  • 1. Data: 2004-08-27 09:15:18
    Temat: Nadzór nad spółdzielnią mieszkaniową (nieco długie) pomóżcie
    Od: "WojtekPL" <l...@U...pl>

    Witam.
    Mam pewien problem polegający na braku możliwości dogadanie się ze swoją
    spółdzielnią mieszkaniową jako osoba posiadająca spółdzielczo-własnościowe
    prawo do lokalu. W ramach remontu parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie
    budynku za niebagatelną kwotę 180.000zł położono kolorową kostkę brukową i
    zainstalowano bramę otwieraną pilotem. Jako członek spółdzielni wystąpiłem z
    pismem o dalsze umożliwienie mi parkowania pojazdu służbowego, którym się
    poruszam. Niestety po żądaniu przedłożenia obowiązkowego ubezpieczenia OC
    pojazdu odmówiono mi możliwości zakupu pilota, tłumacząc się że pojazd nie
    jest moją własnością (..."to miejsca parkingowe są przeznaczone tylko dla
    członków Spółdzielni posiadających samochody osobowe" - otrzymałem w
    odpowiedzi)
    I tu pytania:
    1. Czy władze spółdzielni mieszkaniowej mają prawo do takiej decyzji
    wybierając sobie dowolnie kto ma prawo do użytkowania parkingu a kto nie.
    2. Jakim prawem żądają ode mnie ubezpieczenia OC.
    3. W jaki sposób można wyegzekwować od spółdzielni swoje prawa - ponad 7%
    całego funduszu remontowego - czyli pienięzy z mojej kieszeni
    (http://www.sm-krzywousty.com.pl/pliki/Plan%20na%20%
    202004%20r..xls poz.28.)
    zostało przeznaczone na zbędny luksus, gdy klatki schodowe wewnątrz budynku
    wyglądają gorzej niż w slumsach (nie były malowane i odświerzana od wielu
    lat i nie jest to przewidziane).
    4. Jaki organ administracyjny sprawuje nadzór nad spółdzielniami
    mieszkaniowymi np. w kontekście organizowania przetargów itp.
    5. Jakie prawa ma członek spółdzielni mieszkaniowej w ramach obowiązujących
    przesisów prawa (poprosze o link).

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

    WojtekPL

  • 2. Data: 2004-08-27 09:19:24
    Od: "WojtekPL" <l...@U...pl>

    6. Czy członek spółdzielni, posiadający jej udziały i lokal o charakterze
    spółdzielczo-własnościowym z KW może czuć się jego współwłaścicielem czy też
    nim nie jest?

    WojtekPL

  • 3. Data: 2004-08-27 13:08:32
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    wyrazy wspolczucia..
    nie wiem co zrobic, zrobcie wspolnote - tam przynajmiej mozna cos zdzialac

  • 4. Data: 2004-08-27 18:38:28
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "WojtekPL" <l...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spółdzielczo-własnościowym z KW może czuć się jego współwłaścicielem czy

    Nie moze i nie jest.
    NoMAD

  • 5. Data: 2004-08-27 18:42:36
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > I tu pytania:
    > 1. Czy władze spółdzielni mieszkaniowej mają prawo do takiej decyzji
    > wybierając sobie dowolnie kto ma prawo do użytkowania parkingu a kto nie.

    Nie maja

    > 2. Jakim prawem żądają ode mnie ubezpieczenia OC.

    Bezprawnie

    > 3. W jaki sposób można wyegzekwować od spółdzielni swoje prawa

    Czynnie uczestniczyc w zyciu spoldzielni - realizowac prawa wynikajace z
    czlonkostwa. Na dobry poczatek polecam lekture statutu spoldzielni.

    > 4. Jaki organ administracyjny sprawuje nadzór nad spółdzielniami
    > mieszkaniowymi

    Zaden

    > 5. Jakie prawa ma członek spółdzielni mieszkaniowej w ramach
    obowiązujących
    > przesisów prawa (poprosze o link).

    Ustawa prawo spoldzielcze, ustawa o spoldzielniach mieszkaniowych, statut
    spoldzielni.

    NoMAD

  • 6. Data: 2004-08-27 18:43:27
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > zrobcie wspolnote - tam przynajmiej mozna cos zdzialac

    ..... ROTFL
    NoMAD

  • 7. Data: 2004-08-28 08:18:41
    Od: "WojtekPL" <l...@U...pl>