-
1. Data: 2005-03-22 09:50:03
Temat: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: Raku <r...@a...kom.pl>
Pracownik przyjęty na okres próbny, praca polega na szukaniu klientów i
sprzedaży usługi.
Po 2 miesiącach i 5 dniach zostaje zwolniony za "porozumieniem stron".
Porozumienie stron polegało na tym - podspisuj albo znajdziemy coś żebyś
dostał dyscyplinarne. Którz nie skusił by sie na takie porozumienie.
Dzień przed zwolnieniem jeszcze prowadził rozmowy z potecjalnym
klientami. Zwolnienei odbyło sie z dnia na dzień - telefon - bądz rano w
ważnej sprawie i wręczenei zwolnienia oraz informacja na jakich
warunkach, bez możliwości zastanowienia się, poradzenia prawnika.
Wszystkie prowadzne rozmowy były zaawansowane (kwoty umów duże - a taki
umów nei podpisuje sie w ciągu 3 dni), jednak nei podpisano żadnych
wiąrzących dokumentów.
Pracownik wysyła z maila firmowego informacje, że od dnia 5 nie pracuje
już, i dziękuje za współprace. Następnei z domu z maila prywatnego
wysyła informacje, że firma jest niewiarygodna i jej szczerze nie poleca.
Obecnei były pracodawca straszy sądem byłego pracownika za rozsiewanie
nieprawdziwych informacji i psucie wizerunku firmy.
Czy pracownik ma sie czego obawiać ???
Czy zazadność roszczeń pracodawcy bedzie słuszna skoro wyrażenie opinii
nastąpiło po zerwaniu umowy z ww. firmą ?
--
#####################
Raku
r...@N...amigos.kom.pl
-
2. Data: 2005-03-22 10:08:22
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Raku wrote:
>
> Pracownik wysyła z maila firmowego informacje, że od dnia 5 nie pracuje
> już, i dziękuje za współprace. Następnei z domu z maila prywatnego
> wysyła informacje, że firma jest niewiarygodna i jej szczerze nie poleca.
>
> Obecnei były pracodawca straszy sądem byłego pracownika za rozsiewanie
> nieprawdziwych informacji i psucie wizerunku firmy.
>
> Czy pracownik ma sie czego obawiać ???
> Czy zazadność roszczeń pracodawcy bedzie słuszna skoro wyrażenie opinii
> nastąpiło po zerwaniu umowy z ww. firmą ?
Ale na szkodę firmy.
Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
klienci zarwali rozmowy.
-
3. Data: 2005-03-22 11:16:55
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: Raku <r...@a...kom.pl>
witek napisał(a):
> Raku wrote:
>
> Ale na szkodę firmy.
> Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
> klienci zarwali rozmowy.
czyli jak napisze że Microsoft robi dziurawe programy i Windowsy są do
kitu - to producent oproramowania oskarży mnie o działanie na szkode
firmy, dowiedzie że 1000 firm nie kupiło programów, tylko zainstalowało
Linuxa i bedzie sie domagał odemnie 700 000 zł odszkodowania ?? (cena
Windowsa XP OEM to 700 zł dla uproszczenia).
--
#####################
Raku
r...@N...amigos.kom.pl
-
4. Data: 2005-03-22 11:26:10
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: Raku <r...@a...kom.pl>
witek napisał(a):
> Raku wrote:
>
> Ale na szkodę firmy.
> Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
> klienci zarwali rozmowy.
Rozdział II. Obowiązki pracownika
Art. 101.
§ 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
upływem teminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym
przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.
--
#####################
Raku
r...@N...amigos.kom.pl
-
5. Data: 2005-03-22 11:34:35
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: Raku <r...@a...kom.pl>
witek napisał(a):
> Raku wrote:
>
> Ale na szkodę firmy.
> Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
> klienci zarwali rozmowy.
Zakaz konkurencji, strony mogą wprowadzić zarówno w momencie
nawiązywania stosunku pracy, jak i w razie potrzeby, w trakcie jego
trwania. Nie ma też przeszkód, by w umowie ustalić moment ustania
obowiązywania zakazu wcześniej niż ustanie samego stosunku pracy. W
przypadku, gdy pracodawca nie określi terminu ustania zakazu
konkurencji, *** zakaz ten trwa do momentu rozwiązania stosunku pracy ***.
ze strony http://www.frackowiak.com.pl/pl/ubezpieczenia5.php :)
--
#####################
Raku
r...@N...amigos.kom.pl
-
6. Data: 2005-03-22 11:45:51
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
Raku wrote:
> Pracownik wysyła z maila firmowego informacje, że od dnia 5 nie
> pracuje już, i dziękuje za współprace.
I to miał prawo zrobić
> Następnei z domu z maila
> prywatnego wysyła informacje, że firma jest niewiarygodna i jej
> szczerze nie poleca.
I tu zaczynają się problemy. Najważniejsze to pytanie o dowody. Jeśli
ich nie ma, to będzie to najhdroższy mail w jego życiu.
-
7. Data: 2005-03-22 11:46:42
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
Raku wrote:
>> Ale na szkodę firmy.
>> Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
>> klienci zarwali rozmowy.
>
> Rozdział II. Obowiązki pracownika
> Art. 101.
> § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać
> przed upływem teminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym
> przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
> niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.
A co ta sytuacja ma wspólnego z zakazem konkurencji?
-
8. Data: 2005-03-22 11:52:33
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Raku wrote:
> witek napisał(a):
>
>> Raku wrote:
>
>
>>
>> Ale na szkodę firmy.
>> Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
>> klienci zarwali rozmowy.
>
>
> Rozdział II. Obowiązki pracownika
> Art. 101.
> § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
> upływem teminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym
> przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
> niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.
>
A co ma zakaz konkurencji do działania na szkodę firmy?
-
9. Data: 2005-03-22 11:53:51
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Raku wrote:
> witek napisał(a):
>
>> Raku wrote:
>
>
>>
>> Ale na szkodę firmy.
>> Może domagać się utraconych korzyści, czyli to czego nie zarobił, bo
>> klienci zarwali rozmowy.
>
>
>
> Zakaz konkurencji, strony mogą wprowadzić zarówno w momencie
> nawiązywania stosunku pracy, jak i w razie potrzeby, w trakcie jego
> trwania. Nie ma też przeszkód, by w umowie ustalić moment ustania
> obowiązywania zakazu wcześniej niż ustanie samego stosunku pracy. W
> przypadku, gdy pracodawca nie określi terminu ustania zakazu
> konkurencji, *** zakaz ten trwa do momentu rozwiązania stosunku pracy ***.
>
> ze strony http://www.frackowiak.com.pl/pl/ubezpieczenia5.php :)
>
Tak jak napisałem wcześniej.
Ustanie zakazu konkurencji, jeśli w ogóle był, nie daje prawa rozsyłania
wszystkim byłym klientom informacji, że firma jest do dupy.
-
10. Data: 2005-03-22 12:05:36
Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
Od: Raku <r...@a...kom.pl>
witek napisał(a):
> Raku wrote:
> Tak jak napisałem wcześniej.
> Ustanie zakazu konkurencji, jeśli w ogóle był, nie daje prawa rozsyłania
> wszystkim byłym klientom informacji, że firma jest do dupy.
Nie byli klientami, nic nie kupili, zamówili - nie zdążyli. Byli
potencjalnymi kleintami, którymi zajmował sie pracownik. Został
zwolniony za konflikt z pracodawcą (osobisty) i brak podpisanej umowy
(domniemanie - ponieważ wstępnie okres próby wynosił 3 miesiące).
--
#####################
Raku
r...@N...amigos.kom.pl