  • 1. Data: 2005-10-13 09:23:16
    Temat: Mandat karny kredytowy (kasacja?)
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Witam.

    Chcialem sie zapytac o taka sytuacje :
    Otrzymuje od policjanta mandat karny kredytowy ... dajmy na to za
    spozywanie alkoholu w miejscu niedozwolonym. Mandat przyjmuje, wracam
    nieszczesliwy do domu po czym okazuje sie, ze mandat przyznano mi nie
    slusznie bo w tym miejscu akurat pic bylo mozna (dziwny przypadek ale
    zalozmy ze tak bylo). Jaka jest mozliwosc kasacji mandatu? Ile mam na to
    czasu? Gdzie z tym sie zglosic? Czy wiaze sie to z jakimis wydatkami? Czy
    sa na to jakies podstawy prawne? Szukalem w kodeksie postepowania w
    sprawach wykroczen (bo tam troche jest o zlapanych przez policje), troszke
    w karnym ale chyba zbyt malo dokladnie.

    Ktos pomoze? Z gory dziekuje.
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2005-10-13 14:32:06
    Temat: Re: Mandat karny kredytowy (kasacja?)
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >po czym okazuje sie, ze mandat przyznano mi nie slusznie
    Mandat to raczej kara, więc jej się nie 'przyznaje' ;-)
    Możesz się od niego odwołać do sądu, w ciągu 7 dni od daty jego
    uprawomocnienia się. Musisz jednak udowodnić, ze nałożono go na
    ciebie karę za czyn który nie był wykroczeniem.

    > Szukalem w kodeksie postepowania w sprawach wykroczen
    Kiepsko szukasz! Sprawdź art. 101 kpow

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-10-13 18:28:58
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

> [...]
    > uprawomocnienia się. Musisz jednak udowodnić, ze nałożono go na
    > ciebie karę za czyn który nie był wykroczeniem.

    Dzieki sliczne, o to wlasnie chodzilo :)

  • 4. Data: 2005-10-13 21:43:02
    Od: "Lipton" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Dzieki sliczne, o to wlasnie chodzilo :)

    I ja dziekuje za pomoc! Bo Jasko szukal tu pomocy w mojej sprawie. Co
    prawda nie chodzilo o spozywanie trunkow wyskokowych, ale sytuacja
    analogiczna. I w sumie sam splodzilem posta, ale nadal czeka w "kopiach
    roboczych" ;) Teraz juz sobie daruje slanie, bo wszystko wiem.

    --
    /kl
    ~~~

  • 5. Data: 2005-10-22 11:50:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lipton napisał(a):

> [...]
    > analogiczna. I w sumie sam splodzilem posta, ale nadal czeka w "kopiach
    > roboczych" ;) Teraz juz sobie daruje slanie, bo wszystko wiem.

    Czyli wiesz że musisz mandat zapłacić.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam