  • 21. Data: 2008-06-15 19:39:43
    Temat: [OT] Nagrywanie rozmowy bez wiedzy danej osoby
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > wszelkiego typu aparatura podsłuchowa

    jeśli słucham poprzez źle odłożony telefon ?
    jeśli słucham poprzez szyb wentylacyjny ?

    a tak de facto to bardziej interesuje mnie drugi aspekt fotograficzny

    Andrzej

  • 22. Data: 2008-06-15 19:48:01
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy bez wiedzy danej osoby
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dziadekJacek pisze:

    > Ale pieprzysz głupoty

    Tak? To podaj podstawę prawną (ustawę) zakazującą nagrywania lub
    nakazującą informowanie o nagrywaniu własnej rozmowy.

    Jak nie wskażesz - jesteś ciul, którego czeka małe odszczekiwanko ;->

  • 23. Data: 2008-06-15 19:51:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Jeżeli bierzesz udział w tej rozmowie, to możesz ją nagrać i nie musisz
    pozostałych osób o tym uprzedzać. Takie nagranie możesz użyć w sądzie czy
    innym postępowaniu dowodowym, natomiast istnieją pewne ograniczenia co do
    rozpowszechniania. Przykładowo gdyby rozmówca zaczął deklamować wiersze.

  • 24. Data: 2008-06-15 20:09:00
    Temat: Re: [OT] Nagrywanie rozmowy bez wiedzy danej osoby
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "GregZorbaEmmanuelYork" <f...@a...cy_ROT13> napisał w wiadomości

    > jeśli słucham poprzez źle odłożony telefon ?
    > jeśli słucham poprzez szyb wentylacyjny ?

    Możesz nagrywać to czego jesteś świadkiem, w czym bierzesz udział.

    > a tak de facto to bardziej interesuje mnie drugi aspekt fotograficzny

    Jak wyżej. Widzisz coś na własne oczy (cos co było też "przenaczone" do
    oglądania przez ciebie), to znaczy, że możesz to też sfotografować.

    --
    andreas

  • 25. Data: 2008-06-15 20:37:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g33st4$odd$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Możesz nagrywać to czego jesteś świadkiem, w czym bierzesz udział.
    Brać udział, a być świadkiem do poważna różnica i jak się zastanowisz to
    zrozumiesz to zapewne.
    Bądź odpowiedzialny, uważaj co piszesz.

    > Jak wyżej. Widzisz coś na własne oczy (cos co było też "przenaczone" do
    > oglądania przez ciebie), to znaczy, że możesz to też sfotografować.
    To już kompletne bzdury.
    Jak nie widzi to też może (np. wnętrze własnego pokoju gdy go nie ma).
    Reszty bzdur nie chce mi się komentować, ale nie doradzaj już może, co?

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2008-06-16 15:41:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2008, dziadekJacek wrote:

    > Ale pieprzysz głupoty

    Mhm.
    I jak rozumiem sugerujesz, że to niejaki p. Michnik poszedł siedzieć,
    a niejaki p. Rywin był poszkodowany.
    Mówisz że tak było? :>
    Bo mi się wydawało, że nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-06-16 15:44:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2008, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    [...]
    > Są, ale nie w polskim - zauważ, że te banki są de facto filiami banków
    > zagranicznych. I szefostwo ma swoje własne narowy... znaczy się
    > przyzwyczajenia.

    Dochodzi raz jeszcze pierwsza część tego co napisałeś (że nie w polskim
    prawie): otóż nie można wykluczyć, że klient w czasie rozmowy jest
    za granicą.
    Prościej zastosować się (dla banku) "asekuracyjnie" niż potem narażać
    się na publiczny spór (nawet, jeśliby bank miał rację, co sobie reputację
    ma psuć) czy obowiązywało tamto prawo czy polskie.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-06-17 00:12:04
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 17:44:32 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dochodzi raz jeszcze pierwsza część tego co napisałeś (że nie w polskim
    > prawie): otóż nie można wykluczyć, że klient w czasie rozmowy jest
    > za granicą.

    Tak mnie naszlo... troszke odbiegajac od glownego tematu ale pozostajac w
    zwiazku z ostatnia wypowiedzia: jegomosc A dzwoni do B z kraju X do Y. W
    kraju X nie zabrania sie grozb karalnych, w kraju Y tak. A przekazuje
    informacje B, ze go ukatrupi... mialo miejsce przestepstwo/wykroczenie czy
    nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 29. Data: 2008-06-17 05:06:15
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "dziadekJacek" <j...@g...PRECZZEZESPAMEM.p
    l>
    wrote in news:g331fb$ger$1@inews.gazeta.pl:

    > stwierdzono ze bez większych problemów nagranie mozna bylo
    > podwazyc jako spreparowane i musialby udowadniac ze nie jest, a w
    > przypadku nagrań cyfrowych to jest trudne

    w przypadku cyfrowych bada sie integralnosc tla i spreparowanie tego jest
    piekielnie trudne! no chyba, ze w tle byla idealna cisza, ale to sie prawie
    nigdy nie zdarza

    --
    Y?

  • 30. Data: 2008-06-17 09:14:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Dochodzi raz jeszcze pierwsza część tego co napisałeś (że nie w polskim
    > prawie): otóż nie można wykluczyć, że klient w czasie rozmowy jest
    > za granicą.

    A jakie to ma znaczenie? Nagrywanie ma miejsce lokalnie. Co innego,
    kiedy telefoniczne centrum obsługi jest za granicą ;)