  • 1. Data: 2004-10-25 22:00:45
    Temat: Mandat Karny+straż ochrony kolei
    Od: "joszi" <j...@N...joszi.net>

    Witam

    Czy mandat nie zawierajacy następujacych informacji :

    Imię i nazwisko, stanowisko służbowe upoważnionego funkcjonariusza, obszar
    na którym upoważnienie jest ważne.

    Czy taki mandat jest ważny w świetle prawa czy można takiego mandatu nie
    płacić ?

    Wywnioskowałem to z : http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0564.htm

    PS: Nie chcę uchylać się od kary bo za 50 zl nie warto biegać po sądach.
    Pytam z ciekawości ponieważ irytuje mnie stan PKP, a mandat wystawili mi na
    starym przejsciu przez tory, na którym tabliczka z zakazem jest, lecz taka
    pordzewiała że trudno to odczytać.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-10-26 14:09:21
    Temat: Re: Mandat Karny+straż ochrony kolei
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "joszi" <j...@N...joszi.net> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy mandat nie zawierajacy następujacych informacji :
    >
    > Imię i nazwisko, stanowisko służbowe upoważnionego funkcjonariusza, obszar
    > na którym upoważnienie jest ważne.

    Jeśłi przyjąłeś kwitując własnoręcznym podpisem to dlaczego miałby być
    nieważny?

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-10-26 15:22:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    > Jeśłi przyjąłeś kwitując własnoręcznym podpisem to dlaczego miałby być
    > nieważny?

    Ze wzgledu na bledy formalne (przeczytaj cytowane rozporzadzenie) ekspercie
    prawny od siedmiu bolesci.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-10-26 18:13:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ze wzgledu na bledy formalne (przeczytaj cytowane rozporzadzenie)
    > ekspercie prawny od siedmiu bolesci.

    Ale w odróżnieniu od ciebie, tłumoku potrafię czytać ze zrozumieniem.
    A tam napisane jest:
    § 3. 1. Upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego powinno
    zawierać: datę wydania i termin ważności, oznaczenie organu wydającego
    upoważnienie, powołanie podstawy prawnej, imię i nazwisko, stanowisko
    służbowe upoważnionego funkcjonariusza, numer legitymacji służbowej,
    określenie wykroczeń, za które funkcjonariusz jest uprawniony do nakładania
    grzywien w drodze mandatu karnego, oraz obszaru, na którym upoważnienie jest
    ważne.

    Przeczytaj tłumoku uważnie. UPOWAŻNIENIE (którego autor wątku nie widział na
    oczy) a nie MANDAT. Jesteś blondynką?

    Leszek