  • 1. Data: 2006-05-28 12:22:15
    Temat: Kiedy trzeba zwrócić zasiłek na zagospodarowanie?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    W zeszłym roku (lipiec) otrzymałem stopień nauczyciela kontraktowego. W
    tej chwili rozważam złożenie wniosku o wypłacenie zasiłku na
    zagospodarowanie, ponieważ jest to mój drugi rok pracy w szkole.
    Oczywiście spełniam wszystkie kryteria, ale nurtuje mnie jedna kwestia, a
    mianowicie ewentualna konieczność zwrotu wypłaconego zasiłku.

    Otóż art. 61 ust. 3 KN mówi:

    "Zasiłek na zagospodarowanie podlega zwrotowi, jeżeli nauczyciel nie
    przepracuje w szkole trzech lat, licząc od dnia uzyskania stopnia
    nauczyciela kontraktowego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach organ
    prowadzący szkołę może zwolnić nauczyciela w całości lub w części z
    obowiązku zwrotu zasiłku. "

    Czy mam zatem rozumieć, że w przypadku złożenia wniosku w najbliższych
    dniach muszę w szkole przeprawcować jeszcze 2 lata? W myśl art. 61 ust. 3
    KN nauczyciel musi w szkole przepracować 3 lata od otrzymania stopnia
    nauczyciela kontraktowego, a więc z dniem 31 sierpnia br. będę miał za
    sobą pierwszy rok z wymaganych trzech? Tak więc jeśli nawet zasiłek
    otrzymam teraz, to w szkole będę musiał przepracować jeszcze tylko 2 lata.
    Czy dobrze to interpretuję?

    chairon

  • 2. Data: 2006-05-29 06:20:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>