  • 1. Data: 2003-01-03 06:45:34
    Temat: Nadgodziny: 50-ki czy 100-ki ???
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Witam. Moja żona pracuje w ZUS-ie i w związku z koniecznością zakończenia do
    końca 2002r. restrukturyzacji firm zalegających z opłatami składek ZUS,
    wezwano ich cały dział do przyjścia do pracy w piątek ( 27.12.2002r.). Nic
    by nie było w tym dziwnego gdyby nie fakt że poprzedniej soboty odpracowali
    ten dzień. Żona pracowała tego dnia 8 godzin i obiecano im wcześniej że za
    wszystkie godziny będą płacone "setki". Wczoraj przyszła do nich kadrowa i
    kazała im poprawić we wniosku że zamiast setek będą płacone piędziesiątki
    tłumacząc i podpierając się jakimś zapisem i przepisami, że nie mogą im
    zapłacić setek tylko piedziesiątki. Cały dział mojej żony chce napisać
    podanie uzasadniające swoją rację. I w związku z tym mam prośbę o pomoc co
    napisać i o jakie oprzeć się artykuły z kodeksu pracy obowiązującego w 2002r
    . Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-01-03 19:47:49
    Temat: Re: Nadgodziny: 50-ki czy 100-ki ???
    Od: h...@p...onet.pl

    Szanowny Panie od 1.01.2003 jest tak Od dzisiaj obowiązują też inne
    dodatki za pracę w godzinach nadliczbowych - 50 procent za wszystkie godziny
    nadliczbowe w dni powszednie i 100 procent za pracę w nocy oraz w niedziele i
    święta.

    Do 31.12.2002 było tak:
    Do tej pory za 2 pierwsze godziny w dzień powszedni pracodawca płacił 50
    procent, a za każdą kolejną 100 procent.

    Niech żona i pracownicy poproszą kadrową o podstawe prawną jej
    twierdzenia.

    Życze powodzenia