  • 1. Data: 2007-05-02 05:58:16
    Temat: KSH - Śmierć jedynego wspólnika sp. z o.o.
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Ja natomiast mam pytanie, co w przypadku śmierci pracodawcy, sp. z o.o. gdzie
    udziałowcem jest jedna osoba prywatna.
    Spadkobierców nie ma. A jeśli spadkobiercy są, ale umowa spólki nie
    przewiduje objęcia udziałów przez spadkobierców ?
    Co wtedy z firmą ? co z pracownikami ? co z majątkiem firmy: maszyny,
    samochody, nieruchomości ? co ze środkami pieniężnymi na kontach: rach
    bieżące, lokaty, fundusze inwestycyjne ?
    Art. 58 ksh i dalsze nie przewidują takiej opcji... Umowa spółki także nie
    przewiduje takiej opcji.

    Czyżby sąd wyznaczał likwidatora ?

    Rezydent

  • 2. Data: 2007-05-02 07:16:14
    Temat: Re: KSH - Śmierć jedynego wspólnika sp. z o.o.
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2007 05:58:16 +0000 (UTC), Rezydent napisał(a):

> [...]
    > bieżące, lokaty, fundusze inwestycyjne ?
    > Art. 58 ksh i dalsze nie przewidują takiej opcji... Umowa spółki także nie

    Nie wiem, czy nie będzie tu specjalnych wyjątków (specjalistą nie jestem,
    temat się ostatnio przewinął, gdy gmina wzbogaciła się bodaj o cinquecento
    ;)): art. 926 kc, art. 931 i n. kc, a szczególnie art. 935 § 3. Bo w
    gruncie rzeczy spółka jako taka istnieje, zmienia się tylko właściciel
    udziałów (cóż z tego, że 100% udziałów :)).
    Dziwne w ogóle dla mnie jest rozporządzanie umową spółki o dziedziczeniu,
    ale - powtarzam - jam laik :)
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 3. Data: 2007-05-02 16:23:32
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Postępowanie jak z resztą masy spadkowej. Spółka przechodzi na własność
    spadkobierców, albo jeżeli ich nie ma to na własność skarbu państwa.

    Aga

  • 4. Data: 2007-05-04 20:41:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Wed, 2 May 2007 18:23:32 +0200, agnesdz napisał(a):

    > Postępowanie jak z resztą masy spadkowej. Spółka przechodzi na własność
    > spadkobierców, albo jeżeli ich nie ma to na własność skarbu państwa.

    i co skarb państwa z nią robi ? w osobie Ministra bedzie zarządzał Biurem
    rachunkowym sp. z o.o. ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 5. Data: 2007-05-05 13:30:32
    Od: stern <s...@0...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > i co skarb państwa z nią robi ? w osobie Ministra bedzie zarządzał Biurem
    > rachunkowym sp. z o.o. ?

    od zarządzania w sp. z o. o. jest zarząd, a nie wspólnik (właściciel).

  • 6. Data: 2007-05-06 07:03:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    stern napisał(a):

    > od zarządzania w sp. z o. o. jest zarząd, a nie wspólnik (właściciel).

    No, ale w jednoosobowej spółce istnieje duże prawdopodobieństwo, że
    właściciel sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem był.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 7. Data: 2007-05-07 08:11:16
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2007 22:41:13 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > i co skarb państwa z nią robi ? w osobie Ministra bedzie zarządzał Biurem
    > rachunkowym sp. z o.o. ?

    Albo raczej wójt/burmistrz/prezydent, w drugiej kolejności skarb państwa :)
    Np. sprzeda, zlikwiduje, ale perspektywy paru synekur też nie należy
    lekceważyć ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk