  • 1. Data: 2007-04-05 22:49:19
    Temat: Kij w mrowisko :)
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Witam :)

    Lubie sie posmiac jak sie tu klucicie, wiec podzuce wam temat do klutni :)
    A przy okazji ciekawe zagadnienie
    do rozwiklania. Otoz czy jesli ktos sciagnie z internetu film w wersji DVD
    i nagra go na plyte DVD, a nastepnie skasuje z dysku, to czy to jest
    piractwo, czy nie? Pewnie wszyscy stwierdza, ze piractwo. ALE!!!!!
    Zalozmy, ze TEN SAM film leci w telewizji, a ja mam stacjonarna nagrywarke
    DVD i nagram ten film na plyte DVD
    prosto z anteny, to czy to tez bedzie piractwo? Pewnie juz nie. Wiec.. Jak
    sie ma posiadanie na plycie dvd filmu
    sciagnietego z internetu do posiadania na takiej samej plycie dvd tego
    samego filmu, ale nagranego z telewizji?

  • 2. Data: 2007-04-06 00:40:27
    Temat: Re: Kij w mrowisko :)
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 06 Apr 2007 00:49:19 +0200, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > sciagnietego z internetu do posiadania na takiej samej plycie dvd tego
    > samego filmu, ale nagranego z telewizji?

    Nie rozumiem sensu Twojego pytania. To brzmi mniej więcej tak: czy moge
    mieć w swoim domu narkotyki? Oczywiście, że nie - posiadanie ich jest
    nielegalne. Ale czy policjant w magazynie może trzymać narkotyki? Pewnie
    tak. Więc jak ma sie posiadanie narkotyków przeze mnie do posiadania ich
    przez depozyt policyjny?

    Itp itd.

    Istotą sprawy jest to w jaki sposób uzyskałeś utwór, a nie sposób jego
    przechowywania. Bo wiesz, dystrybutorzy też nagrywają filmy na płyty DVD...
    Idąc Twoim tokiem rozumowania jeśli oni mogą, to Ty też i temat piractwa
    nie istnieje :>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-04-06 00:59:43
    Od: a...@g...com

    Pytanie: Czy można nagrać sobie film z telewizji, czy to nie będzie
    nielegalne?
    Jeśli można to jeśli dobrze zrozumiałem autora wątku, chodzi o to, że
    można posiadać film nagrany na DVD, nie posiadając oryginału. A
    problem polega na tym, że teoretycznie przy sprawdzaniu legalności nie
    ma pewności, czy film był nagrany z TV, czy ściągnięty z netu (z
    wyjątkiem znaczka kanału, który puszczał dany film).
    Podejrzewam jednak, że mało kto będzie nagrywał jakiś film z TV,
    ponieważ ich atrakcyjność w polskiej TV jest niewielka, a za prawie
    darmo można taki film sobie kupić z gazetą :) I to będzie w pełni
    legalne.

    A twoje porównanie do narkotyków jest słuszne, jeśli posiadanie filmu
    nagranego z TV też jest nielegalne.

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-06 02:36:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tqb1ohi77etdn8@andrzej Ajgor <o...@s...eu>
    pisze:

    > Lubie sie posmiac jak sie tu klucicie, wiec podzuce wam temat do klutni
    Nie trzeba. Pośmiejemy się z ciebie i twojej ortografii.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-04-06 05:36:00
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Kłucić się nie ma co, bo i po co. Temat był wałkowany kilka dni temu. Watek
    sam załozyłem, więc badz bardziej orginalny i wymyśl nowy temat.
    A co do znaczka kanału z którego nagrywam to zawsze to możńa usunąc w prosty
    sposób.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-04-06 08:12:23
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Ajgor napisał(a):
    > Jak sie ma posiadanie na plycie dvd filmu
    > sciagnietego z internetu do posiadania na takiej samej plycie dvd tego
    > samego filmu, ale nagranego z telewizji?

    W polskim prawie można karać jedynie za rozpowszechnianie bez płacenia
    haraczu ZAIKSowi. Ściągnąć możesz sobie, co tylko chcesz- karany może
    być ten, kto to w sieci udostępnił.
    Podobne dyskusje były już wielokrotnie na temat płyt audio i plików MP3.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 7. Data: 2007-04-06 09:33:45
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 kwi o godzinie 07:36, na pl.soc.prawo, m napisał(a):

    > A co do znaczka kanału z którego nagrywam to zawsze to możńa usunąc w prosty
    > sposób.

    No proszę - mastaha.
    Masz *prosty* sposób na wycięcie "pewnej części" ścieżki video bez utraty
    jakości .... moim skromnym zdaniem - należy Ci się Nobel w tej materii :P

    BTW zarzuć no ten sposób - nie skąp się ;)))

    --
    Herbi
    06-04-2007 11:33:43

  • 8. Data: 2007-04-06 20:49:49
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Dnia 06-04-2007 o 02:40:27 scream <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > DVD...
    > Idąc Twoim tokiem rozumowania jeśli oni mogą, to Ty też i temat piractwa

    Rzeczywiscie nie rozumiesz...

  • 9. Data: 2007-04-06 20:51:04
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Dnia 06-04-2007 o 02:59:43 <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ma pewności, czy film był nagrany z TV, czy ściągnięty z netu (z
    > wyjątkiem znaczka kanału, który puszczał dany film).

    90% filmow w sieci ma znaczki z roznych telewizji. Zwlaszcza jak szukasz z
    lektorem.

  • 10. Data: 2007-04-06 20:52:27
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Dnia 06-04-2007 o 11:33:45 Herbi <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > :P
    >
    > BTW zarzuć no ten sposób - nie skąp się ;)))

    Mnie sie wydaje, ze snesowniejsze by bylo NALOZENIE znaczka niz usuwanie :)
    Scioagasz film, nakladasz znaczek, a w rzie wisyty policji pokazujesz i
    mowisz:
    Nagralem ten film z TV. Przeciez widac znaczek" :)