-
1. Data: 2007-05-28 13:02:38
Temat: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>
Witam.
Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?
Pozdrawiam.
-
2. Data: 2007-05-28 14:16:23
Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 28.05.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
> Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
> Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
> go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
> sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
> dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
> sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
> kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?
Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
--
Marcin
-
3. Data: 2007-05-29 00:05:24
Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>
Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
-
4. Data: 2007-05-29 02:17:03
Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
--
Marcin
-
5. Data: 2007-05-29 07:51:17
Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
news:v1fsi4-0rm.ln1@ziutka.router...
> Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
>> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
>> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
>> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
>
> To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
> tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
> u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
> --
> Marcin
Dziękuje i pozdrawiam.