  • 1. Data: 2004-01-19 14:41:26
    Temat: No, pieknie! Jestem podejrzany!
    Od: OCoChodzi <n...@n...pl>

    Wlasnie dostalem telefon z komendy policji, ze powinienem pojawic sie w
    komendzie w charakterze podejrzanego w celu zlozenia wyjasnien (i
    przeprowadzenia jakichs innych czynnosci) w zwiazku z popelnieniem
    przestepstwa z kk art. 144 par. 1 (niestawienie sie w okreslonym
    terminie po powolaniu do sluzby wojskowej).

    Czy Waszym zdaniem lepiej bedzie udzielic zeznan na policji, czy tez
    odmowic zeznan i wszelkie dokumenty przedstawic dopiero po postawieniu
    zarzutow?

    Sprawa wyglada tak, ze nie odbieralem wezwan z WKU (nie bylem w miejscu
    zameldowania), a po zjawieniu sie w WKU chciano mi na sile wcisnac karte
    powolania, mimo iz twierdzilem, ze jestem chory i prosze o skierowania
    na badania lekarskie. Odmowiono mi, gdyz nie mialem przy sobie
    zaswiadczen. A przeciez nie nosze zaswiadczen wszedzie ze soba.

    W kazdym razie mam juz zaswiadczenie lekarskie oraz potwierdzenie
    wyslania dokumentow z prosba o ponowna komisje lekarska do WKU.

    Co mam robic?

    OCoChodzi

  • 2. Data: 2004-01-19 15:16:20
    Temat: Re: No, pieknie! Jestem podejrzany!
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Uzytkownik "OCoChodzi" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    policji, czy tez
    > odmowic zeznan i wszelkie dokumenty przedstawic dopiero po

    Moim skromnym zdaniem:

    - przemyslec jakie paragrafy zlamales (meldunkowe, wojskowe
    , terminy) - i co odpowiedziec

    - zabrac kserokopie wszelkich dokumentów (orginaly tez ale
    jedynie do wgladu - nie oddawac(!) - by móc potwierdzic "za
    zgodnosc")

    - zlozyc wyczerpujace wyjasnienia (moze odstapia od
    postawienia zarzutów)

    > Sprawa wyglada tak, ze nie odbieralem wezwan z WKU (nie
    bylem w miejscu
    > zameldowania)

    A wiesz o obowiazku meldunkowym (3 dni) - przemysl co
    odpowiesz!!!

> [...]
    sobie
    > zaswiadczen. A przeciez nie nosze zaswiadczen wszedzie ze

    I czemu nastepnego dnia nie poszedles zlozyc do WKU pisma?
    NAucz sie kolego "co napisane to w dokumentach, co na gebe
    tego nie ma"

> [...]
    potwierdzenie
    > wyslania dokumentow z prosba o ponowna komisje lekarska do

    Isc na przesluchanie i nie dac sie wrobic!

    Zycze szczescia
    Qwax

  • 3. Data: 2004-01-19 15:45:55
    Od: OCoChodzi <n...@n...pl>

    Qwax wrote:

    > - przemyslec jakie paragrafy zlamales (meldunkowe, wojskowe
    > , terminy) - i co odpowiedziec

    Mysle, ze meldunkowy. Nie mialem mozliwosci zameldowania sie ze wzgledu
    na to, ze nie chcieli mnie meldowac wlasciciele mieszkan. Dopiero po
    wynajeciu mieszkania u normalnego wlasiciela moglem sie normalnie
    zameldowac.

    > - zabrac kserokopie wszelkich dokumentów (orginaly tez ale
    > jedynie do wgladu - nie oddawac(!) - by móc potwierdzic "za
    > zgodnosc")

    Tak pewnie zrobie.

    > - zlozyc wyczerpujace wyjasnienia (moze odstapia od
    > postawienia zarzutów)

    Kurcze, nie wiem dlaczego, ale adwokat mi odradzal i twierdzil, ze moga
    byc z tego klopoty w zwiazku z linia obrony lub cos w tym stylu.

    > A wiesz o obowiazku meldunkowym (3 dni) - przemysl co
    > odpowiesz!!!

    Wiem. Odpowiedz jest powyzej. Ale czy bedzie ich to obchodzilo...

    > I czemu nastepnego dnia nie poszedles zlozyc do WKU pisma?
    > NAucz sie kolego "co napisane to w dokumentach, co na gebe
    > tego nie ma"

    To chyba dlatego, ze mnie ciagle odsylano z jednego WKU do drugiego po
    przemeldowaniu sie. Jedno stwierdzilo, ze juz tam nie jestem
    zameldowany, a drugie twierdzilo, ze moich dokumentow tam nie ma.

    > Isc na przesluchanie i nie dac sie wrobic!

    No, tak. Tylko zastanawia mnie jedno - czemu adwokat mi ciagle odradza
    skladanie zeznan w tej chwili?

    > Zycze szczescia

    Dzieki.

