eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki tryb postepowania do reklamacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2010-03-17 21:49:29
    Temat: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    Witam!
    Zaistaniala taka sytuacja:
    1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    4/ brak odpowiedzi

    Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

    Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    par. 6.1 i 10.

    Pozdroo
    Karol


  • 2. Data: 2010-03-17 22:01:46
    Temat: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bizon pisze:
    > Witam!
    > Zaistaniala taka sytuacja:
    > 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    > 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    > 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    > 4/ brak odpowiedzi
    >
    > Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    > Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
    >
    > Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    > Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    > par. 6.1 i 10.


    Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2010-03-17 22:41:51
    Temat: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrjgb$qom$1@news.onet.pl...
    > Bizon pisze:
    >> Witam!
    >> Zaistaniala taka sytuacja:
    >> 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    >> 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    >> 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    >> 4/ brak odpowiedzi
    >>
    >> Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    >> Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
    >>
    >> Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    >> Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    >> par. 6.1 i 10.
    >
    >
    > Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
    >

    Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.

    Pozdroo
    Karol


  • 4. Data: 2010-03-17 23:05:02
    Temat: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bizon pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrjgb$qom$1@news.onet.pl...
    >> Bizon pisze:
    >>> Witam!
    >>> Zaistaniala taka sytuacja:
    >>> 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    >>> 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    >>> 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    >>> 4/ brak odpowiedzi
    >>>
    >>> Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    >>> Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
    >>>
    >>> Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    >>> Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    >>> par. 6.1 i 10.
    >>
    >> Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
    >>
    >
    > Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    > Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.


    Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
    wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.

    Nie nakazowe.

    Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.

    Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.

    --
    Liwiusz


  • 5. Data: 2010-03-18 07:43:08
    Temat: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: "Bizon" <b...@g...com>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrn70$51i$1@news.onet.pl...
    > Bizon pisze:
    >> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrjgb$qom$1@news.onet.pl...
    >>> Bizon pisze:
    >>>> Witam!
    >>>> Zaistaniala taka sytuacja:
    >>>> 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    >>>> 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    >>>> 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    >>>> 4/ brak odpowiedzi
    >>>>
    >>>> Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    >>>> Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
    >>>>
    >>>> Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    >>>> Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    >>>> par. 6.1 i 10.
    >>>
    >>> Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
    >>>
    >>
    >> Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    >> Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.
    >
    >
    > Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
    > wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.
    >
    > Nie nakazowe.
    >
    > Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.
    >
    > Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.
    >

    Kwota, jaka zadalem w reklamacji jest poniziej 10 000zl. Jest ten e-sad, tylko
    zastanawiam sie czy jest sens, i nie lepiej odrazu wyslac papierowy pozew jako
    uproszczony..
    A jak wyglada sprawa z przewoznikiem? Co Wam przychodzi do glowy jako
    jego linia obrony?

    Pozdroo
    Karol


  • 6. Data: 2010-03-18 08:49:18
    Temat: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Bizon pisze:
    > Witam!
    > Zaistaniala taka sytuacja:
    > 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    > 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    > 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    > 4/ brak odpowiedzi

    Taka podpowiedź, przy reklamacjach tego typu warto podać informację na
    jakie konto mają przesłać pieniądze - przyśpiesza znacznie zwrot
    pieniędzy. Przetestowane pozytywnie, nawet od PKP pieniążki trafiły na
    konto zaraz po rozpatrzeniu reklamacji zanim dotarła informacja o
    pozytywnym rozpatrzeniu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1