eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Nieodebrana reklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2015-11-10 01:34:32
    Temat: Nieodebrana reklamacja
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować
    zakupiony na Allegro sprzęt.

    W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został
    przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres
    reklamacyjny w Luboniu.

    W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który
    to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).

    Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.

    Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale
    to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja
    jeżdżę bez wideorejestratora). Czy nie odebranie przesyłki mimo
    dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?


    pozdrawiam.


  • 2. Data: 2015-11-10 08:26:18
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: Kapibara <z...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 01:34:32 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować
    > zakupiony na Allegro sprzęt.
    >
    > W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    > Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został
    > przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres
    > reklamacyjny w Luboniu.
    >
    > W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który
    > to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
    >
    > Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
    >
    > Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale
    > to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja
    > jeżdżę bez wideorejestratora). Czy nie odebranie przesyłki mimo
    > dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?
    >
    >
    > pozdrawiam.

    Zapewne chodzi tutaj o firmę, która ma sklep internetowy vat19.pl
    Tutaj był opisany podobny przypadek:
    http://www.wykop.pl/link/2644729/jak-sie-traktuje-kl
    ienta-vat19-sprawa-reklamacyjna/


  • 3. Data: 2015-11-10 09:50:48
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Masz rachunek/fakturę?
    Znasz Regon/NIP/KRS sprzedawcy?
    Pozwij sprzedawcę o zapłatę, ale szybko nie będzie.


    -----
    > Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować
    > zakupiony na Allegro sprzęt.
    > W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    > Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez
    > firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres
    > reklamacyjny w Luboniu.
    > W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to
    > adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
    > Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
    > Co teraz?
    > Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale to są koszty
    > oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja jeżdżę bez
    > wideorejestratora).
    > Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania to uznanie moich
    > roszczeń?



  • 4. Data: 2015-11-10 14:01:36
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:

    > Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony
    > na Allegro sprzęt.
    >
    > W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    > Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez
    > firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny
    > w Luboniu.
    >
    > W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to
    > adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
    >
    > Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
    >
    > Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście

    Zakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu
    sprzedawcy za to, że wprowadza w błąd co do adresu (bo prawdopodobnie
    tak jest, inaczej pewnie nie byłoby awiza lecz "odbiorca odmówił
    odebrania"), to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych
    "adresów" skontaktować?
    A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
    miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
    w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P

    > Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
    > to uznanie moich roszczeń?

    Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".
    Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
    w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
    swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
    na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
    Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
    drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
    Tobie?

    Jak wyżej - wcale nie optuję za wysłaniem w ciemno pod
    adres który tylko PRAWDOPODOBNIE jest adresem pełnomocnika
    strony (bo równie dobrze może to być uchylenie się
    sprzedawcy od odpowiedzialności za niezgodność przedmiotu
    z umową poprzez próbę "przymusowego" odesłania do gwaranta,
    własnego lub Twojego).
    Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
    allegro) kontaktowałeś.

    pzdr, Gotfryd


  • 5. Data: 2015-11-10 18:06:43
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    O, przypadek, właśnie odebrałem (już po wysłaniu poprzedniego postu) od
    listonosza świeży nakaz zapłaty przeciwko alegrowemu cwaniaczkowi, co
    sprzedaż na imienną fakturę uważa za sprzedaż niekonsumencką.
    Jeśli pozew wniesiesz bez braków formalnych i od razu opłacony (30 zł w
    znaczkach) to może się zmieścić w 6 tygodniach (optymistycznie).
    Tyle, że przed wniesieniem powództwa to wcześniej z ostrożności procesowej
    wezwałbym sprzedawcę do zapłaty pełnej ceny towaru łącznie z kosztami
    wysyłki wyznaczając mu termin 7 dni.


    -----
    > Pozwij sprzedawcę o zapłatę, ale szybko nie będzie.



  • 6. Data: 2015-11-10 18:54:40
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-11-10 o 14:01, Gotfryd Smolik news pisze:

    >> W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    >> Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został
    >> przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres
    >> reklamacyjny w Luboniu.

