  • 1. Data: 2005-09-15 17:50:57
    Temat: Mandat z ftoradaru + koszty sadowe - odwolanie
    Od: "Fish" <d...@U...TO.poczta.onet.pl>

    Witajcie.
    Przejzalem google i sprawa pojawiala sie kilkakrotnie ale nie ma zadnego
    dokladnego wyjasnienia.
    Fotoradar zrobil mi zdjecie, jechalem sluzbowym samochodem, zaczym doszli
    kto i co minelo 30 dni. Z miejscowosci oddalonej od mojego miejsca
    zamieszkania policja zadzownila do mnie a ze bylo juz po terminie 30 dni
    zaproponowano mi abym sie przyznal (dodam, ze na zdjecie bylo nieczytelne i
    nie widac kierowcy) przesla to na moja komende i sobie zalatwie.
    Tak zrobilem, u mnie na komendzie przyznalem sie ladnie i zostal sporzadzony
    protokol do sadu grodzkiego o ukaranie mnie grzywna 50 zl.
    Teraz przyszlo mi z sadu 50 zl kary + 80 zll kosztow sadowych.

    Nie pytam czy mozna sie od tego odwolywac bo i tak sie odwoluje bo czuje
    taka potrzebe powojowania z sadem :), oczywiscie chodzi mi tylko o odwolanie
    sie od placenia kosztow sadowych bo, mandat chetnie chce zaplacic.
    Moje pytanie jest takie czy ktos skladal takie odwolanie i jakie skutki to
    przynioslo oraz czy moze ktos wie na jakie paragrafy najlepiej sie powolac w
    odwolaniu (bo chyba logiczne ze nie moja wina ze poszlo to do sadu, wogole
    samochod byl sluzbowy i zjdecie nieczytelne i przyznaj sie tu czlowieku
    uczciwie do winy).

    Pozdrawiam
    <<FISH>>

  • 2. Data: 2005-09-15 17:59:15
    Temat: Re: Mandat z ftoradaru + koszty sadowe - odwolanie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fish napisał(a):

    [ciach ...]

    Zapomnij ...
    Jak to nie twoja wina, przecież jechałeś za szybko.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-15 18:01:47
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Fish" <d...@U...TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > samochod byl sluzbowy i zjdecie nieczytelne i przyznaj sie tu czlowieku
    > uczciwie do winy).

    Przecież już się przyznałeś. Zresztą z firmy ktoś pewnie "zakapował" kto w danym
    dniu jechał firmowym autem.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-09-15 18:09:32
    Od: "Fish" <d...@U...TO.poczta.onet.pl>

    > Jak to nie twoja wina, przecież jechałeś za szybko.

    za szybko o 20 km/h, az sie policjant piszacy protokol smial, ze ciulata
    tolerancja fotoradaru.
    Moja wina, ze jechalem za szybko ale nie moja ze sad mnie obarcza kosztami.
    Za to ze jechalem za szybko przysluguje mi mandat 50 zl. a nie koszty
    sadowe.

    <<FISH>>

  • 5. Data: 2005-09-15 18:11:30
    Od: "Fish" <d...@U...TO.poczta.onet.pl>

    > Przecież już się przyznałeś. Zresztą z firmy ktoś pewnie "zakapował" kto w
    > danym dniu jechał firmowym autem.

    przyznalem sie do wykroczenia, ktore jest karane 50 zl. mandatem a nie 80
    zl. kosztami sadowymi

    <<FISH>>

  • 6. Data: 2005-09-15 18:15:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fish napisał(a):
    > Za to ze jechalem za szybko przysluguje mi mandat 50 zl.

    Za to że jechałeś za szybko przysługuje Ci grzywna do 5.000 złotych.
    Załatwienie sprawy w postępowaniu mandatowym nie jest niczyim
    obowiązkiem, a tym bardziej prawem sprawcy wykroczenia.

    KG

  • 7. Data: 2005-09-15 18:17:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Za to że jechałeś za szybko przysługuje Ci grzywna do 5.000 złotych.
    > Załatwienie sprawy w postępowaniu mandatowym nie jest niczyim
    > obowiązkiem, a tym bardziej prawem sprawcy wykroczenia.

    No właśnie :)

  • 8. Data: 2005-09-15 18:50:31
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.com.pl>

    > przyznalem sie do wykroczenia, ktore jest karane 50 zl. mandatem a nie 80
    > zl. kosztami sadowymi
    Gdzieś czytałem o roporządzeniu, że nie mogą Cię w tym wypadku obciążyć
    kosztami sądowymi. To nie twoja wina, że Policja działa tak, że nie mogą w
    ciągu ustawowych 30 dni doręczyć Ci mandatu.
    Ale gdzie czytałem? Nie pamiętam:-(

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2005-09-15 18:52:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr/inw napisał(a):

> [...]
    > kosztami sądowymi. To nie twoja wina, że Policja działa tak, że nie mogą w
    > ciągu ustawowych 30 dni doręczyć Ci mandatu.

    Pewnie ci się śniło. Nie ma takiego rozporządzenia.

  • 10. Data: 2005-09-15 19:36:57
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.com.pl>

    > Pewnie ci się śniło. Nie ma takiego rozporządzenia.
    Dzięki stary. Zawsze miałem problemy odróznić sen od jawy.

    PS. Jakbyś dobrze przeczytał co napisałem to zauważylbyś, że czytałem o
    rozporządzeniu a nie rozporządzenie.

    --
    Piotr