  • 1. Data: 2003-05-24 13:24:16
    Temat: Legalny alkohol z zagranicy
    Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl>

    w jaki sposob przewiezc przez granice alkohol; nie chodzi mi tu o ukrywanie
    falszek lecz o legalne przekroczenie;

    trzeba jakies clo zaplacic [ile?] i czy trza brac fakture lub dowody
    spzredazy z kasy?
    chodzi o czechy lub slowacje
    dzieki

  • 2. Data: 2003-05-24 13:43:12
    Temat: Re: Legalny alkohol z zagranicy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli przywozisz na własny użytek, to do pewnej ilości jest to zwolnione z
    cła, a powyżej musisz zadeklarować i zapłacić cło. Ponieważ stawka celna
    jest od objętości alkoholu, więc nie jest Ci potrzebna żadna faktura czy
    rachunek. Z tym, że po obniżce cen w Polsce nie bardzo się to opłaca. Ten
    sam alkohol wychodzi drożej.

    Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz tym dalej handlować, to musisz dokonać
    całej odprawy. A więc dokumenty SAD i inne rzeczy. I faktury jak przy
    imporcie.

  • 3. Data: 2003-05-24 14:09:23
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > w jaki sposob przewiezc przez granice alkohol; nie chodzi mi tu o
    ukrywanie
    > falszek lecz o legalne przekroczenie;

    Bierzesz alkohol, wkladasz do reklamowki, torby itp i przechodzisz przez
    granice - po sprawie. Jezeli oczywiscie miescisz sie w limitach ( o ile
    pamietam 1l wodki itp, 10 piw, 2l wina na osobe... jakos tak).
    Jezeli chcesz importowac wieksze ilosci to juz chyba hmm... clo, akcyza
    itp...
    zezwolenia itp

    Konrad