eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2007-11-28 14:09:43
    Temat: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: "Ajgor" <n...@m...a>

    Witam.
    Znajomy prosił mnie o zorientowanie się w temacie, więc się "orientuję":)
    Znajomy otóż ma z Plusem podpisaną umowę (niestety nie wiem, na jaki okres)
    na bezprzewodowy dostęp do internetu.
    Niestety okazuje się, że ten internet jest delikatnie mówiąc do niczego.
    Praktycznie nigdy nie osiąga szybkości zadeklarowanej w umowie, a do tego
    bardzo często w ogóle nie chodzi. Bywa, ze przez kilkanście godzin dziennie,
    i tak codziennie. W związku z tym znajomy chciał by rozwiązać z nimi umowę.
    Problem w tym, że w umowie jest punkt mówicy o tym, że w razie zerwania
    umowy on będzie płacił karę. Chciał bym się dowiedzieć, czy takie
    "niewywiązywanie" się z umowy przez Plusa można uznać za niewyknywanie
    usługi, za którą powbierają opłatę, i rozwiązać umowę z ich winy, lub po
    prostu uznać, że to oni zerwali umowę nie wywiązując się z jej warunków?
    Dodam, że znajomy wielokrotnie próbował dzwonić na ich infolinię, to go
    odsyłano "od Annasza do Kajfasza". Podali mu jakiś numer, pod którym nigdy
    nikt nie odbiera. Wreszcie napisał do nich pismo, na które dostał
    odpowiedź... po prostu spławiającą. A zresztą.. Przesłał mi te pisma, więc
    je tu przytoczę. On napisał do nich tak:

    "Witam!

    chciałbym rozwiązac umowe zawrta pomiedzy mna a polkomtelem na usługę
    iplus.powodem takiej decyzji jest bardzo czeste nie dotrzymywanie
    warunkow umowy ze strony polkomtel s.a..tzn opłata abonamentowa jest
    pobierana za pełny(24 godziny na dobę) miesięczny dostęp do usługi
    iplus a ja niestety bardzo często nie mogę skorzystac z tego za co
    płacę ponieważ na przykład komputer zdalny nie odpowiada.co więcej
    przy próbie połączenia z konsultantem(co jest właściwie nie
    możliwe)zostałem odesłany do działu opłat abonamentowych i tam już
    niestety nikt nie odebrał(20 minut oczekiwania)w dniu wczorajszym
    problem trwał ponad 10 godzin(po 23 przestałem probowac sie polączyc)a
    w okresie przedwakacyjnym(od połowy czerwca)brak możliwości polączenia
    trwała dłużej niż tydzień czasu(abonament został pobrany za pełne 30
    dni czego już wogóle nie rozumiem.usterka w tamtejszym okresie była
    wielokrotnie przeze mnie zgłaszana)jestem abonentem z [...]
    woj.dolnośląskie.numer z którego się łącze to [tu numer].podaje go po
    to aby ktoś rozumny mógł prześledzic w historii czy piszę
    prawdę.oczekuje odpowiedzi na to, czy mam podstawy aby odstąpic od
    umowy której warunki są przez was nie dotrzymywane.

    z poważaniem

    wybitnie zadowolony abonent iplusa
    [a tu nazwisko...]"

    A oni odpisali mu tak:

    "Szanowni Państwo,

    poniżej znajduje się odpowiedź na wiadomość skierowaną do Plus.


    Temat
    nie dotrzymywanie warunkow umowy c.d

    Wątek dyskusji
    Odpowiedź ([...tu nazwisko osoby odpowiadajacej])
    28-11-2007 08:13
    Serdecznie przepraszam Państwa za utrudnienia w uzyskaniu połączenia z
    naszym konsultantem. Problem spowodowany jest dużą liczbą połączeń
    przychodzących od naszych Klientów.
    Zapewniam, iż robimy wszystko, co w naszej mocy, by poprawić sytuację."

    I moje pytanie: Czy może zerwać umowę nie płacąc kary z umowy? Czy w razie
    czego sąd uzna, że zerwanie umowy nastapiło z winy operatora? W końcu oni w
    ogólenie wywiązują się z umowy, i dosłownie olewają klienta.
    Pozdrawiam.



  • 2. Data: 2007-11-28 15:59:59
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 28, 3:09 pm, "Ajgor" <n...@m...a> wrote:
    > I moje pytanie: Czy może zerwać umowę nie płacąc kary z umowy? Czy w razie
    > czego sąd uzna, że zerwanie umowy nastapiło z winy operatora? W końcu oni w
    > ogólenie wywiązują się z umowy, i dosłownie olewają klienta.
    > Pozdrawiam.

    Tak samo jak w przypadkach zrywania umowy z tepsa na poczatku
    dzialnosci neostrady (i jej niedzialalnosci). Nie ma internetu,
    dzwonimy i nagrywamu nasze dzwonienie na infolinie. Nie szkodzi ze nie
    odbieraja. Czekamy 2 minuty i mowimy do siebie date godzine i
    zglaszamy brak internetu. i tak po 3 razy dziennie przez 5 dni. W
    wypadku tepsy po zerwaniu umowy (czyli wyslaniu pisma o zerwianiu i
    niezaplaceniu 3 rachunkow) przyszlo typowe pismo o oplatach zerwaniu
    umowy itp. Po zadzownieniu na numer gdzie moza sie "odwolac" i
    puszczeniu nagran powiedzieli ze "oni musza to sprawdzic" i chyba p
    odwoch miesiach przyslali ze jest im bardzo przykro i zeby rachunku
    uznac za niebyle.


  • 3. Data: 2007-11-28 16:30:56
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: "swen" <n...@n...com>


    > wybitnie zadowolony abonent iplusa
    > [a tu nazwisko...]"

    To jest dobre:)))

    > A oni odpisali mu tak:
    >
    > "Szanowni Państwo,
    >
    > poniżej znajduje się odpowiedź na wiadomość skierowaną do Plus.
    >
    >
    > Temat
    > nie dotrzymywanie warunkow umowy c.d
    >
    > Wątek dyskusji
    > Odpowiedź ([...tu nazwisko osoby odpowiadajacej])
    > 28-11-2007 08:13
    > Serdecznie przepraszam Państwa za utrudnienia w uzyskaniu połączenia z
    > naszym konsultantem. Problem spowodowany jest dużą liczbą połączeń
    > przychodzących od naszych Klientów.
    > Zapewniam, iż robimy wszystko, co w naszej mocy, by poprawić sytuację."
    >
    > I moje pytanie: Czy może zerwać umowę nie płacąc kary z umowy? Czy w razie
    > czego sąd uzna, że zerwanie umowy nastapiło z winy operatora? W końcu oni
    > w ogólenie wywiązują się z umowy, i dosłownie olewają klienta.

    Czyli tu sie nic nie zmienilo od dobrych nastu lat:)))
    Z mojej strony, ja bym zrobil tak:
    (1) napisal bym pismo raz jeszcze z wniskiemo rozwiazanie umowy z dniem
    takim a takim, najlepiej chyba na koniec miesiaca czy jak tam ktos placi, w
    pismie dosc grzecznie napisal bym powody rozwiazania umowy i tyle.
    Teraz oni musza przyslac odpowiedz, w ktorej najprawdopodbniej napisza juz
    konkretnie dlaczego nie mozesz odstapic od umowy bez kary. To juz bedzie
    postep, w porownaniu z pierwszym pismem jaki dostales a ktore to ewidentnie
    kieruje cie na dzewo.
    (2) w przypadku "odmowy" polubownego zakonczenia kontraktu, piszesz raz
    jeszcze, ze umowe chcesz zakonczyc z ich winy, bo nie dostarczaja uslugi
    jaka zobowiazali sie dostarczac z tad masz prawo zarzadac rozwiazania bo, to
    i tamto [mial slowny, im wiecej tym lepiej:))] na koncu dodajesz, ze w
    przypadku kiedy operator nadal nie bedzie uznawac twoich racji napisz, ze
    sprawy te moze rozstrzygnac sad wydzial taki a taki oraz, ze zwrociles sie o
    porade do urzedu ochrony konsumenta [jesli jeszcze istnieje] i oni znaja
    sprawe.
    (3) na 85% operator wowczas rozwiaze umowe bez kar.
    (4) Jesli nie, pozostaje faktycznie sprawa sadowa a wczesniej konsultacjia z
    UOK.
    Zawsze pierwsza odpowiedzia operatora na twoje "bolaczki" jest spuszczenie
    klienta na dzewo w stylu, przepraszmy, przeciazone linie, snieg za duzy w
    gornej wolce, wiatr zachodni na kamczatce... Poniewaz ok 70% klientow
    odpusza sobie po takim pismie! Stare, sprawdzone na calym siwecie:))) takze
    i w UK:)



  • 4. Data: 2007-11-28 18:38:32
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-11-2007 o 15:09:43 Ajgor <n...@m...a> napisał(a):

    > Niestety okazuje si?, ?e ten internet jest delikatnie mówi?c do niczego.
    > Praktycznie nigdy nie osi?ga szybko?ci zadeklarowanej w umowie,

    To nie jest predkosc znamionowa, typowa czy srednia... to jest predkosc
    maksymalna. Fakt, ze "zamula" nie musi sie wiazac z niewywiazywaniem sie z
    umowy. Nie mozna sie spodziewac, ze gornik na dnie kopalni bedzie smigal
    na swoim Pentium 66 MHz po internecie z predkoscia 7,2 Mbit/s...

    > a do tego bardzo cz?sto w ogóle nie chodzi. Bywa, ze przez kilkan?cie
    > godzin dziennie, i tak codziennie.

    U mnie w mieszkaniu zasieg "3G" bywa raz na jakis czas.... jedna lub dwie
    "kreski". Wedlug danych polkomtela wcale go tam nie powinno byc. Ba, GPRSa
    tam nie powinno nawet byc. Sprawdz na stronie plusa czy znajomy znajduje
    sie w zasiegu HSDPA. Mozesz tez poradzic sprawdzenie transferu w srodku
    nocy - wtedy, z racji malej ilosci podlaczonych uzytkownikow, powinien
    chodzic "pelna para".

    Miej tez na uwadze, ze polaczenia glosowe maja pierwszenstwo nad danymi
    (nie jestem pewny jak jest z 3G).

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
    Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.


  • 5. Data: 2007-11-28 21:27:31
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ajgor pisze:

    > I moje pytanie: Czy może zerwać umowę nie płacąc kary z umowy? Czy w razie
    > czego sąd uzna, że zerwanie umowy nastapiło z winy operatora? W końcu oni w
    > ogólenie wywiązują się z umowy, i dosłownie olewają klienta.

    Nie znam orzeczenia sądowego przyznającego abonentowi rację w takim
    przypadku ;-( Podobnie praktyka UKE przychyla się do zdania operatora,
    że brak zasięgu nie jest podstawą do rozwiązania umowy z winy operatora.

    *Podstawą* przed podpisaniem takiej umowy jest sprawdzenie, jak taki
    sprzęt sprawdza się w rzeczywistości ;(

    M.


  • 6. Data: 2007-11-28 22:50:32
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunkw umowy przez operatora telefonii komrkowej a zerwanie umowy
    Od: "swen" <n...@n...com>


    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.t2il2ihprgp2nr@sempron...
    > Dnia 28-11-2007 o 15:09:43 Ajgor <n...@m...a> napisał(a):
    >
    >> Niestety okazuje sie, ?e ten internet jest delikatnie mówi?c do niczego.
    >> Praktycznie nigdy nie osi?ga szybko?ci zadeklarowanej w umowie,
    >
    > To nie jest predkosc znamionowa, typowa czy srednia... to jest predkosc
    > maksymalna. Fakt, ze "zamula" nie musi sie wiazac z niewywiazywaniem sie z
    > umowy. Nie mozna sie spodziewac, ze gornik na dnie kopalni bedzie smigal
    > na swoim Pentium 66 MHz po internecie z predkoscia 7,2 Mbit/s...

    Nawet jesli sprzedawca go o tym zapewni, ze bedzie na tym sprzecie smigal i
    w takich warunkach?
    Z predkoscia sie zgodze, choc powinno to byc ewidentnie napisane, ze
    predkosc tylko w przypadku pewnych spelnionych warunkow. Ale on pisze, ze go
    rozlacza i to czesto na pare godzin. Nie pisze o braku zasiegu. Tu operator
    dal ciala, bo wiedzac, ze maja np. zbyt mala przpustowosc dalej sprzedaje
    usluge ktora juz nie moze byc jakosci o jakiej sprzedawca zapewnia, co
    wiecej on o tym wie! [sprzedawca].
    To juz jest naginanie prawa.

    >
    >> a do tego bardzo czesto w ogóle nie chodzi. Bywa, ze przez kilkan?cie
    >> godzin dziennie, i tak codziennie.
    >
    > U mnie w mieszkaniu zasieg "3G" bywa raz na jakis czas.... jedna lub dwie
    > "kreski". Wedlug danych polkomtela wcale go tam nie powinno byc. Ba, GPRSa
    > tam nie powinno nawet byc. Sprawdz na stronie plusa czy znajomy znajduje
    > sie w zasiegu HSDPA. Mozesz tez poradzic sprawdzenie transferu w srodku
    > nocy - wtedy, z racji malej ilosci podlaczonych uzytkownikow, powinien
    > chodzic "pelna para".

