eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKamera
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2006-08-05 12:07:31
    Temat: Kamera
    Od: "PPB" <p...@w...pl>

    Witam serdecznie

    Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności
    towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia
    po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy
    sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że
    autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest
    uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym
    firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową.

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi,
    że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
    od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), czy też nie ma
    szans w ewentualnej rozprawie przed
    sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
    rozumieniu art. 8 pkt 1?

    Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg
    miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby
    sprzedawcy (bo to ok. 400 km)?



  • 2. Data: 2006-08-05 13:07:08
    Temat: Re: Kamera
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam serdecznie
    >
    > Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności
    > towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia
    > po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy
    > sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że
    > autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest
    > uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym
    > firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową.

    imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po uplywie
    14 dni. ale chyba nic straconego.

    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi,
    > że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
    > od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    > żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    > przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    > zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),

    jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?

    > czy też nie ma
    > szans w ewentualnej rozprawie przed
    > sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
    > rozumieniu art. 8 pkt 1?

    nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?

    > Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg
    > miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby
    > sprzedawcy (bo to ok. 400 km)?

    wg wlasciwosci ogolnej - sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest sąd miejsca
    zamieszkania lub siedziby pozwanego.

    pozdrawiam
    d.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 3. Data: 2006-08-05 13:19:11
    Temat: Re: Kamera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.08.2006 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności
    >> towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia
    >> po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy
    >> sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że
    >> autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest
    >> uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym
    >> firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową.
    >
    > imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po uplywie
    > 14 dni. ale chyba nic straconego.

    Jakie zdanie?

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2006-08-05 19:21:37
    Temat: Re: Kamera
    Od: "PPB" <p...@w...pl>

    <w...@p...onet.pl> pisze:

    >> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3
    >> mówi,
    >> że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
    >> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    >> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    >> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    >> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    >> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),

    > jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?

    Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
    potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
    ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
    jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?

    >> czy też nie ma
    >> szans w ewentualnej rozprawie przed
    >> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
    >> rozumieniu art. 8 pkt 1?

    > nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?

    Że sprzęt jest zgodny z umową.

    >> Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg
    >> miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby
    >> sprzedawcy (bo to ok. 400 km)?

    > wg wlasciwosci ogolnej - sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest sąd
    > miejsca
    > zamieszkania lub siedziby pozwanego.
    >
    > pozdrawiam
    > d.

    Również pozdrawiam
    Piotr Paweł



  • 5. Data: 2006-08-05 19:22:46
    Temat: Re: Kamera
    Od: "PPB" <p...@w...pl>

    Marcin Debowski napisał:

    >> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po
    >> uplywie
    >> 14 dni. ale chyba nic straconego.

    > Jakie zdanie?

    Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie.



  • 6. Data: 2006-08-06 00:05:18
    Temat: Re: Kamera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
    >>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    >>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    >>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    >>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    >>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
    >> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?

    Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać:
    [..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów.

    Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w
    przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać.
    Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym?

    > Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
    > potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
    > ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
    > jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?

    O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa
    sprzedawcy.

    >>> czy też nie ma
    >>> szans w ewentualnej rozprawie przed
    >>> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
    >>> rozumieniu art. 8 pkt 1?
    >> nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?
    > Że sprzęt jest zgodny z umową.

    Nie ma znaczenia. Przedmiotem sporu będzie tu przekroczenie terminu owych
    14dni. Ustawodawca nie stawia żadnych dodatkowych warunków, czyli w
    skrajnym przypadku mogłeś reklamować sprzęt sprawny a sprzedawca i tak
    powinien go wymienić jeśli przekroczył ww. termin.

    Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na
    podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym
    takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie
    mogłeś MZ żądać.

    PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek
    prywatny.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2006-08-06 00:05:35
    Temat: Re: Kamera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski napisał:
    >>> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po
    >>> uplywie
    >>> 14 dni. ale chyba nic straconego.
    >> Jakie zdanie?
    > Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie.

    Niewiele tu zmienia. Swoje żądanie powinieneś sprecyzować w pismie
    reklamacyjnym a nie po 14 dnia. Do czego miałby się sprzedawca po 14
    dniach ustosunkować jeśli niczego byś się nie domagał?

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2006-08-06 00:19:21
    Temat: Re: Kamera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski napisał:
    >>> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po
    >>> uplywie
    >>> 14 dni. ale chyba nic straconego.
    >> Jakie zdanie?
    > Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie.

    Niewiele tu zmienia. Swoje żądanie powinieneś sprecyzować w pismie
    reklamacyjnym a nie po 14 dnia. Do czego miałby się sprzedawca do 14
    dni ustosunkować jeśli niczego byś się nie domagał?

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2006-08-06 10:10:59
    Temat: Re: Kamera
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
    > >>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    > >>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > >>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    > >>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    > >>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
    > >> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?
    >
    > Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać:
    > [..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów.
    >
    > Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w
    > przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać.
    > Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym?
    >
    > > Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
    > > potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
    > > ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
    > > jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?
    >
    > O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa
    > sprzedawcy.

    co to znaczy "o ile reklamowales z tytulu..."? to nie zadnego znaczenia, chyba
    ze mowisz o instytucji rekojmi z kc.

    > Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na
    > podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym
    > takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie
    > mogłeś MZ żądać.

    wlasnie o takim pismie - "żądaniu" pisalem wczesniej. Wcale nie musi pisac w
    pismie "reklamacayjnym", ze jesli uplynie 14 dni, to sprzedawca ma zrobic to i to.

    > PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek
    > prywatny.

    dobre pytanie, bo o tym chyba nic nie napisal

    pozdrawiam
    d.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 10. Data: 2006-08-06 12:38:11
    Temat: Re: Kamera
    Od: "PPB" <p...@w...pl>

    <w...@p...onet.pl> pisze:

    > > PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na
    > > użytek
    > > prywatny.
    >
    > dobre pytanie, bo o tym chyba nic nie napisal

    Dobre pytanie - więc uzupełniam, że słuszne założenie, napisałem w piśmie,
    że sprzęt nie był wykorzystywany do prowadzenia jakiejkolwiek działalności
    gospodarczej.


strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1