    Odpowiadając na pytanie w poprzednim poście - tak to VAT19

    >> Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście
    > Zakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu
    > sprzedawcy za to, że wprowadza w błąd co do adresu (bo prawdopodobnie
    > tak jest, inaczej pewnie nie byłoby awiza lecz "odbiorca odmówił
    > odebrania"),

    Nie zależmy mi. Przynajmneij na tym poziomie poirytowania. Zależy mi na
    sprawnym rejestratorze i nie dopuszczam do siebie kolejnej 2-3 dniowej
    wysyłki, czekania 14 dni na reakcję i odsyłki. Uważam, że zachowałem się
    wobec nich fair i swoje odczekałem.

    > to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych
    > "adresów" skontaktować?

    Kontaktowałem się w sprawie błędnego działania rejestratora mailowo. W
    sumie to korespondencja zawsze się urywała w którymś momencie. W końcu
    nie wytrzymałem i napisałem, że albo przedstawią mi jakąś procedurę
    zdalnego naprawienia urządzenia albo im odsyłam. Kazali odesłać. Wtedy
    znalazłem tę triadę adresów i stwierdziłem, że skoro powołuję się na
    rękojmię to odsyłam do sprzedawcy i nie głowię się nad tym.

    "
    Dane Sprzedającego vat19pl (434):

    Nazwa, imię i nazwisko.
    Ugory
    85-132 Bydgoszcz
    i...@v...pl


    Oto wiadomość dołączona przez Sprzedającego


    Witamy!! Dziękujemy za zakup na naszej aukcji!

    Proszę wpłacić pieniądze na dane:

    ul. Ugory
    85-132 Bydgoszcz
    nr konta bankowego:

    Koszt to 209,00 zł + ewentualne koszty przesyłki( wiadomość o przesyłce
    na stronie aukcji)

    Przesyłkę wyślemy w terminie podanym w aukcji

    Pozdrawiamy serdecznie
    vat19pl "


    > A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
    > miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
    > w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P

    Rozwiniesz?

    >> Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
    >> to uznanie moich roszczeń?
    > Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".

    W sensie gdyby to pełnomocnik nie odebrał, to reklamacja byłaby uznana?

    > Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
    > w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
    > swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
    > na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
    > Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
    > drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
    > Tobie?

    Czy to analogia do mojej sytuacji czy akademickie rozważanie? Bo w żaden
    sposób nie miałem nic podane na tacy, nie padło słowo pełnomocnik a to
    jest adres prowadzenia działalności, prawda? Podejście - "Eee, nie
    odbieram paczek przez prawie 3 tygodnie, niech ślą pod inne adresy", to
    chyba problem ich a nie klienta?

    > Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
    > allegro) kontaktowałeś.

    Tylko mailowo a następnie wysyłka pod adres z Allegro.


  • 7. Data: 2015-11-11 12:00:44
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PlaMa m...@w...pel ...

    > Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować
    > zakupiony na Allegro sprzęt.
    >
    > W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    > Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został
    > przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres
    > reklamacyjny w Luboniu.
    >
    > W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który
    > to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
    >
    > Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
    >
    > Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale
    > to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja
    > jeżdżę bez wideorejestratora). Czy nie odebranie przesyłki mimo
    > dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?
    >
    b...@v...pl - informacje o produktach, dział handlowy, faktury,
    reklamacje

    Pisałes do nich pytając, gdzie odesłac?

    Na stronie jest regulamin ale jakiś dziwny, niby w formie tekstowej ale bez
    mozliwości zaznaczania tekstu.


  • 8. Data: 2015-11-11 14:45:58
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-11-11 o 12:00, Budzik pisze:

    > Pisałes do nich pytając, gdzie odesłac?

    Nie. Kazali odesłać to odesłałem tym od których kupiłem.

    > Na stronie jest regulamin ale jakiś dziwny, niby w formie tekstowej ale bez
    > mozliwości zaznaczania tekstu.

    To fotka :)

    Wczytałem się w ten wykop i widzę, że chyba popełniłem błąd kupując u
    nich... no ale zobaczy się jeszcze.


