-
1. Data: 2006-08-05 12:07:31
Temat: Kamera
Od: "PPB" <p...@w...pl>
Witam serdecznie
Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności
towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia
po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy
sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że
autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest
uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym
firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową.
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi,
że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), czy też nie ma
szans w ewentualnej rozprawie przed
sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
rozumieniu art. 8 pkt 1?
Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg
miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby
sprzedawcy (bo to ok. 400 km)?
-
2. Data: 2006-08-05 13:07:08
Temat: Re: Kamera
Od: w...@p...onet.pl
> Witam serdecznie
>
> Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności
> towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia
> po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy
> sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że
> autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest
> uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym
> firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową.
imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po uplywie
14 dni. ale chyba nic straconego.
> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi,
> że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?
> czy też nie ma
> szans w ewentualnej rozprawie przed
> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
> rozumieniu art. 8 pkt 1?
nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?
> Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg
> miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby
> sprzedawcy (bo to ok. 400 km)?
wg wlasciwosci ogolnej - sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest sąd miejsca
zamieszkania lub siedziby pozwanego.
pozdrawiam
d.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2006-08-05 13:19:11
Temat: Re: Kamera
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.08.2006 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:
>> Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności
>> towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia
>> po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy
>> sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że
>> autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest
>> uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym
>> firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową.
>
> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po uplywie
> 14 dni. ale chyba nic straconego.
Jakie zdanie?
--
Marcin
-
4. Data: 2006-08-05 19:21:37
Temat: Re: Kamera
Od: "PPB" <p...@w...pl>
<w...@p...onet.pl> pisze:
>> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3
>> mówi,
>> że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?
Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?
>> czy też nie ma
>> szans w ewentualnej rozprawie przed
>> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
>> rozumieniu art. 8 pkt 1?
> nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?
Że sprzęt jest zgodny z umową.
>> Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg
>> miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby
>> sprzedawcy (bo to ok. 400 km)?
> wg wlasciwosci ogolnej - sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest sąd
> miejsca
> zamieszkania lub siedziby pozwanego.
>
> pozdrawiam
> d.
Również pozdrawiam
Piotr Paweł
-
5. Data: 2006-08-05 19:22:46
Temat: Re: Kamera
Od: "PPB" <p...@w...pl>
Marcin Debowski napisał:
>> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po
>> uplywie
>> 14 dni. ale chyba nic straconego.
> Jakie zdanie?
Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie.
-
6. Data: 2006-08-06 00:05:18
Temat: Re: Kamera
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
>>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
>>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
>>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
>>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
>>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
>> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?
Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać:
[..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów.
Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w
przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać.
Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym?
> Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
> potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
> ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
> jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?
O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa
sprzedawcy.
>>> czy też nie ma
>>> szans w ewentualnej rozprawie przed
>>> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
>>> rozumieniu art. 8 pkt 1?
>> nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?
> Że sprzęt jest zgodny z umową.
Nie ma znaczenia. Przedmiotem sporu będzie tu przekroczenie terminu owych
14dni. Ustawodawca nie stawia żadnych dodatkowych warunków, czyli w
skrajnym przypadku mogłeś reklamować sprzęt sprawny a sprzedawca i tak
powinien go wymienić jeśli przekroczył ww. termin.
Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na
podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym
takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie
mogłeś MZ żądać.
PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek
prywatny.
--
Marcin
-
7. Data: 2006-08-06 00:05:35
Temat: Re: Kamera
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
> Marcin Debowski napisał:
>>> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po
>>> uplywie
>>> 14 dni. ale chyba nic straconego.
>> Jakie zdanie?
> Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie.
Niewiele tu zmienia. Swoje żądanie powinieneś sprecyzować w pismie
reklamacyjnym a nie po 14 dnia. Do czego miałby się sprzedawca po 14
dniach ustosunkować jeśli niczego byś się nie domagał?
--
Marcin
-
8. Data: 2006-08-06 00:19:21
Temat: Re: Kamera
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
> Marcin Debowski napisał:
>>> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po
>>> uplywie
>>> 14 dni. ale chyba nic straconego.
>> Jakie zdanie?
> Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie.
Niewiele tu zmienia. Swoje żądanie powinieneś sprecyzować w pismie
reklamacyjnym a nie po 14 dnia. Do czego miałby się sprzedawca do 14
dni ustosunkować jeśli niczego byś się nie domagał?
--
Marcin
-
9. Data: 2006-08-06 10:10:59
Temat: Re: Kamera
Od: w...@p...onet.pl
> Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
> >>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
> >>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
> >>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
> >>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
> >>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
> >> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?
>
> Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać:
> [..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
> albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
> wymagają nadmiernych kosztów.
>
> Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w
> przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać.
> Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym?
>
> > Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
> > potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
> > ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
> > jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?
>
> O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa
> sprzedawcy.
co to znaczy "o ile reklamowales z tytulu..."? to nie zadnego znaczenia, chyba
ze mowisz o instytucji rekojmi z kc.
> Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na
> podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym
> takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie
> mogłeś MZ żądać.
wlasnie o takim pismie - "żądaniu" pisalem wczesniej. Wcale nie musi pisac w
pismie "reklamacayjnym", ze jesli uplynie 14 dni, to sprzedawca ma zrobic to i to.
> PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek
> prywatny.
dobre pytanie, bo o tym chyba nic nie napisal
pozdrawiam
d.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
10. Data: 2006-08-06 12:38:11
Temat: Re: Kamera
Od: "PPB" <p...@w...pl>
<w...@p...onet.pl> pisze:
> > PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na
> > użytek
> > prywatny.
>
> dobre pytanie, bo o tym chyba nic nie napisal
Dobre pytanie - więc uzupełniam, że słuszne założenie, napisałem w piśmie,
że sprzęt nie był wykorzystywany do prowadzenia jakiejkolwiek działalności
gospodarczej.