  • 1. Data: 2007-01-10 21:38:42
    Temat: [KSH] - rok 1999 - pytanie
    Od: "wjtk" <w...@o...pl>

    Witam

    pytanie, troche historyczne

    czy zgromadzenie wspolnikow spolki z o.o. w roku 1999 (lutym) moglo
    swoja uchwala powolac
    pelnomocnika do reprezentowania spolki w umowach o prace z czlonkami
    zarzadu
    powolujac sie na art. 210 kodeksu handlowego?

    prosze o rozwianie moich watpliwosci

    pozdr.
    Wjtk

  • 2. Data: 2007-01-10 21:45:16
    Temat: Re: - rok 1999 - pytanie
    Od: "wjtk" <w...@o...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > sprawdziłeś czy w roku 1999 bowiązywal art 210 kh? A jeśli tak, to jaką miał
    > treść?

    nie bardzo wiem gdzie tego szukac... google wyrzuca mi m.in. linki do
    abc a tam dokopalem sie do ksh z 2000 roku - nie wiem czy w tym roku
    juz sie cos zmienilo w porownaniu do lutego 1999.
    nie jestem biegly w takich poszukiwaniach :) za duzo cyferek i innych
    znaczkow.

  • 3. Data: 2007-01-10 21:47:14
    Temat: Re: [KSH] - rok 1999 - pytanie
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2007-01-10 22:59:44
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    wjtk <w...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > nie bardzo wiem gdzie tego szukac... google wyrzuca mi m.in. linki

    No dobrze, masz:
    Kodeks spółek handlowych
    Art. 210. § 1. W umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w sporze z
    nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik powołany uchwałą
    zgromadzenia wspólników

    Tyle, że z metryczki ksh mamy:
    Data wejścia w życie: 2001-01-01
    Z mocą od: 2001-01-01
    Tytuł aktu: Kodeks spółek handlowych

    Czyli ksh nie obowiązywał w roku 1999

    Wcześniej obowiązywał kodeks handlowy (kh), a raczej jego część nie uchylona
    jeszcze wcześniej
    W kodeksie handlwym mielismy w zasadzie identyczny przepis ale miał on inny
    numer
    Art. 203. W umowach pomiędzy spółką a członkami zarządu tudzież w sporach z
    nimi reprezentuje spółkę rada nadzorcza lub pełnomocnicy, powołani uchwałą
    spólników.

    Czyli, jeżeli nic nie pokręciłeś to wroku 1999 umowa musiałaby być
    sporządzona przez jasnowidzów, którzy wiedzieliby, ze ten przepis będzie
    miał za dwa lata numer artykułu 210

    Istnieje jednak inna możliwość. Nie wiem, o jakiej umowie mówisz, ale
    sprawdź moze, czy nie masz w reku tekstu jednolitego, po róznych,
    dokonywanych w miarę upływu czasu poprawkach. wówczas mozna by dopuścić, ze
    tak ostatecznie się to ukształtowało ( formalnie umowa z 1999, ale zmiany
    naniesione odwołują sie do póxniejszego stanu parwnego)

  • 5. Data: 2007-01-11 19:06:08
    Od: "wjtk" <w...@o...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > No dobrze, masz:

    dzieki wielkie... tak mi sie wydawalo ale jakos nie bylem przekonany do
    wynikow moich poszukiwac.
    dzieki raz jeszcze

    pozdrawiam
    wjtk