  • 1. Data: 2005-06-09 19:18:55
    Temat: Kradziez zdjec i ich sprzedaz !?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuńto.poczta.onet.pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie.
    Dzis wyczailem na serwisie aukcyjnym (PL) kolesia ktory sprzedaje zdjecia
    koni (napisane ze rozne, robione przez jego znajomych i tapety itd takie
    tam)

    Ale na podgladowce juz przyuwazylem swoje foto.

    Nie wiem czy dobrze ale nie pisalem do niego najpierw ale zrobilem
    "kontrolowany zakup" czyli wylicytowalem towar, zaplacilem za niego i
    wlasnie dostalem.

    No fajnie moich zdjec jest wiecej i nietylko moich ale jeszcze troche
    znajomych foto znalazlem.

    Informacyjne to sprzedawane zdjecia sciagniete sa z mojego portfolio z
    plfoto.
    Mimo wszystko sa na nie prawa autorskie. A malo tego to gosc to SPRZEDAJE
    czyli zarabia na cudzym.

    I teraz taka kwestia - jak by to prawnie pociagnac ???
    Moze ma ktos doswiadczenia.
    Naprawde bede wdzieczny za odpowiedz.

    Jak narazie to mam wszystkie dane teleadresowe do kolesia.

    PZDr.

    Adam Szewczak - horses@usuń.onet.pl - GG: 2523528 / 6777983
    aszewczak@usuń.acs.com.pl - http://republika.pl/horses
    VW Multivan "kwadrat" 2.1aut. '90 P M S
    ****************************
    By kon o swej sile wiedzial - Zaden by na nim nie siedzial
    ****************************

  • 2. Data: 2005-06-09 19:21:55
    Temat: Re: Kradziez zdjec i ich sprzedaz !?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam Szewczak wrote:

    > I teraz taka kwestia - jak by to prawnie pociagnac ???
    > Moze ma ktos doswiadczenia.
    > Naprawde bede wdzieczny za odpowiedz.

    Mnóstwo tego na grupie było. Poszukaj w archiwum.
    Zacznij od zawiadomienia allegro, aby zrobili backup jego danych i logów.
    Po za tym zgłoś sprawę na policję.
    Dalej proponuję z prawnikiem.

  • 3. Data: 2005-06-09 19:30:28
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuńto.poczta.onet.pl>

    > Mnóstwo tego na grupie było. Poszukaj w archiwum.
    > Zacznij od zawiadomienia allegro, aby zrobili backup jego danych i logów.
    > Po za tym zgłoś sprawę na policję.
    > Dalej proponuję z prawnikiem.

    A czyli zglosic do policajow - tylko trzeba by raczej do takich chyba
    ktorzy sie tym zajmoja. Jutro w pracy bede siedzial to podzwonie i sie
    dowiem.

    PZDr.
    Adam

  • 4. Data: 2005-06-09 19:30:49
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > I teraz taka kwestia - jak by to prawnie pociagnac ???
    > Moze ma ktos doswiadczenia.
    > Naprawde bede wdzieczny za odpowiedz.

    heh, niedobrze zrobiles, ze kupiles, teraz koles moze powiedziec, ze kupiles
    zdjecia od niego i ich uzywasz w portfolio (no chyba, ze masz RAWy, albo
    mozesz udowodnic, ze sa twoje)

  • 5. Data: 2005-06-09 19:34:02
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuńto.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

    > heh, niedobrze zrobiles, ze kupiles, teraz koles moze powiedziec, ze
    > kupiles zdjecia od niego i ich uzywasz w portfolio (no chyba, ze masz
    > RAWy, albo mozesz udowodnic, ze sa twoje)

    A po co RAW ???

    Jak ja to wszystko mam na slajdach albo filmach :D

    PZDr.
    Adam

  • 6. Data: 2005-06-09 19:34:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gardziej wrote:

    > heh, niedobrze zrobiles, ze kupiles, teraz koles moze powiedziec, ze
    > kupiles zdjecia od niego i ich uzywasz w portfolio (no chyba, ze masz
    > RAWy, albo mozesz udowodnic, ze sa twoje)

    Eee,
    wystarczy, że ma takie których nie kupił.

  • 7. Data: 2005-06-09 19:36:56
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Jak ja to wszystko mam na slajdach albo filmach :D

    no chyba, ze kolega anologowy :)

  • 8. Data: 2005-06-09 19:38:58
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuńto.poczta.onet.pl>

    > no chyba, ze kolega anologowy :)

    Cyfrowy tez ale cyfra jest od tego zeby ja w kieszeni nosic.

    Sam wlasnie nie wiem czy dobrze zrobilem kupujac od goscia ale to byla
    jedyna w sumie mozliwosc zeby sie przekonac ile moich zdjec tam jest.
    Jeszcze sie okazalo ze sa fotki mojego znajomego (zawodowca).

    I tak dobrze i tak niedobrze

    Bo mam wszystkie dane do sprzedajace, potwierdzenie ze za sprzedaz zdjec
    przyjal kase (przelew).

    Hmm.

    PZDr.
    Adam

  • 9. Data: 2005-06-09 22:36:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A czyli zglosic do policajow - tylko trzeba by raczej do takich chyba
    > ktorzy sie tym zajmoja. Jutro w pracy bede siedzial to podzwonie i sie
    > dowiem.

    poszukaj watku dotyczacego gazeta.pl i publikacji zdjecia tramwaju bez
    wiedzy autora.

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 10. Data: 2005-06-10 06:31:44
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    gardziej napisał(a):

    > heh, niedobrze zrobiles, ze kupiles, teraz koles moze powiedziec, ze
    > kupiles zdjecia od niego i ich uzywasz w portfolio

    bzdura, a wlasciwie nie, bo powiedziec moze, tak jak ja moge powiedziec
    ze jestem pilsudskim, przeciez sa daty, plik to nie kartka papieru, poza
    tym zdecydowanie jest inna data zakupu, a inna data wystawienia foty na
    plfoto, wczesniejsza, wiec spokojnie