  • 11. Data: 2002-07-10 16:55:26
    Temat: Re: nieuprawnione linkowanie zakazane!!!!!
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Przytaczam w całłości by zwrócić Ci uwagę że najprawopodobniej złamałeś
    > prawo internetowe podając w swoim poście link do strony z wypowiedziami
    > Piotra 'VaGla' Waglowskiego O 10-11 linijek wyżej.
    > Dlaczego sam łamiesz prawo internetowe USA?
    > pozdro
    > poreba

    Nie chcac nikogo tu w zaden sposob deprecjonowac, ale z Expertem ciezko jest
    dyskutowac na jakims poziomie, zwlaszcza na takim jakim dysponuje osobiscie.
    Jego pulap abstrakcji i sposob prowadzenia dyskusji jest dla mnie
    nieosiaglany.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 12. Data: 2002-07-11 00:30:00
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

> [...]
    > Piotra 'VaGla' Waglowskiego O 10-11 linijek wyżej.
    > Dlaczego sam łamiesz prawo internetowe USA?

    sluchaj lamerze
    jak nie wiesz co powiedziec to nic nie pisz
    jak nie potrafisz czytac, to nie czytaj
    ale przestan lamowac

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 13. Data: 2002-07-11 00:57:02
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > dyskutowac na jakims poziomie, zwlaszcza na takim jakim dysponuje osobiscie.
    > Jego pulap abstrakcji i sposob prowadzenia dyskusji jest dla mnie
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    Dokladnie.
    Nie mam teraz czasu na jalowe dyskusje z toba i strate czasu,
    dlatego napisalem redaktora Krola, aby zamiescil moja replike we Wprost.
    Wprost to wydawnictwo prawicowo-liberalne , rezewntujace okreslony
    standard przestrzegania prawa,
    a zatem zobowiazane do prezentowania opinii okreslajacych obowiazujacy
    stan prawny a nie tylko
    to co ktos chce sobie prywatnie powiedziec.

    Nie wiem czy niescislosci byly zamierzone i w jakim celu, ale oczekuje
    ze odpowiedz z redakcji Wprost, te watpliwosci pozwoli wyjasnic.
    Zastrzeglem sobie prawo do repliki, gdyz nie moge dopuscic do
    prezentowania niescislosci,
    ktore przez niektorych moga zostac uznane za tolerancje dla naruszania
    obowiazujacego porzadku prawnego, a w szczegolnosci do naruszania praw
    autorskich w internecie.

    Standard prawa intewrnetowego jest jednolity w Europie i na swiecie, a w
    szczegolnosci w Stanach
    i brak jakichkolwiek podstaw dla twierdzen, ze Polska moze wprowadzac
    odmienne regulacje, odmienne
    interpretacje niz powszechnie obowiazujace w demokratycznym swiecie.

    Tolerancja naruszania praw autorskich nigdy nie powinna i nie moze byc
    komentowana jako prawne przyzwolenie naruszania praw autorskich.
    A bez repliki, mojej , czy tez komentarza redakcyjnego odcinajacego sie
    od tresci komentarza nt.
    obowiazujacych norm prawnych w zakresie ochrony praw autorskich w
    internecie,
    nie przywrocona zostanie rownowaga i komentarz nie pozostanie jedynie
    prywatnym komentarzem jednego z czytelnikow, a bedzie reprezentowal
    stanowiska Wprost w kwestii ochrony praw autorskich w internecie, tutaj
    przyzwoleniu na brak takiej ochrony praw autorskich.

    Nieuprawnione linkowanie zawsze bylo zakazane , ale tolerowane w
    dzialalnosci non-for-profit.
    A nigdy w biznesie.

    I nie sadze, aby redakcja Wprost dopuscila linkowanie swoich artykulow
    na komercyjnej stronie Kowalskiego, w towarzystwie komercyjnych banerow
    reklamowych roznej tresci, w towarzystwie zdjec erotycznych, komentarzy
    naruszajacych linie programowa Wprost.

    A zatem nie sadze , aby redakcja Wprost miala z jakiegokolwiek powodu
    wyalienowac swoje prawa autorskie i scedowac je w tym zakresie na blizej
    nieokreslonych uzytkownikow internetu, zezwalajac im na dowolne
    manipulowanie informacja, stanowiaca wlasnosc redakcji.

