  • 1. Data: 2011-10-13 14:55:08
    Temat: Lokowanie produktu w stacji radiowej
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Ciekawi mnie sprawa lokowania produktu w internetowej stacji radiowej. Ostatnio
    zmieniły się przepisy i pojawiło kilka obowiązków ciążących na stacji radiowej. W
    związku z powyższym moje pytanie brzmi:
    gdzie "kończy się" lokowanie produktu? Nie znalazłem nigdzie ostrej definicji.

    Czy jeśli przeprowadzam wywiad z zespołem (bo taka jest forma audycji... podobnie jak
    w teleekspresie część muzyczna) to jest to już lokowanie produktu? Korzyść w końcu
    jest obustronna - słuchalność nam skacze, a zaproszony artysta jest w jakiś sposób
    wypromowany.

    Jeśli puszczam płytę jakiegoś artysty to jest mowa o lokowaniu produktu? Stali
    słuchacze radia dowiadują się o zespole, a fani zespołu zasilają szeregi radia.

    Jeśli zobaczę Domestosa zachwalanego przez Krzysia z Klanu to nie mam wątpliwości -
    to jest lokowanie produktu. Ale tu produktem jest artysta albo jego płyta, koncert...
    czasem wytwórnia, czy tłocznia (puszczam płyty winylowe).

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-10-13 16:00:28
    Temat: Re: Lokowanie produktu w stacji radiowej
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-13 16:55, Jan Bartnik pisze:
> [...]
    to jest lokowanie produktu. Ale tu produktem jest artysta albo jego płyta, koncert...
    czasem wytwórnia, czy tłocznia (puszczam płyty winylowe).

    A co to qrwa jest to lokowanie produktu ?

    Nie mozna po polsku tylko znow zydowskie lobby wciswka jakies gowno do
    polskiego jezyka ?

  • 3. Data: 2011-10-13 16:28:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dombczak" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie mozna po polsku tylko znow zydowskie lobby wciswka jakies gowno do
    > polskiego jezyka ?

    No to jest wlasnie po polsku :)
    W oryginale "product placement".

    Funkcjonuje tez pojecie "kryptoreklama" - ale

    po pierwsze to tez nie jest wyraz z polskimi korzeniami,

    a po drugie ma odcien pejoratywny - np/ dla mnie przy kryptoreklamie ktos
    jest robiony w wała (np. stacja radiowa czy TV - bo prezenter wzial do
    swojej kieszeni kase od kryptoreklamodawcy i nieoficjalnie za pomoca roznuch
    sztuczek cos tam reklamuje - improwizujac).

    Product placement to celowe planowane dzialanie - za ktore normalnie
    zainteresowani oficjalnie placa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-10-13 16:31:33
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-13 18:28, SDD pisze:

> [...]
    > roznuch sztuczek cos tam reklamuje - improwizujac).
    >
    > Product placement to celowe planowane dzialanie - za ktore normalnie

    Nie ma takiego okreslenia w jezyku polskim jak lokowanie produktu albo
    wlasnie powstalo i lobby zydowskie chce wstawic to okreslenie jako
    funkcjonujace zamiast kryptoreklamy albo ukrytej reklamy.

    Jesli juz to umiejscowienie produktu ale to jest kalka nie tlumaczenie.

    Czas sie zabrac tym TVN om do dupy za ich jezyk i tlumaczy z izraela.

  • 5. Data: 2011-10-13 16:41:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie ma takiego okreslenia w jezyku polskim jak lokowanie produktu albo
    > wlasnie powstalo i lobby zydowskie chce wstawic to okreslenie jako
    > funkcjonujace zamiast kryptoreklamy albo ukrytej reklamy.

    Znaczy wiesz - dla mnie jak "ciocia Stasia" z Klanu wychwala jogurt Activia
    i kamera co chwile pokazuje logo tegoz jogurtu, to nazwanie tego
    "kryptoreklama" jest przesada - bo kazdy z IQ powyzej 100 a moze nawet
    powyzej 80 kuma o co chodzi i o jakimkolwiek "krypto-" nie ma mowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-10-13 16:50:17
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-13 18:41, SDD pisze:

> [...]
    > "kryptoreklama" jest przesada - bo kazdy z IQ powyzej 100 a moze nawet
    > powyzej 80 kuma o co chodzi i o jakimkolwiek "krypto-" nie ma mowy.

    Umieszczenie tekstu lokowanie produktu nie informuje ogladajacego o
    ukrytej reklamie poniewaz takie okreslenie nie istnieje w jezyku polskim
    jak lokowanie produktu i tym samym jest ono niezrozumiale. Zawiera wiec
    niezrozumialy przekaz umieszczony w programie a chyba nie o to chodzilo
    ustawodawcy ?

    Program powinien zawierac prosta zrozumiala informacje dla kazdego
    potencjalnego ogladacza np program zawiera reklame produktow firmy
    takiej a takiej lub zawiera reklame . Zamiast lokowanie produktu mogli
    by umiescic chinski znaczek, efekt bylby ten sam. W koncu ludzie
    nauczyli by sie znaczenia tego znaczka a poldebile i tak sie niczego nie
    naucza.

  • 7. Data: 2011-10-13 16:51:45
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-13 18:50, Jerzy Dombczak pisze:

> [...]
    > by umiescic chinski znaczek, efekt bylby ten sam. W koncu ludzie
    > nauczyli by sie znaczenia tego znaczka a poldebile i tak sie niczego nie

    A chuja tlumacza ktory ten tekst wymyslil powinni na drzewie powiesic za
    jaja debila pierdolonego.

    Lokowanie produktu qrwa jego zajebana rasa.

  • 8. Data: 2011-10-13 16:58:41
    Od: a...@g...pl

    Jerzy Dombczak wrote:

    > Umieszczenie tekstu lokowanie produktu nie informuje ogladajacego o
    > ukrytej reklamie poniewaz takie okreslenie nie istnieje w jezyku polskim

    Już istnieje. Złożone z istniejących słów i umieszone jako określenie gdzieś
    tam w prawie.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 9. Data: 2011-10-13 17:02:53
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-13 18:58, a...@g...pl pisze:

    > Już istnieje. Złożone z istniejących słów i umieszone jako określenie gdzieś
    > tam w prawie.

    To jezyk polski jest tak ubogi ze trzeba tworzyc nowe okreslenia bedace
    kalka tlumaczenia przez jakiegos debilnego tlumacza?

    Podobnie z Sidingami sridingami io innym gownem ktorym karmi nas telewizja .

  • 10. Data: 2011-10-13 19:52:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jerzy Dombczak wrote:
> [...]
    > tlumaczenie.
    >
    > Czas sie zabrac tym TVN om do dupy za ich jezyk i tlumaczy z izraela.

    na twoje pire... jest polska nazwa, antysemityzm.