  • 1. Data: 2009-03-30 14:16:19
    Temat: Nowelizacja PoRD
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Witam !

    Miałem nadzieję że przy kolejnej nowelizacji PoRD zniknie wreszcie
    idiotyczne ograniczenie działania do dróg publicznych i stref
    zamieszkania. Nie wiem dlaczego ustawodawca nie objął działaniem PoRD
    wszystkich dróg ogólnodostępnych, bez względu na to czy jest to droga
    publiczna czy wewnętrzna :(

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-03-30 14:40:18
    Temat: Re: Nowelizacja PoRD
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 16:16:19 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego ustawodawca nie objął działaniem PoRD wszystkich dróg
    > ogólnodostępnych, bez względu na to czy jest to droga publiczna czy
    > wewnętrzna

    Częściowo są objęte od zawsze. Z drugiej strony: jak wyglądałoby
    stawianie tam znaków drogowych, wyznaczanie miejsc do parkowania, etc.?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-03-30 15:17:16
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Olgierd pisze:

    > Częściowo są objęte od zawsze. Z drugiej strony: jak wyglądałoby
    > stawianie tam znaków drogowych, wyznaczanie miejsc do parkowania, etc.?

    W zasadzie wszystko jest określone w już obowiązujących przepisach. Aby
    wyeliminować wolnoamerykankę w oznakowaniu, wystarczyłoby wprowadzić
    wymóg zgłoszenia organizacji ruchu w gminie, czyli właściwie rozszerzyć
    już obowiązujące regulacje na drogi niepubliczne.

    Wówczas np. zarząd osiedla zgłasza gminie zatwierdzony przez wspólnoty
    mieszkaniowe będące właścicielami dróg projekt organizacji ruchu, który
    uwzględnia lokalizację i rodzaj znaków. Wówczas nie będzie miała miejsca
    sytuacja, w której ktoś mi stawia pod domem samochód w miejscu do tego
    nieprzeznaczonym, ja wystawiam sobie znak B-36 i dzwonię po Policję.

    Obecne przepisy ograniczają właścicieli ogólnodostępnych,
    niepublicznych dróg w prawie do równego traktowania. Dlaczego gmina ma
    prawo z pomocą Policji czy swojej straży gminnej egzekwować zasady
    organizacji ruchu na swojej drodze a prywatny właściciel już nie ? Od
    razu zaznaczam że instytucja strefy zamieszkania nie jest rozwiązaniem,
    ponieważ z automatu wprowadza ściśle określone dodatkowe ograniczenia
    ustawowe, których uchylić nie można.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio