  • 1. Data: 2007-06-19 22:35:38
    Temat: Niedotrzymanie warunkow umowy
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Witam. Prosze o Jakas porade.
    Zamowilem meble kuchenne i przy podpisaniu umowy wplacilem 2 tys zl.
    Calkowity koszt 7tys.
    W umowie mialem napisane ze fronty maja byc wykonane z forniru
    debowego wedlug wzoru w salonie. Niestety firma nie potrafi uzyskac
    takiego samego forniru. Kilkukrotnie wzywali nas aby zatwierdzic
    probki, ktore im wyszly i za kazdym razem bylo to cos innego niz bylo
    pokazane w salonie. Sami przyznawali sie ze maja problem aby uzyskac
    ten sam efekt. Gdy chcielismy zerwac umowe i otrzymac wplacone
    pieniadze (ustalony termin montazu minal juz miesiac temu) powiedzieli
    ze to my zrywamy umowe i nie odzyskamy wplaconych pieniedzy ze to co
    nam oferuja jest takie samo. Gdzie sie udac aby to jakos rostrzygnac?
    W umowie jest takze wspomniane o ustawowych odsetkach za zwloke. Ile
    wynosza te odsetki??

    Pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2007-06-19 23:21:19
    Temat: Re: Niedotrzymanie warunkow umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Wyjaśnić, że przyjęli pieniądze za coś, czego nie mają i nie maja pomysłu
    skąd wziąć. Albo oddają pieniądze, albo uznajecie się za oszukanych i
    powiadamiacie organa ścigania. Z powiadomieniem bym się nie spieszył, ale
    sądzę, że nie będzie takiej potrzeby.

  • 3. Data: 2007-06-19 23:29:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.06.2007 Maciek <p...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > nam oferuja jest takie samo. Gdzie sie udac aby to jakos rostrzygnac?
    > W umowie jest takze wspomniane o ustawowych odsetkach za zwloke. Ile

    MZ powinieneś najpierw zadbać o dowód (jeśli takiego nie ma), że dane
    zobowiązanie miało miejsce, czyli że mieli to zrobić z tego konkretnego
    materiału, a potem odstąpić od umowy na podstawie poniższego:

    Art. 635. Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub
    wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je
    ukończyć w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania
    dzieła.

    Co do chęci zatrzymania pieniędzy to jest to broń dość obosieczna - skoro
    żądają to jest to pewnie zadatek (co stoi w umowie?) a skoro tak, to w
    sytuacji nie wykonania przez nich umowy to oni mają obowiązek wypłacenia
    wam podwójnej kwoty zadatku (art. 394)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-06-20 06:27:52
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Wielkie dzieki za pomoc.

    > MZ powiniene najpierw zadba o dowód (je li takiego nie ma), e dane
    > zobowi zanie mia o miejsce, czyli e mieli to zrobi z tego konkretnego
    > materia u, a potem odst pi od umowy na podstawie poni szego:
    > Marcin

    Czy jako dowod wystarcza zdjecia tych mebli wykonane w salonie??

    pozdr. Maciek

  • 5. Data: 2007-06-20 06:34:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2007 Maciek <p...@i...pl> napisał/a:
    > Wielkie dzieki za pomoc.

    > Czy jako dowod wystarcza zdjecia tych mebli wykonane w salonie??

    Raczej nie bo zdjęcia to sobie można zrobić bez związku ze sprawą
    Np. nagranie rozmowy w której pracownik firmy potwierdza, że umówiliście
    się na dany typ wykończenia a oni nie są w stanie go dostarczyć byłoby
    odpowiednie. A co ntt jest w umowie?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-06-20 07:43:20
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    > Raczej nie bo zdj cia to sobie mo na zrobi bez zwi zku ze spraw
    > Np. nagranie rozmowy w której pracownik firmy potwierdza, e umówili cie
    > si na dany typ wyko czenia a oni nie s w stanie go dostarczy by oby
    > odpowiednie. A co ntt jest w umowie?
    >
    > --
    > Marcin

    W takim razie pojade tam dzisiaj i postaram sie cos nagrac.
    Niestety nie rozumiem tego ostatniego pytania.
    W umowie jest dokladnie tak napisane:
    Typ i kolor frontów: Fornir d b modyfikowany poziomo w/g wzoru w
    salonie
    Dla pewnosci zrobie tez kilka zdjec na wypadek gdyby zmienili te meble
    w salonie na inne

    pozdr. Maciej

  • 7. Data: 2007-06-20 07:59:05
    Od: l...@i...eu

    > Niestety nie rozumiem tego ostatniego pytania.
    > W umowie jest dokladnie tak napisane:
    > Typ i kolor frontów: Fornir d b modyfikowany poziomo w/g wzoru w
    > salonie
    wzory się zmieniają. Masz konkretne oznaczenie tego wzoru (jakiś numer albo
    coś na czym można było by się oprzeć, że chodzi o konkretną rzecz)?

  • 8. Data: 2007-06-20 08:02:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > W umowie jest dokladnie tak napisane:
    > Typ i kolor frontów: Fornir d b modyfikowany poziomo w/g wzoru w

    No w salonie jest zapewne n-wzorów i masz tylko umową ustną na to który
    konkretnie wzór ma być użyty. Umowa ustna jest jak najbardziej ważna ale
    pozostaje kwestia dowodowa, że właśnie na taki a nie inny wzór się
    umawialiście. Jest to o tyle istotne, że firma nie tyle nie chce wykonać
    umowy co nie jest w stanie wypełnić zobowiązania dotyczącego właśnie tego
    konkretnego wzoru. Jakbyś miał w umowie konkretnie wzór B21/24-05h
    w katalogu producenta BlatPol SA z Koziej Wólki 13/7 to sprawa byłaby
    bezsporna, ale pewnie nie masz niczego co dokładnie wskazuje na ustalenia.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-06-20 10:23:28
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Nie mam wlasnie dokladnie okreslonego wzoru. Po prostu byly wskazane
    jedne fronty w salonie i te zamowione mialy wygladac tak samo.

  • 10. Data: 2007-06-20 14:21:23
    Od: "Livia" <aliszia*@*op.pl>

    > Nie mam wlasnie dokladnie okreslonego wzoru. Po prostu byly wskazane
    > jedne fronty w salonie i te zamowione mialy wygladac tak samo.

    NIe rozumiem czemu tu sie glowic nad frontami skoro miesiac temu minal
    termin realizacji umowy. Oni sie z niej nie wywiazali wiec powinni oddac
    pieniazki i koniec.