    --

    OCoChodzi

  • 4. Data: 2004-01-19 17:18:29
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik "OCoChodzi" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    Qwax wrote:

    >No, tak. Tylko zastanawia mnie jedno - czemu adwokat mi ciagle odradza
    >skladanie zeznan w tej chwili?

    Bo szybkie zakończnie sprawy nie jest dla niego opłacalne. Musi Cię
    napierw" wycyckać" z sianka;)
    Odwołania, drugie instancje, pewne wygrane itp;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-01-19 18:11:05
    Od: OCoChodzi <n...@n...pl>

    Leszek wrote:

    > Bo szybkie zakończnie sprawy nie jest dla niego opłacalne. Musi Cię
    > napierw" wycyckać" z sianka;)
    > Odwołania, drugie instancje, pewne wygrane itp;)))

    Tez tak moze byc. Z jednej strony chcialbym jak najszybciej zakonczyc
    sprawe i uniknac w ogole postawienia zarzutow, a z drugiej strony nie
    chcialbym czegos schrzanic mowiac za duzo.

    --

    OCoChodzi

  • 6. Data: 2004-01-19 18:17:51
    Od: OCoChodzi <n...@n...pl>

    OCoChodzi wrote:

    > Tez tak moze byc. Z jednej strony chcialbym jak najszybciej zakonczyc
    > sprawe i uniknac w ogole postawienia zarzutow, a z drugiej strony nie
    > chcialbym czegos schrzanic mowiac za duzo.

    Zastanawiam sie tez nad tym, czy moge wytlumaczyc niedopelnienie
    obowiazku meldunkowego tym, ze wlasciciele mieszkania nie chcieli mnie
    zameldowac, a brak reakcji na karte powolania tym, ze bylem odyslany z
    jednego WKU do drugiego (niestety nie mam na to odpowiednich
    dokumentow). Dopiero ostatnio pisemnie zlozylem pismo do tego WKU, ktore
    mam wbite do ksiazeczki bez dyskusji, gdzie sa moje dokumenty
    ewidencyjne, a gdzie powinny byc...

    --

    OCoChodzi

  • 7. Data: 2004-01-19 22:24:19
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

> [...]
    > przestepstwa z kk art. 144 par. 1 (niestawienie sie w okreslonym
    > terminie po powolaniu do sluzby wojskowej).

    w tym twoim opisie zaciekawila mnie jedna rzecz - od kiedy to komenda
    policji dzwoni po ludziach z zadaniem by sie pojawili w charakterze
    podejrzanego?

    wydawalo mi sie, ze zwykle wysylaja list polecony, slyszalem, ze w
    niektorych rejonach maja wlasnych doreczycieli (emerytowani policjanci,
    ktorzy chca dorobic), ale dzwonic...?

    nie wydaje sie to wam dziwne? moze jakis glupi zart?

    chodz z drugiej strony jesli nie zart, to nie warto lekcewazyc, bo jak sie
    gosc wkurzy, to moze zaczac wynajdywac paragrafy nie uzywane od lat...

  • 8. Data: 2004-01-20 08:13:31
    Od: OCoChodzi <n...@n...pl>

    pasjonat wrote:

    > w tym twoim opisie zaciekawila mnie jedna rzecz - od kiedy to komenda
    > policji dzwoni po ludziach z zadaniem by sie pojawili w charakterze
    > podejrzanego?

    Ja sie dowiedzialem, ze oczywiscie, moga mi wyslac powiadomienie
    listownie, ale wtedy dostalbym konkretny termin, a w tym przypadku
    moglismy sie porozumiec co do terminu wezwania.

    --

    OCoChodzi

  • 9. Data: 2004-01-20 16:52:55
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik "pasjonat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w tym twoim opisie zaciekawila mnie jedna rzecz - od kiedy to komenda
    > policji dzwoni po ludziach z zadaniem by sie pojawili w charakterze
    > podejrzanego?

    Od czasu pojawienia się w tej instytucji myślących ludzi.
    Lepiej na telefon umówić się z policjantem na pasujący mi termin niż być
    zaskoczony wezwaniem na godzinę 8 w poniedziałek. Żaden przepis nie
    zabrania telefonicznego wzywania.

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-01-20 17:21:24
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Bo szybkie zakończnie sprawy nie jest dla niego opłacalne. Musi Cię
    > napierw" wycyckać" z sianka;)
    > Odwołania, drugie instancje, pewne wygrane itp;)))

    bzdura. jak odmawiasz skladania zeznac to policja musi sie sama trudzic
    i sama musi wszystko robic a jak TY, sorki, napleciesz za duzo to
    pozniej jest zawsze trudniej odkrecac cos takiego. jesli nic nie powiesz
    to niczego nie beda mogli wykorzystac przeciwko Tobie. uwazam, ze adwokat
    przyjal sluszna linie obrony. jak cos do Ciebie maja to niech oni staraja
    sie to udowodnic a Ty im zadania NIE ULATWIAJ.

    jesli natomiast nie ufasz swojemu adwokatowi to idz do innego.
    pozdr
    marcin