    Nie widze powodu dlaczego jutro, za tydzien, Janek powie Zenkowi,
    "
    Wiesz Zenku, w Polsce wolno linkowac cudze strony www.
    To zrobmy sobie erotyczna strone i umiescmy tam rozne linki z czasopism
    elektronicznych.
    Damy banery reklamowe, zrobi sie ruch na stronie pochodzacy z
    wyszukiwarek i zrobimy duza kase na klikach.
    "

    W Europie, na swiecie, tak Janek Zenkowi nie mowi.

    Jacek

    Kopia:
    Redakcja Wprost
    Redaktor Naczelny

  • 14. Data: 2002-07-11 01:16:52
    Temat: Kazde nieuprawnione linkowanie jest zakazane Re: Glebokie linkowanie zakazane!!!!!
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > <cynizm>
    > Przyjmujac ten punkt widzenia nalezy sie spodziewac fali pozwow przeciwko
    > wyszukiwarkom takim jak infoseek, google, altavista...
    > </cynizm>
    > v.

    ty naprawde nie masz pojecia o czym mowisz
    nie odrozniasz standardow prawnych obowiazujacych w internecie od real
    life.

    Juz pisalem 20 razy, ze po to dyskutowalem z DejaNews
    aby wlasnie wprowadzila miedzynarodowe standardy ochrony praw autorskich
    w internecie.
    Te standardy wynikaja ze wzajemnych umow miedzynarodowych i konwencji
    podpisanych przez zainteresowane strony, kraje czlonkowskie UE
    a takze kraje stowarzyszone.

    DejaNews wprowadzila zatem standard dopuszczajacy usuwanie przez
    zainteresowanego swoich postow z archiwow Usenetu.
    Dokladnie opisala procedure, dodala swoj komentarz i sprawe prawnie
    zamknela i wyjasnila.

    Standard ktory wypromowalem w wyszukiwarce DejaNews obowiazuje obecnie
    w Altaviscie, Google , Infoseeku, Yahoo
    i we wszystkich swiatowych wyszukiwarkach internetowych, ktore oglosily
    zgode na przestrzeganie standardu ktory opracowalem.

    Dlatego kolejne, nieuprawnione komentarze, uwagi, tresci,
    nie pozostajace w jakimkolwiek zwiazku z przedmiotem sprawy,
    obowiazujacym stanem rzeczy i stanem prawnym, uwazam za nieporozumienie.

    Kto tematu nie zna, nie wie o co chodzi, moze mi zadac pytanie, pytania
    i na te zadane pytania odpowiadalem juz 100 razy.
    Kto potrafi sie komunikowac ze swiatem, wysylac e-maile,
    moze zapytac kazda wyszukiwarke z osobna,
    czy stosuje standard ochrony praw autorskich ktory zaproponowalem
    DejaNews i zostal przyjety.

    Kazdy ma prawo do szukania wiedzy i odpowiedzi na swoje pytania na swoj
    koszt, ale nie ma moj koszt.
    Moge odpowiadac na to samo pytanie raz, dwa razy, 10 razy, ale nie 100
    razy.

    Nie mam czasu na krazeniew w kolko.
    Kto nie wie, nie zna, chce uzyskac odpowiedzi, niech pyta sie innych na
    swiecie, kogo zechce,
    a najlepiej u zrodla ,czyli niech pisze do wyszukiwarek.

    Co wiecej.
    Wyszukiwarki internetowe, od poczatku swego istnienia zobowiazaly sie
    publicznie do przestrzegania praw autorskich i obowiazujacych standardow
    prawnych.

    Co wiecej.
    W epoce przedwyszukiwarkowa, istniala w Cernie, glowna i jedyna strona
    www, ktora linkowala wszystkie
    istniejace na swiecie serwery www.
    Serwer GNA Inc., Texas byl dopisany do tej strony, ale rowniez zgodnie z
    prawem autorskim.
    Na wniosek prezesa GNA.

    I standard ochrony praw autorskich zawsze obowiazywal w internecie i
    nikt nigdy nie osmielal sie publicznie twierdzic, ze nalezy tolerowac
    naruszania praw autorskich.

