  • 1. Data: 2004-10-25 10:33:25
    Temat: Jak to jest z terminem wypłaty?
    Od: "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl>

    Witam

    W mojej firmie pensje sa wyplacane do 15 dnia miesiaca
    nastepujacego po miesiacu rozliczeniowym.

    [1]. Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez
    do 15-go powinny byc juz na rachunku?

    [2]. W KP stoi, iz pobory powinny byc wyplacane najpozniej
    do 10 dnia miesiaca nastepnego po mcu rozliczeniowym.
    (Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.
    § 3. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym
    od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym.)
    Czy pracodwca moze w umowie o prace napisac inaczej?, a jesli
    tak, to co jest wazniejsze: KP czy umowa o prace?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Pawlisz

  • 2. Data: 2004-10-25 12:43:43
    Temat: Re: Jak to jest z terminem wypłaty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Leszek..Pawlisz wrote:
    [...]
    >+ [1]. Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    >+ pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez
    >+ do 15-go powinny byc juz na rachunku?

    Zakładając iż "15" jest prawidłowy - powinny być
    na rachunku. Zwróć tylko uwagę na pojawiającą się
    rozbieżność między "datą księgowania" a "datą kiedy
    pieniądze się ujawniają" :)
    Często sprawdzenie salda NIE pokazuje wpłaty, ALE na
    wyciągu są z danym dniem ujęte. I sprawa czy one są
    już "w dyspozycji" jest wtedy sporna :]

    >+ [2]. W KP stoi, iz pobory powinny byc wyplacane najpozniej
    >+ do 10 dnia miesiaca nastepnego po mcu rozliczeniowym.

    No to tyle... IM*H*O to jest zapis *bezwzględny*, czyli
    umowa nie może go zmienić.

    pozdrowienia, Gotfryd