  • 1. Data: 2009-05-16 10:33:25
    Temat: Menel w rodzinie
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Czy jesli ma się menela w rodzinie, ktory zadłuża sie na kupe forsy w
    jakichs prowidentach i innych syfach, i ten w koncu zapija sie na smierc to
    czy po jego smierci rodzina w jakis sposób moze byc odpowiedzialna za jego
    długi?
    Czy jakies dziedziczenie wchodzi tu w grę? Czy długi dziedziczy się "z
    automatu" czy trzeba na nie wyrazic zgodę?

    Pozdr,L.

  • 2. Data: 2009-05-16 10:37:29
    Temat: Re: Menel w rodzinie
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jakies dziedziczenie wchodzi tu w grę? Czy długi dziedziczy się "z
    > automatu" czy trzeba na nie wyrazic zgodę?

    Aha, rodzina w sensie krewni, bracia, dzieci tych braci. Sam menel nie ma
    zadnej rodziny w sensie zony, dzieci. Oczywiscie nikt nie jest zyrantem.

    Pozdr,L.

  • 3. Data: 2009-05-16 10:57:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    oczywiscie ze mozna spadek odrzucic, tyczy sie to wtedy wszystkiego, co po
    nim zostaje, jesli menel ma mieszkanie wlasnosciowe, to wraz z dlugami
    odrzucacie wtedy i to mieszkanie, mozna tez przyjac spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza, czyli odpowiadacie za dlugi, tylko do wysokosci spadku na +

    w przypadku braci tego kolesia, ktorzy posiadaja swoje dzieci, zaczna sie
    problemy, poniewaz jak oni spadek odrzuca, przejmuja go ich dzieci, a tutaj
    jesli sa nieletnie wchodzi w gre sad i odrzucanie spaku przed sadem, takze
    bedzie troche lazenia i zamieszania

  • 4. Data: 2009-05-16 11:08:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał
    > Czy jakies dziedziczenie wchodzi tu w grę?

    tak

    >Czy długi dziedziczy się "z automatu" czy trzeba na nie wyrazic zgodę?

    z automatu się dziedziczy, chyba, że się spadek odrzuci lub przyjmie z
    dobrodziejstwem inwentarza

  • 5. Data: 2009-05-16 11:42:09
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

> [...]
    > tutaj jesli sa nieletnie wchodzi w gre sad i odrzucanie spaku przed sadem,
    > takze bedzie troche lazenia i zamieszania

    Oki, dzięki wielkie.
    A czy istnieje jakas sposob aby za jego zycia cos wykombinowac? Np dac mu
    testament do podpisania, gdzie wszystko zapisuje Skarbowi Panstwa? ;)

    Pozdr,L.

  • 6. Data: 2009-05-16 11:58:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ViRuS wrote:

> [...]
    > A czy istnieje jakas sposob aby za jego zycia cos wykombinowac? Np dac
    > mu testament do podpisania, gdzie wszystko zapisuje Skarbowi Panstwa? ;)

    Jeżeli w grę wchodzą osoby, które ewentualnie mogłyby po nim dziedziczyć
    to można zrzec się dziedzicenia, ale wymaga to zgody "menela".
    Czyli trzeba zaciągnąć go do notariusza. i Podpisać takową "umowę" /
    umowy pomiedzy nim i poszczególnymi osobami.
    Pierwsza w kolejce do dziedziczenia jest jego rodina, najpierw żona i
    dziedzi o ile ma , w drugiej kolejności rodzeństwo i rodzice jeśli żóny
    i dzieci nie ma.
    Jeśli się to nei uda to niestety chwilowo nic nie możecie zrobić.
    Dopiero po jego śmierci macie 6 miesiecy od dnia jego śmierci na
    podjęcie decyzji o odrzuceniu spadku. Z tym, że tu się bardziej
    komplikuje, bo o ile zrzeczenie dotyczy was i waszych dzieci, to
    odrzucony przez was spadek trafia do waszych zstepnych czyli dzieci,
    które tez musza odrzucic spadek i jesli one maja dzieci to tez. Az do
    konca. Gorzej jeśli trafi w koncu na nieletnie dzieci, wowczas bedzie to
    trzeba zrobić sądownie.
    Innej drogi nie ma.
    Dziedziczy się wszystko albo nic, czyli albo bierzecie to co ma razem z
    długami, albo nie beirzecie nic (odrzucacie spadek) jak wyzej). Przy
    czym jeśli zdecydujecie się brać, to za przyjete długi odpowiadacie w
    całości również ze swego majątku chyba, że znowu w ciągu 6 miesiecy od
    dnia jego śmierci oświadczycie, że przyjmujecie spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza. Wówczas bedziecie musieli spłacać jego długi tylko do
    wysokości tego co bylo w jego majatku na plus. Co też zresztą może was
    sporo kosztować.

  • 7. Data: 2009-05-16 12:21:24
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    > ViRuS wrote:

    A tak w praktyce to czy banki czynnie praktykują sciganie "siodmej wody po
    kisielu" dla odzyskania jakichs tam kilkunastu tys. zł?

    Pozdr,L.

  • 8. Data: 2009-05-16 12:32:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    ViRuS pisze:

    > A tak w praktyce to czy banki czynnie praktykują sciganie "siodmej wody
    > po kisielu" dla odzyskania jakichs tam kilkunastu tys. zł?

    Nawet dla znacznie mniejszych kwot.
    Inaczej szybko przestałyby być bankami. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-16 12:32:39
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    witek pisze:
    > Gorzej jeśli trafi w koncu na nieletnie dzieci, wowczas bedzie to
    > trzeba zrobić sądownie.

    Przecież to żaden problem.
    Odrzucenie spadku w imieniu nieletnich również odbywa sie przed sądem
    cywilnym z tym, że część dotycząca nieletnich jest wyłączana do
    właściwego sądu rodzinnego, który bada jedynie czy prawni opiekunowie
    działają w interesie nieletnich. Jeśli się to potwierdzi to sąd rodzinny
    wyraża zgodę aby w imieniu nieletnich spadek odrzucili opiekunowie prawni.

    Przerabiałem ten temat i jedyna komplikacja poza zwykłym postępowaniem
    to konieczność stawienia się na jednym posiedzeniu sądu rodzinnego.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 10. Data: 2009-05-16 13:49:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ViRuS napisal:
    > Oki, dzięki wielkie.
    > A czy istnieje jakas sposob aby za jego zycia cos wykombinowac? Np dac mu
    > testament do podpisania, gdzie wszystko zapisuje Skarbowi Panstwa? ;)

    Mozna sie zrzec spadku zawczasu, a nie odrzucic dopiero po smierci menela.
    Nie przechodzi wtedy na zstepnych, wiec swoim dzieciom swini nie podrzucisz.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek