  • 1. Data: 2010-10-27 14:04:27
    Temat: Nieletni za kierownicą
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Zastanawiam się teoretycznie, co może grozić w przypadku, gdy dam 16 letniej
    córce poprowadzić auto na drodze publicznej (w szczerym polu, ale jednak
    publicznej). Czy będzie to tylko wykroczenie z art. 94 § 1 KW. gdzie grozi
    za to mandat w wysokości 300 zł, czy może jeszcze coś gorszego? Czy w razie
    "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też młoda będzie stawać przed
    sądem/siedzieć w areszcie itp?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-10-27 14:14:01
    Temat: Re: Nieletni za kierownicą
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 16:04:27 +0200, Jacek napisał(a):

    > Czy w razie "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też młoda
    > będzie stawać przed sądem/siedzieć w areszcie itp?

    Każdy odpowiada za swoje. Czyli owszem, jeśli kogoś rozjedzie, będzie za
    to odpowiadać.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-10-27 14:19:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    razie
    > "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też młoda będzie stawać

    kup smarta, na B1 chyba trzeba miec tylko 16 lat

    Icek

  • 4. Data: 2010-10-27 14:21:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/27/2010 9:04 AM, Jacek wrote:
> [...]
    > gorszego? Czy w razie "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też
    > młoda będzie stawać przed sądem/siedzieć w areszcie itp?

    ona odpowie za prowadzenie samochodu bez uprawnien, ty za to, ze jej na
    to pozwoliles.

  • 5. Data: 2010-10-27 14:34:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gorszego? Czy w razie "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też
    > młoda będzie stawać przed sądem/siedzieć w areszcie itp?

    W razie duzej wpadki - czyli zabicia kogos, etc., karnie bedzie odpowiadac
    ona (Ty wykroczeniowo za udostpenienie auta), natomiast cywilnie, jako
    prawny opiekun - Ty.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-10-27 15:50:36
    Od: "newsy" <t...@a...pl>

    > Każdy odpowiada za swoje. Czyli owszem, jeśli kogoś rozjedzie, będzie za
    > to odpowiadać.

    Mało tego, większość ubezpieczalni wystąpi pewnie z regresem

  • 7. Data: 2010-10-27 18:27:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a nie ma czegos takiego jeszcze, ze w przypadku prowadzenia bez uprawnien
    traci sie na jakis czas mozliwosc ich wykonania? czyms takim mnie kiedys
    straszyli ze jesli bede zlapany za kolkiem zanim bede mial prawko, to mam
    'odroczke' na afair 3 lata. cos takiego mi sie kolacze po glowie ale dawno
    to bylo - ok 10-11 lat temu

  • 8. Data: 2010-10-27 19:28:26
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ia9qud$vnk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    >'odroczke' na afair 3 lata. cos takiego mi sie kolacze po glowie ale dawno

    Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto uzyczyl
    samochodu. Gorzej jezeli spowoduje sie kolizje bez prawka. Znam z autopsji,
    na szczescie skonczylo sie na 500 zl i pozwolili dojechac do domu :).

  • 9. Data: 2010-10-27 22:41:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.10.2010 16:19, Icek pisze:

    > kup smarta, na B1 chyba trzeba miec tylko 16 lat

    O czym ty bredzisz? Smart ma ponad 600kg!

  • 10. Data: 2010-10-27 22:41:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.10.2010 20:27, Michał Gut pisze:
> [...]
    > prawko, to mam 'odroczke' na afair 3 lata. cos takiego mi sie kolacze po
    > glowie ale dawno to bylo - ok 10-11 lat temu

    Legenda Urbana ;->