  • 21. Data: 2003-01-13 00:24:05
    Temat: Re: Boje sie !!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | No niezupełnie. Jak przekabaci dziadków to oni cofną darowiznę i kupa.

    Do cofnięcia darowizny konieczne jest udokumentowanie rażącej
    niewdzięczności obdarowanego (art. 898 kc).

    | Po śmierci dopiero mogą się cmoknąć bo już wtedy nic się zrobić nie da.

    Tu, to już w ogóle nie masz racji. Po otwarciu testamentu mogą dochodzić
    tzw. zachowku. W skład masy spadkowej wliczanej do takiego zachowku wchodzą
    również darowizny spadkodawców do 5 lat od chwili śmierci. (art. 994 kc).
    No, tyle że do zachowku są uprawnione tylko nieliczne osoby.

  • 22. Data: 2003-01-13 10:49:17
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > No niezupełnie. Jak przekabaci dziadków to oni cofną darowiznę i kupa.

    Cofnac darowizny tak po prostu sie nie da. Trzeba przeprowadzic normalny
    proces sadowy w ktorym nalezy wykazac, ze obdarowany wykazal sie "totalna
    niewdziecznoscia" w stosunku do darczyncy.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 23. Data: 2003-01-13 12:39:38
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Analizuje ta sprawe tylko i wylacznie od strony
    prawnej. Nie mam zamiaru i zarazem nie moge
    (nie znamy przeciez panujacych w rodzinie stosunkow)
    wyrazic swojego zdania od nosnie slusznosci takiej
    decyzji dziadkow. Jest to grupa prawnicza i
    kazdy powinien wiedziec, ze prawo ma malo
    wspolnego z moralnoscia i sprawiedliwoscia.
    To wujek powinien szanowac prawo i zrozumiec,
    ze taka byla wola dziadkow. To byla ich wlasnosc
    i postanowili jak chcieli.

    Konrad

  • 24. Data: 2003-01-13 12:54:47
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 25. Data: 2003-01-13 13:06:43
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > dlaczego tak uważasz?

    To oczywiscie temat na dluzsza dyspute. Mozna oczywiscie
    zaczac od tego czym jest sprawiedliwosc, jesli wg Ciebie
    jest to urzeczywistnianie norm prawa pozywytnego obowiazujacych
    w danym panstwie, to oczywiscie nie ma o czym rozmawiac
    i problem mamy z glowy. Jednak ten idealny poniekad model
    ma nieduzo wspolnego z rzeczywistoscia, szczegolnie ta w naszym
    kraju. Ja to powiedzmy hmm... szanuje i dlatego proponuje, aby
    wujek wnuczki tez to uszanowal - tak jak ja musze czasem szanowac inne
    przepisy, ktore niekoniecznie mi odpowiadaja.

    Konrad

  • 26. Data: 2003-01-13 13:18:20
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    a jeśli nie?

[...]

    z tego co piszesz wynika, że prawo nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością
    i moralnością, bo wujek wnuczki nie szanuje orzeczenia sądu - mistrz
    Schoppenhauer byłby dumny z takiego sposobu prowadzenia dyskusji, ale dla
    mnie to żaden argument :)

    pozdrowienia

    mss

  • 27. Data: 2003-01-13 13:55:27
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > a jeśli nie?

    jesli nie to wlasnie niektore rozwiazania mozna nazywac
    nie sprawiedliwymi, ale co to zmieni? Nic! Po prostu trzeba
    sie zgodzic z tym, ze do sadu nie idzie sie po to by osiagnac tzw.
    sprawiedliwosc
    lecz po to by sad wydal orzeczenie na podstawie prawa.
    To wszystko. To nie jest sprawiedliwosc tylko stosowanie norm
    prawnych, nie zawsze przeciez sprawiedliwych (w rozumieniu danej
    osoby), ale ktore musza byc stosowane w danej sprawie.
    Prawo ni jak ma sie do sprawiedliwosci.

> [...]
    > i moralnością, bo wujek wnuczki nie szanuje orzeczenia sądu - mistrz
    > Schoppenhauer byłby dumny z takiego sposobu prowadzenia dyskusji, ale dla

    Wujek mnie nie obchodzi. Idealem byloby poprostu aby kodeks moralny byl
    zarazem kodeksem prawnym, ale tak nie jest i dlatego uwazam, ze nie wolno
    mieszac
    prawa z moralnoscia i dobrymi obyczajami. To dwie zupelnie inne sprawy.
    Dlatego argument
    "Według mnie to jest trochę nie wporządku, że "wujek sobie może.....". W
    końcu twój wujek to także ich dziecko a poza tym nie jesteś jedyną wnuczką
    więc dlaczego ten drugi ma być poszkodowany!" (Deffendi) jest nie do
    przyjecia
    dla prawnika.

    Konrad

  • 28. Data: 2003-01-13 14:05:53
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 29. Data: 2003-01-13 14:46:12
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > angielski (common law), ale i tak w efekcie powstały by normy szczegółowe,
    > które byłyby nie sprawieldiwe w danych okoliczościach etc. etc.

    dlatego proponuje EOT i tego bede sie trzymal.
    (nie przepadam za takimi dyskusjami. w gruncie rzeczy nigdy nie mozna
    w nich dojsc do prawdy i weryfikowalnego rezultatu hehe)

    Pozdrawiam, Konrad.

  • 30. Data: 2003-01-13 20:20:06
    Temat: Jeszcze raz,:Re: Boje sie !! :(
    Od: "Agnika" <a...@s...pl>

    witam all
    właśnie dziś zmarł w szpitalu dziadek :((
    załatwiane są wszystki sprawy z tym związane ,tzn załatwia to mój tata i
    ja,natomaist wujek zaczał grozić sądem że tak nie będzie i zabierze babcie z
    domu opieki do domu i będzie sie prawował o mieszkanie te które dostałam
    kilka lat wstecz od dziadków :((
    w tejże chwili babcia nawet nie figuruje jako lokator w spłódzielni jest
    zameldowana ale meldunek ma dostać w domu opieki .Ze spłódzielni ją wypisali
    ponieważ do końca swoich dni ma pozostać w domu opieki,tak bardzo rozrabiała
    że lokatorzy sie skarżyli i spłodzielnia aż sie ucieszyła że już nie będzie
    skarg.
    I skądże była mowa znowu o spadku nie ma czegoś takiego jak spadek dziadki
    nic nie zostawili takiego.Ajeśli chodzi o moralność itp to mój wujek ma 3
    mieszkania z czego dziadek na 1 mu dał pieniądze i dołożył na 2 ,nie wspomne
    że on jest bogaty i dla tego myśli że jak ma pieniądze to jego pazerność
    sięgnie po moje mieszkanie bo to by sprzedał i miał więcej pieniędzy :((
    Ludzie im więcej mają ty wiecej chcą .EEhhh chyba musze szukać sobie dobrego
    prawnika :(( Nie lubie takich rzeczy z rodziną po sądach.
    pozdr