  • 1. Data: 2003-07-14 13:28:59
    Temat: Kupno ziemi rolnej - nowa ustawa -? pytanie
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...pl>

    Witam.
    \mam pyatanie podobno wchodzi w zycie nowa ustawa ktora okresli kupno ziemi
    rolznje.
    jakie nalezy spelnic warunki , jakie napotka sie klopoty przy kupnie ziemi .
    Konkretnie chce kupic kawalek okolo 35 arow sasiadujkacy z moja dzialka
    przeznaczona pod zabudowe jednorodzinna .
    dziekuje za wszystkie uwagi

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    P.W.P.T. WASKO Sp. z o.o., Akademicka 3a, Gliwice
    Tel. +48 (32) 3325538, Fax. +48 (32) 3325530
    Mob. +48 502 149 819
    e-mail: k...@w...pl

    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep dialup w Warszawie
    Uzytkownik/haslo: ppp/ppp

  • 2. Data: 2003-07-14 13:44:11
    Temat: Re: Kupno ziemi rolnej - nowa ustawa -? pytanie
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Bajorek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Konkretnie chce kupic kawalek okolo 35 arow sasiadujkacy z moja dzialka
    > przeznaczona pod zabudowe jednorodzinna .

    wg mojej wiedzy, nowa ustawa o ustroju rolnym głównie dotyczy
    Zasadniczym celem ustawy jest ograniczenie możliwości zakupu ziemi rolnej
    przez osoby nieposiadające kwalifikacji, a także cudzoziemców, ale dotyczy
    to gospodawrstw rolnyvch (czyli powyżej 1 ha), jesli zaś chodzi o 35 arów to
    po prostu pierszeństwo nabycia ma tutaj cytuje:
    "prawo pierwokupu przysługuje z mocy ustawy jej
    dzierżawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
    1) umowa dzierżawy została zawarta w formie pisemnej i ma datę pewną oraz
    była wykonywana co najmniej 3 lata licząc od tej daty;
    2) nabywana nieruchomość wchodzi w skład gospodarstwa rodzinnego
    dzierżawcy lub jest dzierżawiona przez spółdzielnie produkcji rolnej."
    i dalej ...
    "4. W przypadku braku uprawnionego do pierwokupu, o którym mowa w ust. 1,
    albo niewykonania przez niego tego prawa, prawo pierwokupu przysługuje z
    mocy ustawy Agencji, działającej na rzecz Skarbu Państwa."

    zakładam, że nie jest Pan rolnikiem, więc chyba powyższe przepisy mają
    zastosowanie, osobiście uważam, że nie będzie problemów, ale zaznaczam
    bazuje wyącznie na wiedzy teoretycznej.
    pozdrowienia
    kiz
    w razie wątpliwości odsyłam do xródeł;
    http://ks.sejm.gov.pl:8010/proc4/ustawy/401_u.htm

  • 3. Data: 2003-07-15 06:16:28
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...pl>

    Dzieki za linka,
    wlasnie czyam w wyborzcej ze teraz przze ta ustawe procedura sie wydluzy,
    ale nie jest niemozliwa :( do przejscia.
    Bede probowal
    dzikeuje

    --

    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!