-
1. Data: 2009-09-20 21:07:13
Temat: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
wszystko było jasne?
pozdrawiam.
PlaMa
-
2. Data: 2009-09-20 21:10:28
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
PlaMa pisze:
> Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
> miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
> Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
> płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
> jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
> zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
> wszystko było jasne?
Najlepiej wskazać przepis:
# Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
art. 8
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2009-09-20 21:49:36
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Liwiusz pisze:
> PlaMa pisze:
>> Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
>> miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
>> Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
>> płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
>> jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
>> zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
>> wszystko było jasne?
>
>
> Najlepiej wskazać przepis:
>
>
>
> # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
> Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
> art. 8
> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
>
Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.
-
4. Data: 2009-09-20 21:53:46
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Andrzej Lawa pisze:
> Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:
Pominąłem, ponieważ nie ma on znaczenia w kwestii oddawania kosztów
przesyłki w przypadku uznania reklamacji.
>
> Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
> albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
> niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
> nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
> rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
> niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
>
> Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
> pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.
Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.
--
Liwiusz
-
5. Data: 2009-09-21 08:39:30
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
Od: <s...@a...pl>
> Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
> łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
> pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.
Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z
odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do odbioru w
siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty nieuzasadnionych
reklamacji?
-
6. Data: 2009-09-21 08:41:28
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
s...@a...pl pisze:
>> Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę,
>> to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli
>> konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.
>
> Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z
> odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do
> odbioru w siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty
> nieuzasadnionych reklamacji?
IMHO można wymagać, aby odesłał po pokryciu kosztów przez klienta.
--
Liwiusz