  • 1. Data: 2003-02-03 15:32:43
    Temat: Kilka pytan zwiazanych z wekslem
    Od: "Radek Grucel" <g...@k...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytan zwiazanych z wierzytelnoscia i wekslem do niej. Przepraszam
    jesli te kwestie byly juz omawiane lub pytania sa zbyt laickie. Sytuacja
    wyglada tak, ze jakis czas temu pozyczylem drugiej osobie fizycznej pewna
    sume pieniedzy, spisana zostala umowa pozyczki, ale bez weksla. Teraz
    chcialbym aby ta osoba wystawila mi weksel i stad moje pytania:
    1. Gdzie mogłbym kupic weksel, ktory ma sluzyc zabezpieczeniu wierzytelnosci
    do umowy pozyczki pomiedzy dwoma osobami fizycznymi (w ogole czy jest to
    papier wartosciowy, ktory trzeba gdzies kupic np. w banku, czy ogolny wzor
    umowy, ktory moge sobie przygotowac np. w Wordzie).
    2. Jaki rodzaj weksla bedzie najlepszy do tej sytuacji (wlasny, in blanco
    itp.), jakie czynnosci prawne musze wykonac aby cala operacja z podpisaniem
    weksla byla poprawna z prawnego punktu widzenia.
    3. Jesli weksel sie kupuje to jaka jest jego cena dla wartosci ok 23 tys. zl
    4. Czy dla kwoty ok. 23 tys. zl wytarczy jeden weksel czy trzeba miec kilka?
    5. Czy fakt podpisania weksla musze gdzies zglosic (np. Urzad Skarbowy) i
    jakie sa oplaty od takiej kwoty
    6. W przypadku gdyby dluznik nie oddal wierzytelnosci w okreslonym na wekslu
    terminie, to w jaki sposob moge dochodzic swoich praw z jego tytulu (w
    szczegolnosci czy taki weksel moge komus odsprzedac np. firmie
    windykacyjnej)

    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
    Podrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2003-02-03 20:21:56
    Temat: Odp: Kilka pytan zwiazanych z wekslem
    Od: "martin" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Radek Grucel" <g...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam kilka pytan zwiazanych z wierzytelnoscia i wekslem do niej.
    Przepraszam
    /ciach/