłowym numerem dowodu odbiorcy będzie
    > wiadomo że odebrał

    Żartujesz czy tak na poważnie?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-08-05 10:12:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To jest problem, który wystąpił w sąsiednim wątku (tym o hałasie,
    > "współżyciu" i prawie): jeśli Era życzy sobie tylko pieczątki, to
    > pojawia się poważny problem związany właśnie z faktem że zapis
    > dotyczący pieczątek *był* i *został zniesiony*.
    > Prawo chyba jednak idzie przed "zwyczajem".

    Z tego co wiem, żaden przepis nie definiuje "co to jest podpis", a
    ludzie jednak jakoś umowy podpisują.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-08-05 10:58:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, Liwiusz wrote:

    > Z tego co wiem, żaden przepis nie definiuje "co to jest podpis", a ludzie
    > jednak jakoś umowy podpisują.

    I co, mało jest wątków o "podpisie czytelnym", bo jeden uznaje za
    podpis gryzmoł a drugi wyłącznie "czytelny"?

    Pic w tym, że samo starcie o definicję występuje tu i teraz,
    w momencie podpisywania, i widocznie mało komu chce się iść
    do sądu :|

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-08-05 12:28:44
    Temat: OT Re: DHL czy maja prawo?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-08-2010 23:02, Kris pisze:
    > od czasu do czasu przyjezdza kurier DHL i zaczyna sie klotnia

    Radzę unikać DHLa. Jeżeli ktoś nie zna definicji słowa 'obszczymury' to
    wystarczy spojrzeć na tą firmę.
    Kurier "próbował doręczyć" paczkę do prywatnego mieszkania o 11:30 i o
    15:15 tego samego dnia, po czym bez dalszych ceregieli paczka wróciła do
    nadawcy - do Niemiec.
    Mieli podany numer komórki, ale oni nie dzwonią, bo nie (bo kurierzy nie
    mają służbowych telefonów podobno).

    To się nazywa profesjonalizm.

    Niestety, nie ma w Polsce firmy kurierskiej która na przyzwoitym
    poziomie dostarczałaby przesyłki niefirmowe - do ludzi którzy pracują i
    są w domu po 17, 18.
    Kiedyś przesyłkę z oznaczeniem dostawy po godz. 17 kurier przyniósł o
    16:30, pocałował klamkę i dzwoni do mnie z pretensją, że mnie nie ma. Bo
    on już skończył i nie będzie pół godziny czekał jak mu tylko ta paczka
    została i "co za różnica pół godziny w te czy we wte".
    Koniec końców zaczekał 15 minut, aż do domu dotrę.
    A dostawa po 17 była dodatkowo płatna, żadna tam łaska.
    Nie pamiętam jaka to był firma, ale że zadzwonił, wiec raczej nie DHL.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-08-05 12:58:48
    Temat: Re: OT Re: DHL czy maja prawo?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    > Niestety, nie ma w Polsce firmy kurierskiej która na przyzwoitym
    > poziomie dostarczałaby przesyłki niefirmowe - do ludzi którzy pracują i
    > są w domu po 17, 18.

    Jest - Pocztex. Ogólnie Poczta Polska dużo lepiej sobie radzi z
    dostawami do zwykłych ludzi niż firmy kurierskie.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 16. Data: 2010-08-05 13:10:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-08-2010 14:58, januszek pisze:
    > Maddy napisa?(a):

    > Jest - Pocztex. Ogólnie Poczta Polska dużo lepiej sobie radzi z
    > dostawami do zwykłych ludzi niż firmy kurierskie.

    Ogólnie, powiadasz?
    Mój listonosz chodzi między 12 a 15. Paczkowiec czasami cudem zabłądzi
    po 16 ale zwykle jest dużo wcześniej (z faktu że o 17:55 moja paczka
    jeszcze nie wróciła na pocztę wnioskuję, że gdzieś są szczęściarze, do
    których trafia później a to na nasz osiedle ma taka porę nieludzką), na
    dodatek z jakiegoś powodu nie potrafi dostać się do klatki i zostawić
    awiza (a listonosz potrafi, dziwne). Regularnie dostaję pierwsze awizo z
    paczki razem z powtórnym.

    Dla odmiany listonosz potrafi zostawić awizo na polecony, mimo że ktoś
    jest w domu.

    Naprawdę Pocztex dostarcza przesyłki w umówionych porach (np. po 17)??
    To byłby cud.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2010-08-05 13:20:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    [...]

    > Regularnie dostaję pierwsze awizo z paczki razem z powtórnym.

    O to właśnie chodzi bo od kuriera awiza nie dostałeś i paczka wróciła do
    nadawcy. Tu masz dwa tygodnie aby odebrać ją z najbliższej placówki
    Poczty ;) Tak to realnie wygląda ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 18. Data: 2010-08-05 13:38:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

> [...]

    Może paczkomat? Trzeba się wprawdzie samemu pofatygować,
    ale dość wygodne.

  • 19. Data: 2010-08-05 13:45:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-08-2010 15:20, januszek pisze:
    > Maddy napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > O to właśnie chodzi bo od kuriera awiza nie dostałeś i paczka wróciła do
    > nadawcy.

    To nie byle jaki kurier, to DHL. Oni są wyjątkowi.
    Żaden inny kurier takiego numeru mi nie odstawił.

    > Tu masz dwa tygodnie aby odebrać ją z najbliższej placówki
    > Poczty ;) Tak to realnie wygląda ;P

    Mówimy o przesyłkach kurierskich.
    Czasem zależy mi, żeby dostać coś w dwie doby a nie dwa tygodnie i płacę
    za to ekstra.
    Jak mam to dostać na takich samych zasadach jak zwykłą paczkę czy
    poleconym, to za co ja właściwie dopłacałam?
    A poczta na wakacje zrobiła nam niespodziankę - czynna tylko do 17, a za
    to w soboty wcale, wiec żeby toto odebrać muszę gnać z pracy pędem przez
    pół miasta. Ale biznes.

    A, zaciekawiona zadzwoniłam na infolinię - Pocztex nie ma usługi dostawy
    po południu, nawet za ekstra dopłatą. Kiedy pojawi się kurier - czysta
    ruletka.
    Możesz sobie wykupić, że dostawa będzie do godz 12 ale nie, że po 16.

    Nie widzę jakiejś wielkiej różnicy na korzyść.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2010-08-05 14:01:43
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał

    > O to właśnie chodzi bo od kuriera awiza nie dostałeś i paczka wróciła do
    > nadawcy.

    Dlatego właśnie przy wysyłce do osoby prywatnej podaje się jej telefon
    kontaktowy i preferowane godziny dostawy.
    Jako żyję nigdy jeszcze nie miałem problemu z otrzymaniem paczki kurierskiej
    w godzinie, która mi by pasowała.