  • 1. Data: 2003-06-29 20:54:42
    Temat: Nękanie przez komórkę
    Od: Tomasz Kowalski <txm@USUN__TO.pvd.pl>

    Witam!

    Moja Zona miala dzis taka oto sytuacje:
    na jej komorke zaczal ktos wydzwaniac, a dokladniej
    "puszczac" krotkie dzwonki. Tak gdzies z czestotliwoscia
    co piec minut. Nie mozna bylo nawet tego odebrac.
    Wyslala SMSa, zeby nie robili sobie glupich zartow.
    i nic. Potem przyszly dwa bardzo obrazliwe SMSy.
    Czy na takiego kogos jest jakis paragraf?

    Zdaje sobie sprawe, ze cala "mlodziez" ma teraz
    komorki, ale jednego z drugim chetnie postraszylbym
    prokuratorem - moze byliby bardziej odpowiedzialni.

    Pozdrawiam

    Tomasz Kowalski

  • 2. Data: 2003-06-30 22:32:31
    Od: w...@o...pl (Witwik)

> [...]
    > komorki, ale jednego z drugim chetnie postraszylbym
    > prokuratorem - moze byliby bardziej odpowiedzialni.

    To zależy od treści wiadomości wysyłanych.

    Nt. gróźb via SMS p. Piotr Waglowski:
    http://www.vagla.pl/felietony/felieton_007.htm
    (BTW: bardzo dobra strona, respect!)

    Same puszczanie "sygnałów" to na oko wykroczenie:
    (Art. 107. KW: Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie
    wprowadza ją w błąd lub w inny sposób złośliwie niepokoi,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500
    złotych albo karze nagany.

    Pozdrawiam,
    Witwik

    ---

  • 3. Data: 2003-07-01 15:59:17
    Temat: Re: Nękanie przez komórkę
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Tomasz Kowalski" <txm@USUN__TO.pvd.pl> napisał w wiadomości

    > Zdaje sobie sprawe, ze cala "mlodziez" ma teraz
    > komorki, ale jednego z drugim chetnie postraszylbym
    > prokuratorem - moze byliby bardziej odpowiedzialni.

    Teoretycznie jest możliwość, jak napisał Witwik, ale w praktyce przewiduję
    małe problemy z namierzeniem tego indywiduumu, jeśli to będzie jakiś
    PrePaid.

    Może próbować męczyć operatora natręta, żeby mu numer wyłączył?

  • 4. Data: 2003-07-02 12:35:32
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    >Może próbować męczyć operatora natręta, żeby mu numer wyłączył?

    A niby na jakiej podstawie??

  • 5. Data: 2003-07-04 13:46:26
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > A niby na jakiej podstawie??

    Jeśli są problemy z namierzeniem użytkownika telefonu bezabonamentowego, to
    znaczy, że podał przy rejestracji nieprawdziwe dane - czyli wg. regulaminu
    (przynajmniej POPowego) operator może go wyłączyć.

    Teoretycznie.

  • 6. Data: 2003-07-04 14:31:32
    Od: nidhogg@mam_dosyc_koreanskiego_spamu_poczta.fm

    It is written in the book of Andrzej Lawa <a...@l...com>:
    [...]
    > Jeśli są problemy z namierzeniem użytkownika telefonu bezabonamentowego, to
    > znaczy, że podał przy rejestracji nieprawdziwe dane - czyli wg. regulaminu
    > (przynajmniej POPowego) operator może go wyłączyć.
    Przepraszam, ja tylko tak, ale jakiej rejestracji? Poszedłem do sklepu/komisu,
    kupilem telefon z kartą prepaid i tyle. Nikt mnie nie chciał rejestrowac.
    Z lurkerskim pozdrowieniem
    --
    Rafal Chojnacki -- nidhogg at poczta dot fm --
    We are but packets in internet of life (C)1999 Illiad

  • 7. Data: 2003-07-04 15:00:58
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik <nidhogg@mam_dosyc_koreanskiego_spamu_poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:slrnbgb3u3.c9.nidhogg@wintermute.cyberspace...

    > Przepraszam, ja tylko tak, ale jakiej rejestracji? Poszedłem do
    > sklepu/komisu, kupilem telefon z kartą prepaid i tyle. Nikt mnie
    > nie chciał rejestrowac.

    Unikanie czytania regulaminu (czy innych przepisów) nie powoduje jego
    nieważności.

    Wprawdzie teraz się zmieniło o tyle, że kupujący POPa (zakładam, że u innych
    operatorów jest podobnie) ma _możliwość_ zarejestrowania się (a nie
    obowiązek pod groźbą wyłączenia), to nadal działa zapis mówiący, że jeśli
    ktoś się zarejestruje i poda fałszywe dane, można go od ręki odciąć.

    Oczywiście pojawia się pytanie, co się dzieje, jeśli użytkownik w ogóle się
    nie zarejestruje?

    Nie wiem.

    Ale może ktoś inny się wypowie? Czy operator może 'odciąć' numer na
    podstawie złamania KC, na którą to ustawę powołuje się Regulamin? (jest
    zapis w regulaminie pozwalający na natychmiastowe odcięcie wszystkich
    łamiących regulamin)?

    Samjestem ciekaw...

  • 8. Data: 2003-07-04 22:47:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Oczywiście pojawia się pytanie, co się dzieje, jeśli użytkownik w ogóle się

    Też nie wiem :)

    >+ Ale może ktoś inny się wypowie? Czy operator może 'odciąć' numer na
    >+ podstawie złamania KC, na którą to ustawę powołuje się Regulamin?

    Nasuwa mi się pytanie: czy strona umowy może być *anonimowa* ?
    Tj. "pan nikt" żąda przywrócenia połączeń ? ;)
    [...]
    >+ Samjestem ciekaw...

    Takoż :)

    pozdrowienia, Gotfryd