    Tolerancja tych naruszen miala nastepujace zrodlo:
    kradziez 1 grosza to niewielka strata
    kradziez 100 x 1 grosz to nadal niewielka strata
    kradziez 100 x niewielka strata, to nadal "niewielka strata"

    Ale takie zasady tolerancji obowiazywaly w epoce przedkomercyjnej
    internetu,
    gdy firmy internetowe jeszcze nie powstaly,
    a pierwsza byla utworzona 10 lat temu GNA Inc., Texas
    na szczescie o statusie non-for-profit.

    Potem nadeszla epoka komercyjnych korporacji gieldowych i placenia za
    klikanie na reklamy, linki www, banery.
    Ale nawet wtedy, nikt nigdy nie twierdzil, ze internet jest wylaczony
    spod obowiazywania prawa internetowego.

    Podstawa zrozumienia czegokolwiek w internecie jest zrozumienie roznicy
    miedzy dzialalnoscia
    non-for-profit a for-profit w internecie.
    Bez zrozumienia tych roznic, wszelkie dyskusje beda jalowe, gdy
    przepiszca nie odrobil pracy domowej i nie przeczytal zadanej listy
    lektur obowiazkowych.

    Jacek

    Kopia:
    Redakcja Wprost

  • 15. Data: 2002-07-11 04:13:36
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Thu, 11 Jul 2002 02:30:00 +0200, Jacek napisał/napisała:

    > sluchaj lamerze
    > jak nie wiesz co powiedziec to nic nie pisz
    > jak nie potrafisz czytac, to nie czytaj
    > ale przestan lamowac

    ROTFL!
    Lamer, ktory postow nie potrafi ciac :>>
    hehehehe

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 16. Data: 2002-07-11 07:21:27
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Standard prawa intewrnetowego jest jednolity w Europie i na swiecie, a w
    > szczegolnosci w Stanach

    To dobrze, że choć w Stanach jest jednolity.
    Wyobrażacie sobie co by było, gdyby był niejednolity? Prawobrzeżna część
    Experta dyskutowała by z lewobrzeżną na temat prawa internetowego w różnych
    częściach Stanów. Być może pokłócił by się sam ze sobą! Albo nawet wpadł w
    rekurencyjną studnię odpowiadania na własne maile.... aż by się zawiesił...

    :-))

  • 17. Data: 2002-07-11 07:56:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <[...]
> [...]
    > Bez zrozumienia tych roznic, wszelkie dyskusje beda jalowe, gdy
    > przepiszca nie odrobil pracy domowej i nie przeczytal zadanej listy

    Pan tak dobrze zorientowany w tzw "prawach autorskich..."

    Czy moze Pan objasnic czy autor listu ma jakis wplyw na to, by kopie
    fragmentow przesylane bylu bez jego zgody redakcjom czasopism ?

    (Mnie osobiscie obojetne kto gdzie przesyla moje slowa, byle nie cial tak iz
    zmieniaja sens, ale tak, z ciekawosci)

    Pzodrawiam

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-07-11 08:15:57
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    znow nic nie rozumiesz
    ochrona praw autorskich jest federalnie jednolita
    w takim stopniu, ze mieszkajac na Florydzie czy w Teksasie mozna
    oczekiwac podobnej ochrony prawnej.
    Klania sie tutaj transgraniczonosc internetu i koniecznosc stosowania
    regulacji ktore ta transgraniczonosc akceptuja.

    TomekS wrote:

    > To dobrze, że choć w Stanach jest jednolity.

    Integrujaca sie Europa wprowadzila analogiczne regulacje.

  • 19. Data: 2002-07-11 08:57:32
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > znow nic nie rozumiesz

    Mylisz się. Odzywam się pierwszy raz, więc nie mogę nie rozumieć czegoś
    "znów"
    TomekS

  • 20. Data: 2002-07-11 09:06:50
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Nie mam teraz czasu na jalowe dyskusje z toba i strate czasu,
    > dlatego napisalem redaktora Krola, aby zamiescil moja replike we Wprost.

    Coz. Zatem to jego decyzja czy Twoja replike we Wprost opublikuje.
    ____
    Piotr Waglowski | Zastepca Dyrektora Wprost Online | http://www.wprost.pl
    p.waglowski [at] wprost.pl | tel.: (22) 5291270 | fax (22) 8529006