  • 1. Data: 2006-03-09 14:20:32
    Temat: Jaki VAT?
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Witam.
    Wczoraj usiłowałem wyjaśnić ciekawą sprawę związaną z VAT-em :-).
    Otrzymuję faktury od różnych nadawców TV za udzielenie licencji na
    rozprowadzanie ich programu w sieci TVK. I jakimś dziwnym trafem jedni
    stosują stawkę 7 %, inni 22 %. Wczoraj wreszcie pokusiłem się do nich
    zadzwonić i dowiedziałem się że oboje mają interpretacje zapisu z Ustawy. Z
    tym, że TVN (22 %) ma interpretację Urzędu Skarbowego, a Polsat (7 %) Urzędu
    Statystycznego :-). Niezłe jaja, prawda? Obie firmy są nadawcami polskimi,
    obie świadczą tę samą usługę dla mnie, na fakturze jedt napisane to samo, a
    stawki są inne. I teraz pytanie : kto ma rację? Która stawka jest właściwa?
    Dodam, że usługa, którą ja świadczę swoim abonentom, czyli dostarczanie
    sygnału TVK, ma stawkę 7 %.
    Pozdr.
    RJ