  • 1. Data: 2003-12-06 10:08:55
    Temat: Może pomożecie?
    Od: "Finka" <f_inka@nospam_interia.pl>

    W 1999 rozwiązałam umowę z F. Ubezpieczeniową ( byłam agentem tej firmy),
    otrzymałam zwrot weksla in blanco. Teraz po 4 latach otrzymalam wezwanie do
    zaplłaty prowizji za polisy , które w tym czasie upadły,wystawione przez
    firmę windykacyjną. Napisałam o braku, jakichkolwiek zobowiązań finansowych
    wzgl. firmy ( dowód zwrot weksla), o okresie przedawnienia (3lata) a oni
    chcą sprawę skierować do sądu. Co mam robić?? Studiuję, nie pracuję, jestem
    na utrzymaniu rodziców, czy to pomoże przekonać f. eindykacyjna jako
    dodatkowy argument?
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2003-12-06 15:14:49
    Temat: Re: Może pomożecie?
    Od: Tomek <t...@g...pl>

    A czy to chodzi o ubezpieczenia "zyciowe"?

  • 3. Data: 2003-12-06 17:58:41
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > [..................]

    Odpowiadaj *pod* przyciętymi_niezbędnymi
    cytatami. Skorzystaj z tego adresu:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm

    P.S. Odznacz w OE/Opcje/Wysyłanie - "Odpowiedz
    na wiadomości używając formatu w jakim zostały
    wysłane"
    Nie będziesz wtedy powielał braku kodowania swego
    przedpiśccy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) zwłoki wisiały dobrze wyeksponowane,

  • 4. Data: 2003-12-06 18:14:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przestudiuj umowę, czy nie ma tam jakiegoś kruczka. Ale generalnie, jeśli
    im wypowiedziałeś umowę, to przedawnienie liczy się od tego rozwiązania. A
    jeśli będziesz pewien, ze nie mają racji, to po prostu windykatorom nie
    odpowiadaj. Nie ich musisz przekonać tylko sąd. Jak będziesz próbował ich
    przekonywać, to nabiorą pewności, że Ci zależy na tym i w dodatku nie
    jesteś pewien, że masz racje z przedawnieniem.

  • 5. Data: 2003-12-06 19:23:37
    Od: "Finka" <f_inka@nospam_interia.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    Tak to były ubezpieczenia na życie.

  • 6. Data: 2003-12-06 23:19:06
    Od: "Finka" <f_inka@nospam_interia.pl>

    Przestudiowałam umowę, nie ma tam nic co wskazywałoby, że po rozwiązaniu
    umowy, jestem zobowiązana do płacenia upadłych polis.
    Są do tego zobowiązani agenci firmy, i faktycznie jak padała jakaś umowa,
    odbijano nam to z wypłaty.Rozumiem jednak, że po rozwiązaniu umowy tracę
    wszelkie pełnomocnictwa ( co jest zaznaczone w umowie) i nie jestem już
    pracownikiem firmy. Nie jestem już agentem. Zresztą został mi zwrócony
    weksel, co jak rozumiem świadczy o tym, że wszystkie sprawy wzgl. firmy
    zostały uregulowane.
    Zastanawia mnie tylko działanie firmy windykacyjnej, jeśli nawet, nie
    miałabym racji, to i tak po 3 latach przedawnieniu ulegają sprawy związane z
    prowadzeniem działalności gospodarczej. I na to prawo powołam się przed
    sądem. Nie rozumiem więc w jaki sposób będzie im się opłacało ciąganie mnie
    po sądach?
    Może o czymś nie wiem? Stąd moje pytanie....

  • 7. Data: 2003-12-07 10:55:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Myślę, że oni liczą na to, że Ty myślisz, że o czymś nie wiesz i dla tego
    piszą. Przejrzyj archiwum grupy pod kątem "firma windykacyjna", a
    zobaczysz, co te firmy robią. Szereg z nich wysyła seryjnie korespondencję
    w sprawach, w których z góry wiedzą, że nie mają racji. Podejrzewam, że po
    prostu jakaś część osób płci im dla świętego spokoju.

  • 8. Data: 2003-12-08 19:08:50
    Od: Tomek <t...@g...pl>

    >Tak to by?y ubezpieczenia na ?ycie.

    Z tego co rozumiem, firma ub. chce od Ciebie zwrotu prowizji
    zapłaconej "z góry" za składkę z tytułu polis życiowych, które nie są
    już kontynuowane. W związku z tym istotne będą w tej sprawie
    postanowienia umowy agencyjnej, dotyczące takich właśnie sytuacji.
    Jeżeli fima ub. zapłaciła prowizję za składkę np. trzyletnią (a Klient
    - ubezpieczony opłacał tylko np. przez dwa lata) to prawo do żądania
    zwrotu tej prowizji która została naliczona od pozostałej rocznej
    składki powinno wynikać właśnie z postanowień umowy agencyjnej +
    ewentualne aneksy, dodatki itp.