  • 1. Data: 2002-11-25 20:43:27
    Temat: ODPOWIEDZIALNOSC POCZTY POLSKIEJ
    Od: "Gigant" <g...@a...net>

    Czy jesli poczta polska bierze oplate za przesylke i ta przesylka zostaje
    zgubiona i poczta mowi... "Przepraszam ale ni wiemy co sie dzieje z panska
    paczka po prostu zaginela..." a jesli udokumentuje im wartosc tej paczki to
    czy moge ubiegac sie o zwrot kosztow wysylanego przedmiotu + zwrot kosztow
    za przesylke ?

    Mialem sytuacje ze wyslalem za posrednictwem poczty urzadzenie dokladnie
    monitor nie podalem wartosci pobrania tez nie wpisalem... bo gosc wyslal mi
    pieniadze przekazem ale wygral moja aukcje ja wyslalem paczke mam
    pokwitowanie po dwoch tygodniach zlozylem reklamacje trwalo to znowu ok 2
    tygodni i na poczcie pani milym glosem przeprosila mnie i powiedziala
    niestety ale paczka zaginela...
    Co mam robic ?

  • 2. Data: 2002-11-25 23:08:36
    Temat: Re: ODPOWIEDZIALNOSC POCZTY POLSKIEJ
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    W chwili obecnej powinieneś zwrócić nabywcy zapłaconą przez niego cenę.
    Zgodnie z art. 547 kc ubezpieczenie przesyłki należało do Twoich obowiązków.
    Nie uczyniłeś tego - Twoje prawo, ale musisz ponieść wynikające z tego
    konsekwencje utraty towaru na zasadzie art. 415 kc.
    Na przyszłość wpisuj wartośc przesyłki. Stanowi to surogat ubezpieczenia.
    Jeśli przesyłka zginie (co rozważnie rzecz ważąc, jest prawdopodobne) nie
    poniesziesz straty.

  • 3. Data: 2002-11-28 12:43:09
    Od: "666" <j...@o...pl>

    A jesli nabywca z góry prosi o nieubezpieczanie przesyłki dla obniżenia kosztów
    dostawy (za które przecież płaci)?
    JaC