  • 1. Data: 2009-02-16 17:45:58
    Temat: Kupno auta, inne dane w dowodzie rej. inny właściciel.
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    chcę kupić od jednego gości auto używane. Jednak dowód rejestracyjny jest na
    jeszcze poprzedniego właściciela. Sprzedający twierdzi, że przy rejestracji
    wystarczy oprócz dowodu rejstracyjnego umowa jego z poprzednim właścicielem
    i umowa między nami. Jak to wygląda (on to auto kupił jakiś czas temu,
    zapłacił podatek, ale nie przerejestrował w komunikacji).
    Jak to w rzeczywistości wygląda?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-16 18:07:45
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak to w rzeczywistości wygląda?

    Tak jak Ci powiedział. Też tak kiedyś kupiłem auto i do WK zaniosłem DR+dwie
    umowy kupna/sprzedaży.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2009-02-16 18:31:15
    Od: d...@g...com

    On 16 Lut, 19:07, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > Tak jak Ci powiedział. Też tak kiedyś kupiłem auto i do WK zaniosłem DR+dwie
    > umowy kupna/sprzedaży.
    >
    > *piotr'ek*

    Może być konieczny oryginał obu umów. Ja kupowałem od firmy auto,
    które miało jeszcze
    w DR leasingodawce i aby zarejestrować i udowodnić tzw. ciągłość
    musiałem od znajomego pożyczyć fakturę wykupu w oryginale
    i do WK zanieść do wglądu, i dopiero wtedy zarejestrowali mi autko.

    Pozdr

  • 4. Data: 2009-02-16 18:53:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Piter S. pisze:
> [...]
    > poprzednim właścicielem i umowa między nami. Jak to wygląda (on to auto
    > kupił jakiś czas temu, zapłacił podatek, ale nie przerejestrował w

    Wystarczy ciągłość umów, tylko wszystkie dane muszą się w 100% zgadzać.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2009-02-16 19:38:30
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Może być konieczny oryginał obu umów.

    Tylko oryginał... przynajmniej do wglądu

    *

  • 6. Data: 2009-02-16 19:44:20
    Od: "Damian / EXCAR group" <....@e...pl>

    Użytkownik "Piter S."

    > Jak to w rzeczywistości wygląda?

    Musi byc ciaglasc tak jak napisali inni.
    Wiekszosc wydzialow chce oryginalnych umow (a nie kopii) lub jezeli kopia to
    musi byc
    poswiadczona notarialnie.

  • 7. Data: 2009-02-17 13:45:39
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    >musiałem od znajomego pożyczyć fakturę wykupu w oryginale

    kiedy sprzedawałem swoje poleasingowe,
    nabywca życzył sobie odpis notarialny takiej faktury,
    taki mu styknął, bo o oryginał się nikt nie upominał

    S.

  • 8. Data: 2009-02-18 09:38:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 14:45:39 +0100, Sebastian Ciesielski napisał(a):

    > kiedy sprzedawałem swoje poleasingowe,
    > nabywca życzył sobie odpis notarialny takiej faktury,
    > taki mu styknął, bo o oryginał się nikt nie upominał

    Skoro notariusz potwierdził zgodność oryginału i kserokopii, to co tu
    chciałby podważyć podrzędny urzędniczyna w WK?
    Albo oryginał, albo potwierdzony notarialnie dokument.