-
1. Data: 2005-02-26 11:55:31
Temat: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>
Witam
Z tego co wyczytałem:
http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urti
p_ln_sg_lewa&news_cat_id=16&news_id=886
wynika, że mogę wypowiedzieć umowę tzw lojalnościową z TPSA na łącze stałe typu
DSL bez konsekwencji? Jeśli tak to w jakim terminie to muszę zrobić? Do tej pory
nie płaciłem VATu mimo iż to łącze było wzięte na firmę - czy też ten przepis
tyczy się tylko odbiorców indywidualnych (osób prywatnych)?
Pzdr
CIT
-
2. Data: 2005-02-27 12:11:24
Temat: Re: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Centrum IT napisał(a):
> Witam
>
> Z tego co wyczytałem:
> http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urti
p_ln_sg_lewa&news_cat_id=16&news_id=886
> wynika, że mogę wypowiedzieć umowę tzw lojalnościową z TPSA na łącze
> stałe typu DSL bez konsekwencji? Jeśli tak to w jakim terminie to muszę
> zrobić? Do tej pory nie płaciłem VATu mimo iż to łącze było wzięte na
> firmę - czy też ten przepis tyczy się tylko odbiorców indywidualnych
> (osób prywatnych)?
Dotyczy podwyzki cen, niezależnie od odbiorcy. ALe zanim złozysz
wypowiedzenie, zapoznaj się z art. 61 ust. 5 i 6 oraz z art. 56 ust 6
Prawa telekomunikacyjnego.
M.
-
3. Data: 2005-02-27 12:33:45
Temat: Re: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>
> Dotyczy podwyzki cen, niezależnie od odbiorcy. ALe zanim złozysz
> wypowiedzenie, zapoznaj się z art. 61 ust. 5 i 6 oraz z art. 56 ust 6 Prawa
> telekomunikacyjnego.
Nie mam tego pod ręką niestety - czy mogę prosić o dwa zdania co jeat w tych
artykółach?
Pzdr
CIT
-
4. Data: 2005-02-27 12:56:15
Temat: Re: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Centrum IT napisał(a):
>> Dotyczy podwyzki cen, niezależnie od odbiorcy. ALe zanim złozysz
>> wypowiedzenie, zapoznaj się z art. 61 ust. 5 i 6 oraz z art. 56 ust 6
>> Prawa telekomunikacyjnego.
>
>
> Nie mam tego pod ręką niestety - czy mogę prosić o dwa zdania co jeat w
> tych artykółach?
Art. 61.5. W razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca
publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany, z
wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia:
1) o tym abonentów na piśmie;
2) innych niż abonenci użytkowników poprzez podanie tego do publicznej
wiadomości.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, abonent powinien zostać
poinformowany także o prawie wypowiedzenia umowy z powodu braku
akceptacji podwyższenia cen, a także o tym, że w razie skorzystania z
tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
przysługuje roszczenie odszkodowawcze, z zastrzeżeniem art. 57 ust. 6.
Art. 57.6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do sieci,
związanego z ulgą przyznaną abonentowi, roszczenie z tytułu
jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług
z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie może
przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi.
M.
-
5. Data: 2005-02-27 16:25:55
Temat: Re: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: poreba <d...@p...com>
Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> popełnił 27 lut 2005 na
pl.soc.prawo utwór news:cvsg9l$iot$1@nemesis.news.tpi.pl:
> Art. 57.6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług ...
Op_erator przyznał ulgę Xzł związaną z umową ab_onentowi.
Gdy umowa ta zostaje rozwiązana z winy AB-ta (przez OPa lub AB-ta).
OP może się domagać od AB-ta "kary". "Kara" nie może być wyższa niż Xzł.
Czy tak?
> Art. 61.5. W razie podwyższenia cen usług ...
OP musi poinformować AB-tów w określonym terminie o podwyżce,
i o prawie do rozwiązania umowy bez "kar". Rozwiązanie umowy bez "kary"
nie dotyczy umowy "z ulgą".
Czy tak?
To o co te całe zamieszanie z +) na pmt i zmianą regulaminu?
Czy PT inaczej traktuje podwyżki i zmiany regulaminu? Może cytata?
--
pozdro
poreba
-
6. Data: 2005-02-27 19:13:31
Temat: Re: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
poreba napisał(a):
> To o co te całe zamieszanie z +) na pmt i zmianą regulaminu?
> Czy PT inaczej traktuje podwyżki i zmiany regulaminu? Może cytata?
>
Tak. Zmiana regulaminu to zmiana warunków świadczenia usług i w takim
przypadku operatorowi nie przysługuje ŻADNE odszkodowanie. Zmiana ceny
powoduje możliwość rozwiązania w ew. zwrotem wspomnianej przez Ciebie
ulgi. Ani w jednym ani w drugim przypadku nie przysługuje coś, co
najczęściej nazywa się karą umowną.
M.
-
7. Data: 2005-02-28 16:36:55
Temat: Re: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>
Czyli mówiąc "po chłopsku" w przypadku rozwiązania takiej umowy promocyjnej w
której dostałem ulgę - musze ją zwrócić??
Pzdr
CIT
Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości
news:cvt65v$643$1@atlantis.news.tpi.pl...
> poreba napisał(a):
>
>> To o co te całe zamieszanie z +) na pmt i zmianą regulaminu?
>> Czy PT inaczej traktuje podwyżki i zmiany regulaminu? Może cytata?
>>
>
> Tak. Zmiana regulaminu to zmiana warunków świadczenia usług i w takim
> przypadku operatorowi nie przysługuje ŻADNE odszkodowanie. Zmiana ceny
> powoduje możliwość rozwiązania w ew. zwrotem wspomnianej przez Ciebie ulgi.
> Ani w jednym ani w drugim przypadku nie przysługuje coś, co najczęściej nazywa
> się karą umowną.
>
> M.