  • 1. Data: 2019-06-24 08:18:05
    Temat: Nie tylko komuna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rp.pl/Historia/190519867-PSL-chce-bronic
    -honoru-Wincentego-Witosa.html

    "12 maja 1926 roku marszałek Józef Piłsudski dokonał przewrotu
    majowego, obalając rząd Wincentego Witosa. Rozpoczęła się epoka
    sanacji, która dla legendy ruchu ludowego miała przykre konsekwencje.
    W styczniu 1932 roku Witos, wraz z dziewięcioma innymi przywódcami
    opozycyjnego Centrolewu, został skazany w pokazowym procesie brzeskim
    z powodu rzekomego przygotowywania zamachu stanu. Zdaniem PSL ten
    wyrok nie powinien nigdy zapaść. Dlatego w 93. rocznicę zamachu
    majowego prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz i honorowy prezes, były
    marszałek Sejmu Józef Zych, występują do rzecznika praw obywatelskich
    o kasację wyroku wydanego na Witosa

    Przypomina, że przed procesem polityków osadzono w twierdzy brzeskiej,
    gdzie byli bici i zastraszani. A akcję aresztowania przeprowadzono na
    wyraźne polecenie Józefa Piłsudskiego."

    Choc w sumie, Piłsudski to socjalista przeciez :-P

    J.

    .

  • 2. Data: 2019-06-24 08:23:33
    Temat: Re: Nie tylko komuna [Wojskowy zamach stanu Maj 1926]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > wyraźne polecenie Józefa Piłsudskiego."
    >
    > Choc w sumie, Piłsudski to socjalista przeciez :-P

    Zamach Majowy (1926) się nie przedawnił?
    Ktoś winny jeszcze żyje?

    Tak jak napisałeś to twój post nadaje się na news:pl.soc.polityka a nie

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-06-24 08:33:30
    Temat: Re: Nie tylko komuna
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Jun 2019 08:18:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Choc w sumie, Piłsudski to socjalista przeciez :-P

    Podobno wysiadł z tramwaju socjalizm na przystanku wolność. IMO głupio
    zrobił.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-06-24 11:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    >Zamach Majowy (1926) się nie przedawnił?
    >Ktoś winny jeszcze żyje?

    >Tak jak napisałeś to twój post nadaje się na news:pl.soc.polityka a

    Ja nie o zamachu, tylko o pokazowym procesie i traktowaniu
    podejrzanych.

    J.

  • 5. Data: 2019-06-25 07:43:14
    Od: ń <...@...n>

    Jakie społeczne poparcie miał wówczas W. Witos?
    Podobne, jak Marchlewski?

  • 6. Data: 2019-06-25 13:34:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Jakie społeczne poparcie miał wówczas W. Witos?
    >Podobne, jak Marchlewski?

    Dosc spore, skoro zostal premierem w demokratycznych wyborach.
    Zreszta zasłużona postac.

    No i ... czy działania Piłsudskiego nie mowią, ze mial duze poparcie ?

    J.

  • 7. Data: 2019-06-25 13:45:56
    Od: ń <...@...n>

    Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?
    A obecne władze Krymu?
    Poza tym premiera to wybiera Sejm, nie naród.
    O, dajmy na to taki Pawlak Waldemar w noc czerwcową.
    Zasłużona postać?
    "To znaczy czy ja mogę...".
    Sejmokracja i demokracja to nie to samo.

    -----

  • 8. Data: 2019-06-25 13:48:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?

    I co - nie mial Adolf poparcia spolecznego ?

    Do ~1943 mial.

    >A obecne władze Krymu?
    >Poza tym premiera to wybiera Sejm, nie naród.

    A Sejm kto wybiera ?

    >O, dajmy na to taki Pawlak Waldemar w noc czerwcową.
    >Zasłużona postać?

    Witos zasluzyl sie wczesniej.

    Chocby sam Piłsudski mianował go premierem w 1920.

    J.

  • 9. Data: 2019-06-25 17:55:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 13:45, ń pisze:
    > Tamte co wybrali Adolfa H. to nie były demokratyczne?

    w dobie obecnych standardów Adi jako prawomocnie skazany, nie mógłby być
    wybrany:)

    > A obecne władze Krymu?

    to nie jest demokracja tylko d*pokracja, zrób wybory w Puńsku, czy chcą
    przyłączenia do Litwy:)

    --
    I love love

  • 10. Data: 2019-06-25 18:23:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >w dobie obecnych standardów Adi jako prawomocnie skazany, nie mógłby
    >być wybrany:)

    Zawsze mozna zmienic standardy :)

    Albo poczekac do zatarcia.

    J.