  • 1. Data: 2003-06-24 10:53:42
    Temat: Mandat + odwolanie + polecony, ktory nie dotarl
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam serdecznie.

    Mam nastepujace pytanie.

    Napisalem do urzedu odwolanie dotyczace kary pienieznej za parkowanie w zlym
    miejscu (oczywiscie wedlug mnie nieslusznie nalozonej). Kierownik urzedu
    poinformowal mnie, ze odwolanie zostanie rozpatrzone, a odpowiedz otrzymam w
    przeciagu 30 dni. Odpowiedzi z urzedu nie dostalem, ale potracono mi ten
    mandat ze zwrotu podatku. W urzedzie dowiedzialem sie, ze owszem wyslali list
    i ich nic nie obchodzi. Polecy do mnie jednakowoz nie dotarl.

    Kto ponosi w tym momencie wine za to, ze nie moglem sie ponownie odwolac do
    wyzszej instancji w urzedzie oraz nie moglem sie nie zgodzic z ich decyzja ?
    Komu przysluguje w tym momencie zwrot z reklamacji za niedostarczenie listu
    poleconego ? Mi czy urzedowi ?

    Czy moge sie odwolac po tym jak juz pobrano nalezna kwote ?

    Dziekuj serdecznie za wszelkie konstruktywne uwagi

    Michal

  • 2. Data: 2003-06-24 14:21:30
    Temat: Re: Mandat + odwolanie + polecony, ktory nie dotarl
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > Dziekuj serdecznie za wszelkie konstruktywne uwagi

    Wg mnie powinienies napisac pismo do wyzszej instancji
    i reklamacja i zadaniem zwrotu pobranej (potraconej)
    kwoty.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2003-06-24 14:41:12
    Od: k...@p...onet.pl

    > Wg mnie powinienies napisac pismo do wyzszej instancji
    > i reklamacja i zadaniem zwrotu pobranej (potraconej)
    > kwoty.

    A czy mam do tego jakies podstawy prawne ?
    Czy np. nie skonczy sie tak, ze urzad stwierdzi, ze to nie ich sprawa ?

    michal

  • 4. Data: 2003-06-24 16:49:12
    Od: "eva" <l...@i...pl>

> [...]
    list
    > i ich nic nie obchodzi. Polecy do mnie jednakowoz nie dotarl.

    być może było jednak jakieś awizo i tzw doręczenie zastępcze (awizo i
    niepodjęta przesyłka)

    pozdrav
    eva

  • 5. Data: 2003-06-25 02:34:57
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > A czy mam do tego jakies podstawy prawne ?
    > Czy np. nie skonczy sie tak, ze urzad stwierdzi, ze to nie ich sprawa ?

    Podstawy nie przytocze bo nie chce mi sie
    szukac czy taka istnieje. Pisalem to na
    podstawie tzw zdrowego rozsadku.

    Co do aspektow prawnych to zloz skarge na
    bezczynnosc organu (rozpatrzenie reklamacji).
    To na pewno ma prawna podstawe (nie podam
    ktory art bo nie chce mi sie szukac ;) ale
    napewno cos takiego jest)

    Pozdrawiam,
    Tomek

    PS
    Moze faktycznie dostali awizo ("zwrotke")
    z odpowiedzia (jak piesze eva)
    "adresat nieobecny" / "odmawia przyjecia"
    co jest rownozanczne z doreczeniem.
    Idz i przegladnij dokumentacje
    tej sprawy i sprawdz czy jest odpowiedz na
    reklamacje i co jest na ew "zwrotce".

  • 6. Data: 2003-06-25 10:13:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    k...@p...onet.pl napisał:

    >ale potracono mi ten mandat ze zwrotu podatku.
    Zażądaj zwrotu podatku w całości. US ma prawny obowiązek nadpłatę
    zwrócić ci w całości (art. 75 Ordynacji podatkowej) - nie ma tam
    potrąceń z tytułu innego niż twoje należności podatkowe, a mandat nim
    nie jest. Jeśli chcesz prześlę ci artykuł w tej sprawie z
    Rzeczpospolitej z opinią prawników - podaj adres.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2003-06-25 14:12:26
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > nie jest. Jeśli chcesz prześlę ci artykuł w tej sprawie z
    > Rzeczpospolitej z opinią prawników - podaj adres.

    dzieki, oto adres:

    k...@b...pl

    Co do pytan o awizo, to mam wrazenie, ze go nie bylo, bo nie dostalem
    informacji, ze cos na mnie czeka.

    michal

  • 8. Data: 2003-06-25 17:59:31
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 25 Jun 2003 12:13:33 +0200, Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    wrote:

> [...]
    >nie jest. Jeśli chcesz prześlę ci artykuł w tej sprawie z
    >Rzeczpospolitej z opinią prawników - podaj adres.

    ja tez poprosze

    k...@f...onet.pl

  • 9. Data: 2003-06-25 18:17:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dla porządku wyjaśnij najpierw, czy to był mandat karny, czy to jest jakaś
    opłata za parkowanie. Jeśli to był mandat i go przyjąłeś podpisując to jest
    prawomocny i można to ściągnąć z podatku. No ale odwołanie od takie mandatu
    jest raczej bezsensowne (bo go przyjąłeś), więc pewnie to nie był jednak
    mandat. jeśli jest to należność cywilnoprawna za parkowanie, to Urząd by
    potrącić Ci to z wypłaty musi mieć prawomocny tytuł wykonawczy. Wezwij ich
    do okazania.

  • 10. Data: 2003-06-26 08:13:22
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > potrącić Ci to z wypłaty musi mieć prawomocny tytuł wykonawczy. Wezwij ich

    Jest to taki zwykly mandat za wycieraczka, poniewaz parkowalem w platnej
    strefie parkowania. W Poznaniu, jak sie wtedy nieszczesliwie dowiedzialem,
    jest taka strefa, ktora pojawia sie i znika i moim zdaniem jest niedosc jasno
    oznaczona.

    Okazalo sie jednak, ze to moj blad z tym potraceniem i faktycznie ono nie
    nastapilo (na historii rachunku wszystko sie wyjasnilo - zbieznosc kwot).
    Niemniej jednak dalej pozostaje kwestia niezaplaconego mandatu. Czy istnieje
    teoretycznie mozliwosc niezaplacenia go? Oczywiscie legalnie, poprzez
    odwolanie. Czy cos takiego jak niedostateczne uwidocznienie znaku moze byc
    podstawa do odwolania ?

    michal