    Ale o tym powinien byc uprzedzony zanim dokonal zakupu, jesli nie byl a
    zwiodla go klamliwa ulotka/reklama [ulotka/rekama - jest oferta handlowa] to
    jawnie operator go oszukal. Bo jak wspomnaialem wczesniej wiedzial o tym, ze
    nie dostanie nawet 50% tego co kupuje. Operator majac przeciazone linie oraz
    za slaby sprzet powinien przestac przyjmowac nowe zamowienia i zaczac
    inwestowac w rozwoj infrastruktury - ja wiem, ze to utopia i zaden operator
    tego nie zrobi, bolepiej upchac 100 000 klientow na 1 linie i brac kase niz
    ja wydawac. Co nie oznacza, ze nalezy sie z tym godzic.

    > Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.



  • 7. Data: 2007-11-28 23:27:47
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > *Podstawą* przed podpisaniem takiej umowy jest sprawdzenie, jak taki
    > sprzęt sprawdza się w rzeczywistości ;(
    >
    Ostatnio chciałem sprawdzić właśnie przed podpisaniem umowy skuteczność
    zasięgu 3G
    u mnie, każdego z operatorów i żaden z operatorów nie oferował żadnej
    usługi/pomocy
    umożliwiającej sprawdzenie zasięgu w miejscu zamieszkania przed zawarciem
    umowy.


    Choć z drugiej strony nie ma obowiązku korzystania z 3G we własnym domu.....


    zbyszek



  • 8. Data: 2007-11-28 23:49:56
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    zbyszek pisze:
    >> *Podstawą* przed podpisaniem takiej umowy jest sprawdzenie, jak taki
    >> sprzęt sprawdza się w rzeczywistości ;(
    >>
    > Ostatnio chciałem sprawdzić właśnie przed podpisaniem umowy skuteczność
    > zasięgu 3G
    > u mnie, każdego z operatorów i żaden z operatorów nie oferował żadnej
    > usługi/pomocy
    > umożliwiającej sprawdzenie zasięgu w miejscu zamieszkania przed zawarciem
    > umowy.
    >

    Chyba już u wszystkich jest oferta "na próbę"

    >
    > Choć z drugiej strony nie ma obowiązku korzystania z 3G we własnym domu.....
    >

    A potem się okaże, że nie ma zasięgu w domu na działce ;)

    M.


  • 9. Data: 2007-11-29 06:49:19
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunkw umowy przez operatora telefonii komrkowej a zerwanie umowy
    Od: "Ajgor" <n...@m...a>


    Użytkownik "swen" napisał w wiadomości
    news:Ygm3j.35734$ib1.9910@newsfe3-win.ntli.net...

    > Z predkoscia sie zgodze, choc powinno to byc ewidentnie napisane, ze
    > predkosc tylko w przypadku pewnych spelnionych warunkow. Ale on pisze, ze
    > go rozlacza i to czesto na pare godzin.

    Z tego, co mi znajomy opowiadal, to mial nawet przypadek, ze internetu nie
    bylo wcale przez 10... dni!!!
    A na koniec dostal rachunek do zaplacenia za caly miesiac. I na pewno nie
    byla to wina braku zasiegu, bo jak po kilku dniach za dzwonil na infolinie,
    to mu powiedzieli, ze byla awaria. I ze niby juz jest usunieta, ale po tym
    telefonie internetu nie bylo jeszcze kilka dni.

    Pozdrawiam.



  • 10. Data: 2007-11-29 06:52:26
    Temat: Re: Niedotrzymywanie warunków umowy przez operatora telefonii komórkowej a zerwanie umowy
    Od: "Ajgor" <n...@m...a>


    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
    news:fikmg3$cm0$3@news.onet.pl...

    > Nie znam orzeczenia sądowego przyznającego abonentowi rację w takim
    > przypadku ;-( Podobnie praktyka UKE przychyla się do zdania operatora, że
    > brak zasięgu nie jest podstawą do rozwiązania umowy z winy operatora.

    Ale tu nie chodzi o brak zasiegu. Chlopak mieszka w centrum miasta, i zasieg
    ma dobry.
    Niby laczy sie z internetem, ale po polaczeniu dostaje komunikat, ze
    "Komputer zdalny nie odpowiada".
    Czyli polaczenie jest, ale serwery od strony Plusa sie nie komunikuja.
    I jak pisalem ze wczesniejszym poscie - byl przypadek, ze z powodu awarii
    nie mial internetu przez 10 dni,
    a o zmniejszeniu rachunku nie bylo mowy.

    Pozdrawiam.


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1