  • 1. Data: 2006-11-18 21:58:55
    Temat: Niepubliczny ZOZ a kodeks pracy
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    pracuję w prywatnej klinice na stanowisku IT. Czy obowiązuje mnie normalny
    kodeks pracy? Kadrowa "pocieszyła" mnie, że ten kodeks pracy, na podstawie
    którego pracuja pracownicy społek nie obowiązuje w niepublicznym zakładzie
    opieki zdrowotnej. Dokładnie chodzi o pracę w soboty i niedzielę i
    wynagrzodzenie z tego tytułu lub dzień wolny. Otóż otrzymałem odpowiedź, że
    to nie obowiązuje i jeśli szef nakaże mi przyjść w sobotę lub niedzielę do
    pracy to muszę to spełnić za friko. Trochę mi się to niepodoba. Czy ktoś zna
    temat kodeksu pracy w niepublicznym ZOZ?

    Druga sprawa. Właścicielem kliniki jest osoba fizyczna. Umowa o pracę ze mną
    została podpisana, ale nie podstęplowana pieczątką imienną właściciela
    firmy. Czy taka umowa jest ważna? Mam na umowie jakis bazgroł bez
    pieczątki.... Poważna klinika w Polsce zaznaczam....;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-11-18 22:16:13
    Temat: Re: Niepubliczny ZOZ a kodeks pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Paweł* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > nakaże mi przyjść w sobotę lub niedzielę do pracy to muszę to
    > spełnić za friko. Trochę mi się to niepodoba. Czy ktoś zna temat

    Znam. Obowiązuje. Babka albo jest durna albo Cię ordynarnie okłamuje.

> [...]
    > właściciela firmy. Czy taka umowa jest ważna? Mam na umowie jakis
    > bazgroł bez pieczątki.... Poważna klinika w Polsce zaznaczam....;)

    Pieczątkomania. Umowa została zawarta, jest ważna nawet gdyby Ci ją
    podpisał zielonym inkaustem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-11-18 22:50:06
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy ktoś zna
    > temat kodeksu pracy w niepublicznym ZOZ?

    Publiczny, prywatny, spółka, działalność gospodarcza - KODEKS OBOWIĄZUJE TEN
    SAM!

    +inż.lewa+

  • 4. Data: 2006-11-19 00:59:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pracuję w prywatnej klinice na stanowisku IT. Czy obowiązuje mnie normalny
    > kodeks pracy?

    A mamy do wyboru normalny i nienormalny? Pewnie, że Cię obowiązuje. Tyle, że
    przejrzyj ten kodeks. Nie wiem co to stanowisko IT, tym nie mniej neiwykluczone,
    że po prostu jest to jedno ze stanowisk, gdzie nie mają zastosowania przepisy o
    wolnych sobotach i niedzielach. Może to kadrowa miała na myśli.

> [...]
    > firmy. Czy taka umowa jest ważna? Mam na umowie jakis bazgroł bez
    > pieczątki.... Poważna klinika w Polsce zaznaczam....;)

    Może nie ma pieczątki. Nie znam przepisu, który by zobowiązywał do jej
    posiadania.

  • 5. Data: 2006-11-19 09:21:01
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > że po prostu jest to jedno ze stanowisk, gdzie nie mają zastosowania
    > przepisy o wolnych sobotach i niedzielach. Może to kadrowa miała na myśli.

    Tylko wtedy jeśli pracuje w całodobowym zmianowym systemie 3 lub 4-ro
    brygadowym. Wtedy wolna sobota/niedziela wypada np. w czwartek. Ważne, żeby
    liczba godzin w okresie rozliczeniowym (zwykle miesiąc - w systemach
    zmianowych 3 miesiące) się zgadzała z normą. A norma to ilość dni od
    poniedziałku do piątku x 8.

    +inż.lewa+

  • 6. Data: 2006-11-19 15:41:28
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    > Pieczątkomania. Umowa została zawarta, jest ważna nawet gdyby Ci ją
    > podpisał zielonym inkaustem.

    jak na ironię właśnie podpisał zielonym długopisem :) Problem w tym, że to
    nieczytelny bochomaz, z którego nie mozna odczytać imienia i nazwiska.

    Pozdr.
    P.

  • 7. Data: 2006-11-19 18:14:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko wtedy jeśli pracuje w całodobowym zmianowym systemie 3 lub 4-ro
    > brygadowym.

    Nie tylko. choć oczywiście liczba godzin się zgadzać musi. Niedzielę wolną musi
    mieć raz na miesiąc (cztery tygodnie chyba dokładnie)