  • 9. Data: 2015-11-13 12:02:05
    Temat: Re: Nieodebrana reklamacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:

    > W dniu 2015-11-10 o 14:01, Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    >> A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
    >> miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
    >> w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P
    >
    > Rozwiniesz?

    Co do allegro to sprawa regulaminu, a co do urzędów to przepisów: jest
    cała lista przepisów wymagających podania adresu firmy, od przepisów
    o działalności gospodarczej, poprzez przepisy konsumenckie do ustawy
    o VAT. Skuteczność donosu może być zerowa, ale wcale nie musi.

    >>> Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
    >>> to uznanie moich roszczeń?
    >> Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".
    >
    > W sensie gdyby to pełnomocnik nie odebrał, to reklamacja byłaby uznana?

    W obie strony.
    Czyli jeśli podaję pełnomocnika i nakazuję kontakt z nim, to czy
    kontakt ze mną upoważnia do tezy iż odmówiłem kontaktu.

    >> Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
    >> w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
    >> swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
    >> na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
    >> Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
    >> drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
    >> Tobie?
    >
    > Czy to analogia do mojej sytuacji czy akademickie rozważanie?

    Analogia do "trzeciego adresu" w przypadku reklamacji
    z tytułu niedziałania.
    Jak rozumiem, przypadku zwrotu towaru ta wersja nie
    obejmuje (bo pełnomocnictwa dla takiego przypadku nie
    przedstawili).

    > Bo w żaden
    > sposób nie miałem nic podane na tacy, nie padło słowo pełnomocnik

    Zgoda, ale adres i zakres pełnomocnictwa (przyjmowanie reklamacji)
    podali, w KC jest taki przepis, że to nie "litera określenia"
    określa faktycznie "zamiar stron". O, mam:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 65. [...]
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron
    i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.
    ---

    > a to jest adres prowadzenia działalności, prawda?

    Prawda.
    Ale jeśli nie jest on "czynny", to IMVHO jest problem.
    Automat (działający automatycznie przepis) dotyczy przypadku
    "osoby czynnej w lokalu" (dla DG, art.97 KC).

    Mam pytanie do grupy: czy istnieje lex specialis, żeby
    w przypadku "zdalnej sprzedaży" lub czegokolwiek co może
    mieć zastosowanie, w przypadku podania adresu pełnomocnika,
    nabywca był uprawniony do wysłania na adres sprzedawcy?
    Wtedy przekierowanie przesyłek byłoby zmartwieniem
    pełnomocnika.
    (abstrahuję od faktu, że w omawianym przypadku pełnomocnika
    dla *zwrotu* najwyraźniej nie ma, ale to osobna sprawa)

    > Podejście - "Eee, nie odbieram paczek
    > przez prawie 3 tygodnie, niech ślą pod inne adresy",
    > to chyba problem ich a nie klienta?

    Wyżej usiłowałem wykazać, że niekoniecznie :), raczej chodzi
    mi o to, żebyś nie wtopił na błędnym przekonaniu, że
    firma jakoby nie mogła (w odróżnieniu od osoby fizycznej)
    "wyjechać na urlop", jeśli pełnomocnika wskazuje
    (i to uprzednio).
    Szczególnie że firma *może* być osobą fizyczną.
    Natomiast jak wyżej - skoro nie podali pełnomocnika dla
    przypadków zwrotu, to nie podali, zgoda.

    >> Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
    >> allegro) kontaktowałeś.
    >
    > Tylko mailowo a następnie wysyłka pod adres z Allegro.

    Mnie z Twojego opisu przekonuje kawałek że "korespondencja
    się urywała", co wskazuje na złą wolę sprzedawcy.
    IMO punktem oparcja dla Twoich roszczeń jest fakt, że
    pytałeś na który adres odesłać sprzęt i nie odpowiedzieli.
    Na mój gust, jeśli wysłałeś im to "mailem wprost", to
    dobrze by było wysłać jeszcze raz poprzez "skontaktuj się
    z użytkownikiem allegro" czy jak tam ta opcja się nazywa,
    tak żeby wiedzieli że masz ślad takiego żądania.
    Ale wygląda że rzeczywiście sprzedawca czeka na sąd
    i nic (innego) go nie popędzi :(

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1