  • 1. Data: 2009-08-20 10:28:47
    Temat: Jeden serwis dwa podmioty
    Od: Tomasz <t...@t...pl.nie>

    Witam,

    Czy w jednym serwisie internetowym usługi mogą być świadczone przez dwa
    różne podmioty?

    Przykład:
    Serwis sprzedaje domeny internetowe - czy może napisać w regulaminie, że
    dla osób prywatnych domeny sprzedaje firma/spólka taka i taka, zaś dla osób
    prowadzących dz.g. domeny sprzedaje firma/spólka taka i taka? Wszystko w
    obrębie jednego serwisu, którego właścicielem jest właśnie jedna z ww.
    firm/spółek.

    Czy takie coś jest legalne?
    Czy w razie kontroli jakiegoś organu nie zarzuci on że taki podział jest
    fikcyjny? Czy będzie miał rację?

    Pozdrawiam !
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-08-20 10:42:22
    Temat: Re: Jeden serwis dwa podmioty
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 20, 12:28 pm, Tomasz <t...@t...pl.nie> wrote:
> [...]
    > firm/spółek.
    >
    > Czy takie coś jest legalne?
    > Czy w razie kontroli jakiegoś organu nie zarzuci on że taki podział jest

    A czemu nie? ;-)

    Jakbys zapytal czy w jednym budynku/mieszkaniu/lokalu moga dzialas dwa
    sklepy. Jasne, ze moga. Moze tez dzialas sklep dla detalistow i
    hurtownia dla innych sklepow.

  • 3. Data: 2009-08-20 10:52:54
    Od: Tomasz <t...@t...pl.nie>

    > A czemu nie? ;-)
    >
    > Jakbys zapytal czy w jednym budynku/mieszkaniu/lokalu moga dzialas dwa
    > sklepy. Jasne, ze moga. Moze tez dzialas sklep dla detalistow i
    > hurtownia dla innych sklepow.

    Niby tak ale wydaje mi się że Twoja analogia nie jest zbyt dokładna:
    Wg. mnie byłoby tak, że jest sobie sklep w budynku i jeżeli chce w nim
    kupić firma (np. chce fakturę) to sprzedawca nabija to na jedną kase
    fiskalną i księguje na firmę A. Natomiast jak przyjdzie osoba pryw. to
    sprzedawca nabija sprzedaż na drugą kasę fiskalną (stojącą obok) i księguje
    na rzecz firmy B.
    Niby nie ma w tym niczego złego, ale jeżeli firmy A i B mają z tego tytuły
    jakieś korzyści (np. podatkowe), to czy jednak taki US/UKS nie mógłby się
    do tekiego podziału przyczepić.