  • 1. Data: 2007-09-11 10:37:14
    Temat: Mieszkanie dla dziecka
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Babcia chce darować mieszkanie wnukowi, który ma 1 rok. Jak taką sprawę można
    załatwić? Czy potrzebna jest do tego zgoda sądu?

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2007-09-11 11:11:37
    Temat: Re: Mieszkanie dla dziecka
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak zupełnie przy okazji: kto bedzie wnosił opłaty za to mieszkanie przez
    najblizszych lekko licząc dwadziescia lat?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2007-09-11 11:27:20
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Tak zupełnie przy okazji: kto bedzie wnosił opłaty za to mieszkanie przez
    najblizszych lekko licząc dwadziescia lat?
    > JaC

    "Za szkody wyrządzone przez dzieci odpowiadają rodzice" :) Przypuszczam,
    że w tej sytuacji będzie podobnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-09-11 12:24:25
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Funkcyjny" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można
    > załatwić? Czy potrzebna jest do tego zgoda sądu?

    witam

    taką sprawę załatwia sie u notariusza - musi być akt notarialny; w imieniu
    nieletniego działają rodzice - może jeden nawet jako ustawowy przedstawiciel
    (art.98krio); nie jest konieczne uzyskanie zgody sądu opiekuńczego, gdyż
    darowiznę udziela babcia a nie wnuk - on otrzymuje mieszkanie w darowiźnie;
    babcia może zastrzec w darowiznie (bez tego zastrzeżenia zarząd sprawują
    rodzice dziecka), że darowany lokal nie będzie objęty zarządem sprawowanym
    przez rodziców - wówczas babcia winna ustanowić zarządcę; gdy tego nie
    uczyni, zarządcę ustanawia sąd opiekuńczy (kurator majątku dziecka) -
    art.102krio;

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-11 14:04:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Funkcyjny wrote:

    > Babcia chce darować mieszkanie wnukowi, który ma 1 rok. Jak taką sprawę można
    > załatwić? Czy potrzebna jest do tego zgoda sądu?

    Nie potrzeba.
    Podpisują rodzice/opiekunowie prawni

  • 6. Data: 2007-09-11 19:11:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Funkcyjny pisze:

    > Babcia chce darować mieszkanie wnukowi, który ma 1 rok. Jak taką sprawę można
    > załatwić? Czy potrzebna jest do tego zgoda sądu?

    Może nie do końca w temacie, ale czy nie lepiej takie rzeczy załatwić po
    prostu testamentem?
    Wnuk i tak się ze swojej rocznej perspektywy z daru nie ucieszy, a
    przynajmniej odpada ryzyko przepadku mieszkania na rzecz skarbu państwa
    w przypadku śmierci rodziców i tego dziecka.

    Kolejna wada, to problem z wszelkimi formalnościami które będą musieli
    spełnić rodzice żeby tym mieszkaniem jakoś do tego czasu rozporządzać
    (wynająć komuś, sprzedać itd.).
    No i sama decyzja byłaby jeszcze do przemyślenia, bo co jak za rok
    pojawi się kolejny wnuczek? Jeden dostanie mieszkanie, a drugi nic?

    No i kto wie co takiemu wnuczkowi odbije w wieku lat 18-tu? Może lepiej
    mieszkanie dać rodzicom? Ale wiem, że danie go w połowie synowej czy
    zięciowi może niejednej teściowej nie przejść przez gardło :)

    Najbezpieczniej chyba żeby wszelakie nieruchomości należały do nestora
    rodu i były przekazywane w testamencie. Chociaż tu też istnieje ryzyko
    że nestorowi odbije i przekaże nieruchomość na rzecz jakiegoś radia czy
    inne billboardy (w zależności od wyznawanej opcji).

  • 7. Data: 2007-09-12 05:42:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > "Za szkody wyrządzone przez dzieci odpowiadają rodzice" :)

    tak???

    KG