  • 1. Data: 2008-09-19 12:56:45
    Temat: Możliwość zwrotu towarów (nie?) dotyczy podmiotów gospodarczych
    Od: note11 <n...@e...net>

    hej,
    w regulaminie niektórych sklepów internetowych jest klauzula
    "Możliwość zwrotu towarów nie dotyczy podmiotów gospodarczych"
    czy jest to zgodne z prawem?
    jeśli tak, to jako osoba fiz. prowadząca działalność gospodarczą - jakie
    mam prawa jako konsument kupujący w takim sklepie?
    dodam, że znalazłem jeden sklep wyłączający też dla podmiotów gosp.
    rękojmię.
    z góry dziękuję za wyjaśnienie, ew link do stosownych zapisów prawnych
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-19 13:03:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    note11 pisze:
    > hej,
    > w regulaminie niektórych sklepów internetowych jest klauzula
    > "Możliwość zwrotu towarów nie dotyczy podmiotów gospodarczych"
    > czy jest to zgodne z prawem?

    Tak.

    > jeśli tak, to jako osoba fiz. prowadząca działalność gospodarczą - jakie
    > mam prawa jako konsument kupujący w takim sklepie?

    Jeśli produkt kupujesz w celu zawodowym (czyli w pojęciu szerszym niż
    sama DG, np. w celu wykorzystania go w pracy na etacie), to nie możesz
    zwrócić.

    Jeśli kupujesz tylko na użytek prywatny, wtedy prawo zwrotu w ciągu
    10 dni działa.

    > dodam, że znalazłem jeden sklep wyłączający też dla podmiotów gosp.
    > rękojmię.

    Jest to możliwe, rękojmię można ograniczyć, w szczególności można ją
    zupełnie wyłączyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-19 13:19:15
    Od: note11 <n...@e...net>

    Dziękuję Liwiuszu za wyjaśnienia.
    czyli osobie posiadającą działalność gosp. pozostaje ew. reklamacja na
    podstawie gwarancji/rękojmi o ile nie została wyłączona.

    no tak, jak zwykle przedsiębiorcy wiatr w oczy;)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-09-19 13:22:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    note11 pisze:
    > Dziękuję Liwiuszu za wyjaśnienia.
    > czyli osobie posiadającą działalność gosp. pozostaje ew. reklamacja na
    > podstawie gwarancji/rękojmi o ile nie została wyłączona.
    >
    > no tak, jak zwykle przedsiębiorcy wiatr w oczy;)

    Po prostu przedsiębiorcę traktuje się jak człowieka myślącego, który
    umie zadbać o swój interes, podczas gdy konsument to takie dziecko, za
    które trzeba myśleć. Jak widać, niektórzy chcieliby być dzieckiem przez
    całe życie :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-09-19 13:26:33
    Od: note11 <n...@e...net>

> [...]
    > umie zadbać o swój interes, podczas gdy konsument to takie dziecko, za
    > które trzeba myśleć. Jak widać, niektórzy chcieliby być dzieckiem przez
    pyszne, pyszne:)
    czy nie jesteś aby rzecznikiem jakiejś instytucji rządowej?;)
    ok, moje pytanie rozwiązane, thx a lot & eot

  • 6. Data: 2008-09-19 17:19:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jeśli kupujesz tylko na użytek prywatny, wtedy prawo zwrotu w ciągu
    > 10 dni działa.

    ale to chyba tylko przy kupnie na odleglosc?

    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 7. Data: 2008-09-19 20:36:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > ale to chyba tylko przy kupnie na odleglosc?

    Mhm :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-09-20 09:44:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2008, note11 wrote:

    > Dziękuję Liwiuszu za wyjaśnienia.
    > czyli osobie posiadającą działalność gosp. pozostaje ew. reklamacja na
    > podstawie gwarancji/rękojmi o ile nie została wyłączona.
    >
    > no tak, jak zwykle przedsiębiorcy wiatr w oczy;)

    Źle na to patrzysz.
    Zakładasz z góry, że sprzedawca aplikuje "wilcze prawa rynku", a one
    działają w obie strony.
    Znam z autopsji przypadki, kiedy np. hurtownia daje kilkudniową
    rękojmię z bezpośrednim prawem wymiany (przywozisz do siebie,
    sprawdzasz czy z paczki coś nie działa, nie działa to pakujesz
    i jedziesz wymienić na nowe - znacznie prostsze i przede wszystkim
    nie powodujące "dziury w towarze" niż czekanie na rozpatrzenie
    reklamacji gwarancyjnej).
    Po prostu jednym z elementów określania akceptowalnych kosztów
    zakupu są warunki gwarancji i rękojmi.

    pzdr, Gotfryd